Στο «στόχαστρο» της ΕΛΜΕ η εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης
Την έντονη ενόχληση και αντίδραση της ΕΛΜΕ Κιλκίς προκάλεσε ο τίτλος επιμορφωτικού σεμιναρίου εκπαιδευτικών, τον οποίο χαρακτηρίζει ως ενδεικτικό της κατεύθυνσης, προς την οποία προσανατολίζεται να στρέψει την εκπαιδευτική πολιτική της η κυβέρνηση, στην οποία η ΕΛΜΕ αντιτίθεται ριζικώς.
Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής:
«Το τελευταίο διάστημα το γραφείο σχολικών δραστηριοτήτων της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς βρίσκεται σε τρομερή κινητικότητα. Ο λόγος είναι ότι εκπονήθηκε ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα-«μαμμούθ», με τον εύγλωττο τίτλο: «Το σχολείο του μέλλοντος. Μάνατζμεντ και διοίκηση», διάρκειας 14 μηνών. Το σεμινάριο έχει ήδη ξεκινήσει και συμμετέχουν σε αυτό τόσο μόνιμοι εκπαιδευτικοί όσο και πτυχιούχοι συναφών σχολών.
Το θέμα του σεμιναρίου αντικατοπτρίζει ακριβώς την κατεύθυνση, προς την οποία η σημερινή πολιτική προσανατολίζει το σχολείο, καθώς και την αντίληψη που έχουν για αυτό τα στελέχη της εκπαίδευσης της περιοχής μας: Το σχολείο – επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς, στο οποίο βασικός «πυλώνας» θεωρείται η «ηγεσία», και στο οποίο ο σύλλογος διδασκόντων δεν είναι παρά το άθροισμα των υπαλλήλων του, χωρίς κανέναν άλλο ρόλο πέρα από την διεκπεραίωση και την πειθαρχία. Παρ’ όλο που τα αντικείμενα, τα οποία αποτελούν τις διδακτικές ενότητες ανταποκρίνονται σχεδόν σε όλο το φάσμα του επιστητού ή αλλιώς σε ό,τι βρισκόταν σε σχετική συνάφεια με τα τυπικά προσόντα των επιμορφωτών, ο τίτλος, που επιλέχθηκε ξαφνιάζει με την αφοπλιστική ειλικρίνειά του ως προς την παιδαγωγική φιλοσοφία των εμπνευστών.
Πέρα από το αντικείμενό του, χαρακτηριστική είναι η διάρκεια του σεμιναρίου, αφού είναι προσδιορισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε οι συμμετέχοντες να πριμοδοτηθούν με ένα μόριο στην ατομική αξιολόγησή τους. Μαζί με τους ιδιώτες και τα αμφίβολης ποιότητας επιμορφωτικά ιδρύματα, τώρα και οι διευθύνσεις εκπαίδευσης αναλαμβάνουν δράση στην προσφορά εφοδίων (προς το παρόν δωρεάν) στο πλαίσιο του «ανθρωποφαγικού» ανταγωνισμού μεταξύ των συναδέλφων εν όψει της αξιολογήσεως. Επιμόρφωση για τους τύπους και με το κιλό. Ουσία μηδεμία!
Και ως να μην έφταναν όλα αυτά, ο τρόπος επιλογής των συμμετεχόντων έγινε με εντελώς αδιαφανή κριτήρια. Ούτε καν με κλήρωση, και χωρίς να δημοσιοποιηθούν τα κριτήρια επιλογής. Και για να κλείσουν κάποια στόματα συναδέλφων που είχαν επενδύσει ελπίδες στην συμμετοχή τους, από 80 ο αριθμός των επιμορφούμενων εκτινάχθηκε σε πάνω από 190!
Για το εκπαιδευτικό κίνημα η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι πάγιο αίτημα. Μια επιμόρφωση, όμως, σοβαρή, με αντικείμενο την ουσιαστική βελτίωση των παιδαγωγικών μας πρακτικών και την παρέμβαση σε ζητήματα κρίσιμα για την σχολική ζωή, όπως οι σχέσεις με τους μαθητές και η συναισθηματική και γνωστική στήριξή τους. Και, βεβαίως, μια επιμόρφωση ετήσιας διάρκειας, στην οποία όλοι και όλες θα συμμετέχουμε κυκλικώς, σε συνεργασία με τα παιδαγωγικά τμήματα του δημόσιου πανεπιστήμιου και με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα στη διάρκειά της. Μια επιμόρφωση ουσίας και όχι ένα παζάρι ελπίδας για επιβίωση από την αξιολόγηση της ανασφάλειας και των απολύσεων».