Εκπαίδευση μαθητών στις πρώτες βοήθειες απο τον σταθμό νέων της ΔΔΕ
Ενημερωτική δραστηριότητα στα σχολεία γιά τις πρώτες βοήθειες αναπτύσσει ο συμβουλευτικός σταθμός νέων της διεύθυνσης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς.
Στην σχετική ανακοίνωση αναφέρονται, μεταξύ άλλων, και τα εξής:
«…Πρώτες βοήθειες είναι οι πρώτες ενέργειες που κάνουμε στον τόπο του ατυχήματος, με ό τι πρόχειρα μέσα διαθέτουμε εκείνη την στιγμή, ώστε να σώσουμε τη ζωή του θύματος, να ανακουφίσουμε τον πόνο του και να προλάβουμε περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασής του. Οι πρώτες βοήθειες δεν είναι απλές εγκυκλοπαιδικές γνώσεις. Είναι μια σειρά ειδικών θεωρητικών γνώσεων και πρακτικών δεξιοτήτων, που μπορούν να εφαρμοστούν από οποιονδήποτε εκπαιδευμένο πολίτη.
Στο πλαίσιο μιας τέτοιας φιλοσοφίας και έμπρακτης αντιμετώπισης περιστατικών που χρήζουν άμεσης κινητοποίησης, προκειμένου να σωθεί μια ανθρώπινη ζωή, πραγματοποιήθηκαν δυο συναντήσεις, μια στο λύκειο Αξιούπολης και μια στη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς με τα δεκαπενταμελή συμβούλια συνολικά σχολικών μονάδων. Την εξειδικευμένη ενημέρωση των μαθητών, 45 κάθε φορά, ανέλαβε η ελληνική ένωση έρευνας και διάσωσης (Ε.Ε.Ε.Δ.) και συγκεκριμένα ο υπεύθυνος εκπαίδευσης Αθανάσιος Κοτζαμπασίδης, που ανέλαβε την επιμόρφωση των μαθητών πάνω σε εθελοντική βάση.
Ο κύριος σκοπός αυτού του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να βοηθήσει στην εκμάθηση των δεξιοτήτων των βασικών πρώτων βοηθειών στους μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προάγοντας παράλληλα τον εθελοντισμό και την ασφάλεια. Η παροχή πρώτων βοηθειών είναι αποτελεσματική, όταν δεν αποτελεί μόνο αντικείμενο ατομικής πρωτοβουλίας. Στην σύγχρονη κοινωνία, ηθικοί, νομικοί, κοινωνικοί και οικονομικοί λόγοι επιβάλλουν την εκπαίδευση γενικώς του πληθυσμού, καθώς και την οργάνωση δομών πρώτων βοηθειών στο πλαίσιο του συστήματος υγείας. Η φιλανθρωπία, η αλληλεγγύη και η προσφορά στο συνάνθρωπό μας αποτελεί ανθρωπιστικό χρέος και ηθική υποχρέωση, πολύ περισσότερο στην περίπτωση της υγείας και της ζωής του.
Δράσεις σαν κι αυτήν βοηθούν στην αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών, στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης, της προσωπικότητας και της ικανότητάς τους για την υιοθέτηση θετικών τρόπων και στάσεων ζωής. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων, η κοινωνικοποίηση και η δραστηριοποίησή τους με την ανάληψη πρωτοβουλίας ανανεώνουν και εκσυγχρονίζουν την διδακτική διαδικασία και προωθούν ένα σχολείο – δίκτυο ανάπτυξης σχέσεων και επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών, των εκπαιδευτικών και της ευρύτερης κοινωνίας».