Γενικά

Εκτροχιάστηκε εμπορευματική αμαξοστοιχία στην Αξιούπολη και κατέστρεψε την σιδηροδρομική υποδομή σε μήκος 4 χλμ

Εμπορευματική αμαξοστοιχία εκτροχιάσθηκε πριν από τριάντα έξη ώρες στην σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, στο ύψος του εγκαταλελειμμένου εδώ και δεκαετίες σταθμού της Αξιούπολης με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.

Το ατύχημα προκάλεσε εκτεταμένες φθορές στην γραμμή σε μήκος περίπου τεσσάρων χιλιομέτρων και εκφράζονται ανησυχίες ότι θα προκαλέσει διακοπή στην χρήση της για μεγάλο χρονικό διάστημα έως ότου αποκατασταθούν οι βλάβες που έχουν προκληθεί.

Η σιδηροδρομική γραμμή της Ειδομένης είναι η κύρια σύνδεση της χώρας με το εξωτερικό (υπάρχει και αυτή του Στρυμόνα μέσω Βουλγαρίας αλλά υποδεέστερη).

Ειδικότερα, μετά τις 11 το βράδυ, η εμπορική αμαξοστοιχία που κατευθυνόταν από το σταθμό της Ειδομένης στο σταθμό της Θεσσαλονίκης εκτροχιάστηκε, ξηλώνοντας κομμάτι της σιδηροδρομικής γραμμής.

Πληροφορίες της ΕΡΤ, αναφέρουν πως μια ηλεκτράμαξα είχε μείνει στην Ειδομένη λόγω βλάβης στο σύστημα του φορείου, το οποίο περιλαμβάνει και τους τροχούς. Μία ντιζελοκίνητη αμαξοστοιχία κινητοποιήθηκε για να την παραλάβει και να την μεταφέρει προς επισκευή, ωστόσο στο ύψος του Πολυκάστρου, ασκήθηκε μεγάλη πίεση στις γραμμές του δικτύου, με αποτέλεσμα να ανοίξουν οι γραμμές και να σημειωθεί ο εκτροχιασμός.

«Από την πρώτη εικόνα φαίνεται ότι πήγε μια ηλεκτρική μηχανή να πάρει μια θερμική, με ντίζελ δηλαδή και πίσω κενά βαγόνια για να τα μεταφέρει στο σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η θερμική μηχανή εκτροχιάστηκε», αναφέρει στην ο γενικός γραμματέας του σωματείου εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.

Στο σημείο επιχειρούν συνεργεία του ΟΣΕ με γερανούς προκειμένου να εντροχιάσουν τη μηχανή, ενώ από το συμβάν δε σημειώθηκε τραυματισμός.

Ο κ. Τσικαλάκης δήλωσε ότι ελέγχονται όλα τα δεδομένα, ενώ είναι πιθανό να κλείσει ο σταθμός της Ειδομένης μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης.

Όπως αναφέρει:

«Οι γραμμές αυτές έκλεισαν. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η ζημιά είναι πάνω από 4 χλμ., οπότε για ένα δίμηνο θα είναι κλειστή η ευρωπαϊκή πορεία της χώρας από τα Σκόπια. Θα έχουμε σύνδεση μόνο από το Στρυμόνα, από τη Βουλγαρία.

Η Hellenic Train θα πρέπει να αποζημιώσει τον ΟΣΕ και τις άλλες εταιρείες, γιατί από εκεί περνούν και δύο ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα. Τα εμπορεύματα δε θα μπορούν να περάσουν».

Η οικονομική ζημιά είναι πολύ μεγάλη. Όχι μόνο σε ότι αφορά την αποκατάσταση των υποδομών αλλά κυρίως σε ότι αφορά το πλήγμα που θα υποστούν οι εμπορευματικές δραστηριότητες της χώρας με το εξωτερικό.

Η ανακοίνωση του ΟΣΕ

Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 21:25, εκτροχιάστηκε ο πίσω άξονας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Ειδομένη – Θεσσαλονίκη.

Ο εκτροχιασμός έγινε στην χιλιομετρική θέση 63+270 στην περιοχή της Παιωνίας. Από τον εκτροχιασμό δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί, αλλά μόνο ζημιές στην σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 3 χλμ περίπου με αποτέλεσμα την διακοπή της κυκλοφορίας.

Επισημαίνεται ότι, η εν λόγω γραμμή χρησιμοποιείται μόνον από εμπορευματικούς συρμούς. Ο ΟΣΕ θα συντάξει πόρισμα για την διερεύνηση του συμβάντος, ενώ συνεργεία εργάζονται για αποκατάσταση της κυκλοφορίας.

Η ανακοίνωση της Hellenic Train

«Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 21:25, σημειώθηκε μερικός εκτροχιασμός του πίσω άξονα της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Γευγελή – Θεσσαλονίκη. Το περιστατικό σημειώθηκε στο ύψος του Πολύκαστρου.

Η Hellenic Train ενημερώνει ότι δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια του προσωπικού της. Η εταιρεία συνεργάζεται άμεσα με τις αρμόδιες αρχές για τη διερεύνηση των αιτίων του εκτροχιασμού».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Αναμείνατε στο ακουστικό σας

Ξέχασε να ονομάσει ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ της Νέας Δημοκρατίας Κιλκίς Μηνάς Παπαδόπουλος στην κοπή βασιλόπιτας την τελευταία έδρα του […]