Να απαγορευθεί η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας από τον κόμβο Πολυκάστρου εώς τα Μάλγαρα
Ενας ακόμη νεκρός από το τροχαίο δυστύχημα στον κάθετο άξονα Ευζώνων – Εγνατίας Οδού στο ύψος του Λιμνοτόπου τις βραδινές ώρες του περασμένου Σαββατου 26.10.24 ήλθε να προστεθεί στην μακάβρια λίστα της επίμαχης περιοχής, που μετρά ο τόπος μας.
Μία ακόμη ανθρώπινη απώλεια από μετωπική σύγκρουση νταλίκας με αυτοκίνητο, το οποίο ήλθε να προστεθεί σε ένα μακρύ κατάλογο ανάλογων περιπτώσεων, ξεπερνώντας σε αριθμό τα σαράντα θύματα τις τελευταίες τρείς δεκαετίες για το οδικό τμήμα μεταξύ του κόμβου Πολυκάστρου – Νέων Μαλγάρων, «χαρίζοντας» δυστυχώς στο 23 χιλιόμετρο (στο ύψος του Λιμνοτόπου) αυτού του οδικού τμήματος τον τίτλο του φονικότερου στην χώρα μας.
Και όλα αυτά γιατί η σημαντικότερη οδική είσοδος της χώρας μας παραμένει στο επίμαχο τμήμα κυρίως χωρίς διαχωριστική νησίδα, μετατρέποντας την κάθε οδηγική αστοχία σε αιτία πρόκλησης θανατηφόρων ατυχημάτων εν έτη 2024.
Ένα θέμα για το οποίο εκτός από το αίμα δεκάδων ανθρώπων έχει «χυθεί» και πολύ μελάνι σε σχετικά δημοσιεύματα του «Μαχητή», χωρίς ωστόσο να έχει σημειωθεί κάποια ουσιαστική διαφοροποίηση στα δεδομένα που αφορούν την αποτροπή θανάτων από μετωπικές συγκρούσεις οχημάτων στο επίμαχο τμήμα, που τελεί ουσιαστικά μέχρι τώρα υπό τις συνθήκες της αρχικής του κατασκευής από την δεκαετία του 1970.
Η προ ελαχίστων μηνών έγκριση της σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτη της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ» Α.Ε από το αρμόδιο Ελεγκτικό Συμβούλιο δημιούργησε προσδοκίες για ξεκίνημα του έργου αναβάθμισης του επίμαχου τμήματος μέσα στην χρονιά που διανύουμε, που όμως δεν έχουν επιβεβαιωθεί στην πράξη, καθώς η σύμβαση οριστικής παραχώρηση στον ιδιώτη δεν έχει υπογραφεί και το έργο αναβάθμισης από μέρους του στο επίμαχο τμήμα, όπως αυτή προβλέπει η σύμβαση, δεν έχει ξεκινήσει.
Αυτό όμως δεν μπορεί να αποτελεί διαρκώς άλλοθι για τους κυβερνώντες, καθώς θα έπρεπε να έχουν αναζητηθεί λύσεις έτσι ώστε να αποφεύγονται θανατηφόρα περιστατικά.
Το παράδειγμα σε οδικό τμήμα της Βουλγαρίας (στενά των Κρενσνών), με ανάλογα κατά το παρελθόν τροχαία θανατηφόρα περιστατικά και μάλιστα υπό δυσκολότερες οδικές συνθήκες σε κίνηση με μία λωρίδα ανακατεύθυνση είναι απολύτως ενδεικτικό πως μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις τρέχουσες συνθήκες κίνησης των οχημάτων και στο επίμαχο οδικό τμήμα.
Η δημιουργία-κατασκευή μικρής κόκκινης λωρίδας και η τοποθέτηση μικρών αντίστοιχου χρώματος πασσάλων κατά μήκος του επίμαχου τμήματος (βλέπε σχετική φωτογραφία) απαγορεύοντας την είσοδο σε αντίθετης κατεύθυνσης λωρίδα και θα λειτουργούσε απολύτως ευεργετικά στην αποφυγή μετωπικών συγκρούσεων και κατά συνέπεια εμφάνισης δυστυχημάτων με απώλειες ζωών και δεν θα προκαλούσε ιδιαίτερες δυσκολίες στις μετακινήσεις καθώς στο μήκους 43 περίπου χιλιομέτρων οδικό τμήμα το μεγαλύτερο, όπως αυτό που ανήκει στην ενότητα του Κιλκίς, διαθέτει δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση.
Είναι αδιανόητο ως σύγχρονη ευρωπαϊκή κοινωνία και χώρα να παραμένουμε απλοί θεατές και καταγραφείς τροχαίων θανατηφόρων δυστυχημάτων σε ένα τέτοιο οδικό τμήμα, με τεράστια κυκλοφοριακή επιβάρυνση και να έχουμε εναποθέσει τις ελπίδες μας για αλλαγή των δεδομένων στο έργο αναβάθμισης του τμήματος, που η εμπειρία έχει αποδείξει ότι αργεί.
Και δυστυχώς για όσους θα χάνουν την ζωή τους σε θανατηφόρες μετωπικές συγκρούσεις η εν λόγω αργοπορία δεν έχει αναστρέψιμο χαρακτήρα.
Ο θάνατος τους είναι αμετάκλητα οριστικός και ο πόνος στις οικογένειες τους βαρύς και ασήκωτος και δεν μπορεί να βρεί παρηγοριά και να δικαιολογηθεί από αργοπορίες σε συμβάσεις παραχώρησης.
Η λύση που προτείνουμε πιστεύουμε ότι έχει ρεαλιστικά χαρακτηριστικά, είναι χαμηλού προϋπολογισμού και ταυτοχρόνως υψηλού δείκτη ευαισθησίας έναντι του πολυτιμότερου αγαθού για την ανθρώπινη υπόσταση την ζωή του.