«Κωφεύουν» οι πάντες για «έγκλημα»… πενήντα ετών χωρίς τιμωρία!
Την διαχρονική εγκληματική αδιαφορία των κρατικών υπευθύνων επί σχεδόν πέντε δεκαετίες σχετικώς με την αναβάθμιση των χαρακτηριστικών του «φονικού» όπως έχει εξελιχθεί τις τρεις τελευταίες δεκαετίες (40 θάνατοι σε τροχαία δυστυχήματα!), τμήματος της ΠΑΘΕ, από τον κόμβο του Πολυκάστρου μέχρι τον αντίστοιχο της Χαλάστρας με την δημιουργία δύο λουρίδων ανά κατεύθυνση και διαχωριστικής «νησίδας», επιβεβαίωσε το πρόσφατο δυστύχημα στο επίμαχο τμήμα, και συγκεκριμένα στο ύψος του Άσπρου. Προσθέτοντας μετά από μετωπική σύγκρουση δύο οχημάτων ακόμη τέσσερις θανάτους και τρεις τραυματισμούς (ο ένας βαρύς), στο μέχρι σήμερα θλιβερό απολογισμό. Κάτι το οποίο έρχεται βεβαίως σε πλήρη αντίθεση με την σπουδή που επέδειξαν για την χωροθέτηση, εγκατάσταση και λειτουργία πριν απο μερικούς μήνες σταθμό μετωπικών διοδίων στην περιοχή των Ευζώνων, κάτι ασύνηθες για τον χαρακτήρα της δημόσιας λειοτυργίας στην χώρα μας, αφήνοντας παράλληλα, εάν είναι δυνατόν, υποσχέσεις και για την λειτουργία παράπλευρων διωδίων στην περιοχή του κόμβου Πολυκάστρου.
Δυστυχώς, τα όσα δυστυχήματα έχουν σημειωθεί στο επίμαχο τμήμα της ΠΑΘΕ, προκαλώντας δεκάδες θανάτων, τραυματισμών και μονίμων βλαβών σε όσους έχουν εμπλακεί σε αυτά (ανάμεσά τους και ο άδικος χαμός του ιδρυτή του «Μαχητή» αειμνήστου Σταύρου Ορφανίδη στις 23 Δεκεμβρίου 1994), ουδόλως έχουν συγκινήσει τους αρμοδίους κρατικούς φορείς στο να ενεργήσουν, ούτως ώστε να εξαλειφθεί από τον θλιβερό κατάλογο του μόνου τμήματος της Εγνατίας οδού και των καθέτων «αξόνων» σε αυτή, που δεν διαθέτει χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου!
Βεβαίως, το πρόβλημα έχει τεθεί αρμοδίως τόσο από πλευράς των τοπικών μέσων ενημέρωσης με προεξάρχοντα τον «Μαχητή» όσο και από πλευράς όλων των τοπικών πολιτικών παραγόντων, αλλά και από πλευράς του δήμου Παιονίας, εντός των ορίων του οποίου ευρίσκεται και το μεγαλύτερο μέρος του επίμαχου τμήματος, ουκ ολίγες φορές με πιο πρόσφατη αυτήν από πλευράς του δημάρχου Παιονίας Χρήστου Γκουντενούδη κατά την διάρκεια του πρόσφατου αναπτυξιακού συνεδρείου για την περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, οι εργασίες του οποίου πραγματοποιήθηκαν στην Θεσσαλονίκη απο 26 έως 28 Μαρτίου.
Το θέμα συζητήθηκε όπως ήταν αναμενόμενο και στην συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας την Πέμπτη 29/3/2018, όπου έγινε γνωστόν απο πλευράς του δημάρχου οτι το έθεσε για ακόμη μια φορά στους καθ’οδόν αρμοδίους μεταξύ των οποίων και του αρμοδίου υπουργού υποδομών και μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, απο τον οποίο έλαβε και την διαβεβαίωση οτι θα επισκεφθεί την περιοχή αμέσως μετά το Πάσχα, για να δει απο κοντά και την κατάσταση του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής. Μια δέσμευση που δεν γνωρίζουμε κατά πόσον θα βοηθήσει στην επίλυση του προβλήματος, ευχής έργον είναι να συμβάλλει τελεσίδικα, γιατί η υφιστάμενη κατάσταση είναι γνωστή σε όλους τους κηβερνητικούς και εκλεγόμενους αξιωματούχους εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Για αυτό άλλωστε όπως ανακοινώθηκε και στην συνεδρίαση οργνώνεται με πρωτοβουλία του τοπικού ραδιοφωνικού σταθμού “Ράδιο Επιλογές” 102,8 FM ένα συλλαλητήριο διαμαρτυρίας την Κυριακή 1 Απριλίου στην ΠΑΘΕ στο ύψος των PLAZA OLYMPUS όπου μεταξύ άλλων θα μιλήσει και ο πανεπιστημιακός συγκοινωνιολόγος Νίκος Ηλιού του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Μια λογική, που δεν ξέρουμε κατά πόσο θα είναι αποτελεσματική, εάν δεν οργανωθεί μεθοδικώς και συντονισμένα και από τους δύο αυτοδιοικητικούς φορείς δήμου (δήμων) και αντιπεριφέρειες και άλλων συλλογικών φορέων της περιφερειακής μας ενότητας αλλά και όλων των κατοίκων της περιοχής και να έχει τέτοια δυναμικό χαρακτήρα και ενδεχομένως διάρκεια, που θα «υποχρεώσει» τους κυβερνώντες να προχωρήσουν στην υλοποίηση ενός τόσο απαραίτητου έργου και να μην καταλήξει ως μια ακόμη διαμαρτυρία με την επικοινωνιακή χροιά χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Είναι πραγματικά αδιανόητο εν έτει 2018 να υπάρχουν τέτοια σημεία σε έναν οδικό «άξονα» τύπου ΠΑΘΕ και ακόμη εξωφρενικότερο να υπογράφεται σύμβαση παραχώρησής του σε ιδιώτες για δεκαετίες, όπως έχει υπογραφεί , και σε αυτήν να μην καταγράφεται υποχρέωση κατασκευής του, για μια οδό που αποτελεί την οδική είσοδο της χώρας μας από τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη ηπειρωτική Ευρώπη, από όπου πλην των εγχωρίων διακινητών χρησιμοποιείται και από περίπου 4.000.000 οχήματασε ετήσια βάση ξένων υπηκόων επισκεπτών της χώρας μας για τουριστικούς και επαγγελματικούς λόγους.
Έως πότε ως τοπική κοινωνία θα μετράμε νεκρούς;
Έως πότε θα αποτελούμε εν δυνάμει «υποψήφιοι» δυστυχήματος;
Η απάντηση είναι, πιστεύουμε, απλή: Έως… ΧΘΕΣ!