Πολιτική

Δρόμος-«φονιάς»: Πρώτα άμεση βελτίωση, μετά ανακατασκευή

Την προοπτική να αντιμετωπίσει αμεσότερα και αποτελεσματικά το μεγάλο πρόβλημα των συνεχιζόμενων θανατηφόρων τροχαίων δυστυχημάτων στο “φονικό” τμήμα του κάθετου άξονα της Εγνατίας οδού στα όρια του δήμου Παιονίας πιέζοντας την διοίκηση της “Εγνατίας Οδού” Α.Ε, στην κυριότητα της οποίας ανήκει το επίμαχο τμήμα, να προχωρήσει σε βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις επ΄αυτού αποφάσισε στην κατεπείγουσα συνεδρίαση του το δημοτικό συμβούλιο Παιονίας την Παρασκευή 6.2.20.

Μία λύση η οποία προτάθηκε από μέρους του παρευρεθέντος στην εν λόγω συνεδρίαση υφυπουργού ψηφιακής διακυβέρνησης και βουλευτού Κιλκίς Γεωργίου Γεωργαντά, διότι όπως επεσήμανε στην τοποθέτηση του, υπερκεράσει, έστω και χωρίς τις προδιαγραφές που προσφέρει η ευρισκομένη σε εξέλιξη προοπτική κατασκευής σύγχρονου αυτοκινητόδρομου στο επίμαχο τμήμα, αλλά και στο υπόλοιπο κομμάτι του καθέτου άξονα μέχρι τον κόμβο των Μαλγάρων, το ζήτημα της λήψης μέτρων μέσα σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Και τούτο διότι η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, η οποία παραμένει ως πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας ,με βάση τις σύγχρονες εωρωπαϊκές και ελληνικές προδιαγραφές θα απαιτήσει χρόνο υλοποίησης πάνω από 6-7 χρόνια εάν όλα κυλήσουν ομαλά.

Χρόνος υπερβολικά μακρύς ακόμη και στην αισιόδοξη εκδοχή του, που μπορεί να επιμηκυνθεί, όπως επεσήμανε στην τοποθέτηση του και ο παρευρεθείς δήμαρχος του ομόρου δήμου Νέας Χαλκηδόνας Σταύρος Αναγνωστόπουλος τονίζοντας “ότι παρά τα ευρέως διαδεδομένα υπάρχουν ζητήματα και απαλλοτριώσεων τα οποία αν και έχουν προκηρυχθεί προ τριετίας δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε ένα δικαστήριο για τον καθορισμό τιμής μονάδος εξαγοράς.

Σε ότι αφορά τις βραχυπρόθεσμες παρεμβάσεις στο πιο “φονικό” τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε ο δήμαρχος Σιωνίδης Κωνσταντίνος (48 νεκροί και 50 βαριά τραυματισμένοι από το 2013 και εντεύθεν) και πιο απαράδεκτου για την ασφάλεια των χρηστών του με βάση την επίσημη σχετική μελέτη, όπως ανέφερε ο επίσης παριστάμενος συντάκτης της καθηγητής του Πολυτεχνείου Θεσσαλίας Νικόλαος Ηλιού, αυτή που προκρίθηκε να προταθεί ήταν αυτή η οποία προβλέπει δυο λωρίδες ανακατεύθυνση με διαχωριστικό στηθαίο (αντίστοιχη αυτής που υπάρχει στην οδο από τον κόμβο Μαυρονερίου προς το Κιλκίς) με διαπλάτυνση του οδοστρώματος, όπου αυτό υπολείπεται των 16 μέτρων που απαιτούν οι σχετικές προδιαγραφές.

Στο σχετικό ψήφισμα το οποίο υπερψηφίστηκε από ολους τους δημοτικούς συμβούλους με εξαίρεση τον εκπρόσωπο της ελάσσονος μειοψηφίας Αναστάσιο Βασιλακάκη διότι σε αυτό δεν προβλέπονταν και ρητή αναφορά να μην λειτουργήσουν τα υπο κατασκευή πλευρικά διόδια, σε αντίθεση με τους υπολοίπους που διατηρούν την θέση τους “πρώτα δρόμος και μετά διόδια” θα συμπεριλαμβάνεται και πρόταση δημιουργίας τμήματος τροχαίας για την καλύτερη αστυνόμευση του επίμαχου κάθετου άξονα, όπως και κλιμακίου της πυροσβεστικής υπηρεσίας.

Για την προώθηση του ζητήματος και των απαραίτητων επαφών συστήθηκε ειδική τριμελής επιτροπή αποτελουμένη από τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Σιωνίδη, τον αντιδήμαρχο τεχνικών έργων Ιωάννη Αδαμόπουλο και τον επικεφαλή της μείζονος μειοψηφίας και με γνώση του αντικειμένου στην θητεία του ως δήμαρχος Χρήστο Γκουντενούδη.

