Ένα ξεχωριστό πρόγραμμα υλοποιείται στο «Ράντσο»

Κοινωνία /


Με σκοπό την ανάδειξη της συμβολής των ζώων στην εκπαιδευτική ανάπτυξη του παιδιού, στη θεραπεία ψυχικών ασθενειών αλλά και στον ρόλο που παίζουν τα ζώα στην ζωή μας, με βιωματικές δράσεις και εργαστηριακές κατασκευές, πραγματοποιήθηκε στο «Ράντσο» Κιλκίς την Παρασκευή 27.3.15, η συνάντηση του κέντρου κοινωνικής στήριξης, της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ, του ΚΔΑΠ και του 2ου γυμνασίου Κιλκίς. Πρόκειται για τη συνέχεια μιάς μακράς δράσης, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2015, με πρωτοβουλία του κέντρου κοινωνικής στήριξης Κιλκίς την οποία στήριξε και στηρίζει η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η θεραπευτική δυνατότητα των ζώων και οι εναλλακτικές μέθοδοι προσέγγισης γνωστικών αντικειμένων σε άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία, στάθηκε το έναυσμα της συνεργασίας, ενώ καταβάλλεται προσπάθεια, να εμπλακούν όλες οι βαθμίδες της εκπαίδευσης καθώς επίσης και φορείς της τοπικής κοινωνίας.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο αναφέρονται και τα εξής:
«…Η διαδραστική και μοναδική σχέση αγάπης μεταξύ παιδιών και ζώων, θεμέλιο στοιχείο της ξεχωριστής δράσης που συντόνισε η Θ. Μάλλιου, εκπαιδευτικός με ειδίκευση στα καλλιτεχνικά, έδωσε τη δυνατότητα στα παιδιά, αλλά και στους συνοδούς καθηγητές τους να ταξιδέψουν μέσα από φανταχτερά χρώματα, να περπατήσουν με τη φαντασία τους σε χώρες παραμυθένιες και να υποδυθούν με μάσκες κατασκευασμένες από το ζωικό βασίλειο αγαπημένες φιγούρες ιστοριών με διδακτικό περιεχόμενο. Οι ομαδικές δραστηριότητες βοηθούν ιδιαιτέρως τα παιδιά να βιώσουν, να εξωτερικεύσουν και να εξετάσουν τις μεταξύ τους σχέσεις. Μέσα στις ομάδες κοινωνικοποίησης συναισθηματικής έκφρασης και ανάλυσης τα παιδιά επικοινωνούν μεταξύ τους λεκτικά ή μέσω αντικειμένων αναδεικνύοντας ικανότητες που ο συμβατικός τρόπος προσέγγισης αδυνατεί να προωθήσει.
Σκοπός του πλαισίου αναλυτικού προγράμματος ειδικής αγωγής (Π.Α.Π.Ε.Α.) είναι η υποστήριξη των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμΕΕΑ), ώστε να προαχθούν σωματικώς, νοητικώς, συναισθηματικώς, κοινωνικώς, ηθικώς και αισθητικώς στον βαθμό που οι δυνατότητες τους επιτρέπουν και, τελικώς, να ενταχθούν στο σχολικό και στο κοινωνικό περιβάλλον, μέσα σε κλίμα ισοτιμίας, ελευθερίας, ασφάλειας και σεβασμού της προσωπικότητας τους (Π.Δ. 301/1996, ΦΕΚ 208 Τ.Α΄29-8-1996).
Με τέτοιου είδους καινοτόμες δράσεις, λοιπόν, τα παιδιά μπορούν να αναπτύξουν την ικανότητα επικοινωνίας με τον προφορικό λόγο ή με άλλες εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας και ψυχοκινητικές δεξιότητες, να καλλιεργήσουν τις νοητικές τους δυνατότητες και να οργανώσουν το συναισθηματικό τους κόσμο,
να φτάσουν στο ανώτερο δυνατό επίπεδο αυτονομίας. Μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες τα παιδιά αυτά μπορούν να βιώνουν τη χαρά της δημιουργίας και της αισθητικής απόλαυσης, να αξιοποιούν σωστά τον ελεύθερο χρόνο τους, να συνειδητοποιούν τις δυνατότητες και τις αδυναμίες τους και να μάθουν να οργανώνουν την προσωπικότητά τους.
Πολλοί σημαντικοί ζωγράφοι, όπως ο Πιέρ Ωγκύστ Ρενουάρ και η Μαίρη Κάσατ για παράδειγμα, έχουν ασχοληθεί με το θέμα της ευεργετικής παρουσίας των ζώων στη ζωή του ανθρώπου, ενώ ο Γάλλος συνθέτης της ρομαντικής εποχής Σαρλ-Καμίλ Σαιν Σανς με το «Καρναβάλι των Ζώων» (1887) έδωσε και το μουσικό υπόβαθρο στο ταξίδι της φαντασίας, ένα ταξίδι που χωρίς αμφιβολία έχουν δικαίωμα να γευτούν όλοι, ανεξαιρέτως ιδιαιτερότητας. Σας ευχαριστούμε που στηρίζετε το όραμά μας για μια παιδεία χωρίς διακρίσεις».

Περισσότερα

Ευχαριστήριο του προέδρου της σχολικής επιτροπής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Κιλκίς

Ο πρόεδρος της σχολικής επιτροπής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του δήμου Κιλκίς Ιωάννης Λιναρδάκης ευχαριστεί θερμά: Την ΑΝΟΣΗ – ΑΝΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ, τον Αναστάσιο […]

Η βασιλόπιτα του ΧΩΜΑ Κιλκίς

Ο αθλητικός σύλλογος ΧΩμάτινος Μηχανοκίνητος Αθλητισμός (ΧΩ.Μ.Α.) Κιλκίς απευθύνει κάλεσμα στα μέλη και σε όλους τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού […]

Δείτε ακόμα