Αναλυτικότερα για το τι ειπώθηκε στην εν λόγω συνεδρίαση από πλευράς των θεσμικών εκπροσώπων, όπως μεταξύ άλλων του εκπροσώπου του δήμου Κιλκίς και προέδρου του δημοτικού συμβουλίου Παύλου Θωμαϊίδη, που εξέφραση την στήριξη του στα αιτήματα αλλά και πολιτών, όπως ο πρόεδρος του αγροτοκτηνοτροφικού συλλόγου Παιονίας Θωμάς Καρυπίδηςκαι οι κκ Παναγιώτης Παυλίδης, Βασίλειος Σατσάνης μπορείτε να παρακολουθήσετε στην ιστοσελίδα “maxitis. gr“.

Το ψήφισμα

Ειδικότερα, στο ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας, το οποίο εγκρίθηκε με ψήφους 23 έναντι μιάς, αναφέρονται τα εξής:

«Το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Παιονίας εκφράζοντας την απόλυτη αγανάκτηση των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής καταγγέλλει την απαράδεκτη κατάσταση του δρόμου ταχείας κυκλοφορίας ΑΘΕ στο τμήμα Πολύκαστρο – Χαλάστρα.
Παρότι έχουν ενημερωθεί επανειλημμένως οι αρμόδιοι φορείς ήδη από το 2015 με αλλεπάλληλα έγγραφα και προφορικά διαβήματα και παραστάσεις από την προηγούμενη διοίκηση του δήμου, δεν έχει γίνει μέχρι τώρα καμία ενέργεια. Η έκθεση των επιθεωρητών ασφαλείας αναφέρει ότι το κομμάτι αυτό του δρόμου είναι επιεικώς απαράδεκτο.
Επίσης εκκρεμεί η εκδίκαση της προσφυγής και της αίτησης ακύρωσης του Δήμου Παιονίας ενώπιον του ΣΤΕ για την κατασκευή διοδίων, η οποία είχε κατατεθεί από την προηγούμενη διοίκηση, με το σκεπτικό ότι πρώτα θα πρέπει να ανακατασκευαστεί ο δρόμος και έπειτα να τοποθετηθούν διόδια, καθώς η λειτουργία τους θα πρέπει να είναι πάντοτε ανταποδοτική.
Η Παιονία εξακολουθεί να πληρώνει φόρο αίματος σε μία αμφίδρομη Εθνική οδό που κατασκευάστηκε πριν από 50 χρόνια και από την οποία σήμερα εξυπηρετείται το οδικό εμπόριο προς τα Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη και διέρχονται εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο.
Από τα συνεχή ατυχήματα που γίνονται στον δρόμο αυτό, με πρώτη κατά ποσοστό αιτία την είσοδο στο αντίθετο ρεύμα, έχουμε τα τελευταία χρόνια 48 νεκρούς και 150 τραυματίες. Αυτά δε τα στοιχεία δεν αφορούν όλο το κομμάτι της διαδρομής Πολύκαστρο – Χαλάστρα αλλά μόνο το τμήμα που ανήκει στην ευθύνη του Τμήματος Τροχαίας Πολυκάστρου.
Μετά την κατασκευή νέου αυτοκινητόδρομου στο Πέταλο του Μαλιακού ο δρόμος Πολύκαστρο – Χαλάστρα πήρε τα πρωτεία Πανελλαδικά σε θανατηφόρα ατυχήματα.
Το ακριτικό Κιλκίς πληρώνει πολύ ακριβά την αδιαφορία και προκλητική κωλυσιεργία των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών.
Δεν υπάρχει περιθώριο για άλλη καθυστέρηση και εμπαιγμό των κατοίκων μας.
Ζητάμε να παρθούν άμεσα μέτρα για την όσο το δυνατό πιο ασφαλή κατάσταση του υπάρχοντος δρόμου και ταυτόχρονα, να προχωρήσει η έναρξη των έργων κατασκευής κλειστού αυτοκινητόδρομου στο τμήμα Πολύκαστρο – Χαλάστρα. Ζητάμε επίσης την ίδρυση Πυροσβεστικού Κλιμακίου στο Πολύκαστρο για την κάλυψη του τμήματος της ΑΘΕ Εύζωνοι – Χαλάστρα.
Στην προσπάθεια αυτή ζητάμε τη στήριξη όλων των πολιτικών και αυτοδιοικητικών φορέων της ευρύτερης περιοχής προκειμένου ενωμένοι να διεκδικήσουμε την μετατροπή του σημερινού «οδικού Αχέροντα» σε σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα