Δρομολογήθηκε η ανακατασκευή του άξονα Ευζώνων-Χαλάστρας στο τμήμα μεταξύ των κόμβων Πολυκάστρου και Ν.Μαλγάρων
Πραγματοποιήθηκε η τελετή υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ έχει κληθεί το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS που έχει συστήσει την εταιρεία “Νέα Εγνατία Οδός” να υπογράψει και να κλείσει το πρώτο μέρος του διαγωνισμού που τρέχει εδώ και περίπου 8 χρόνια.
Αυτή η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης είναι ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα για την ιδιωτικοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα της Βόρειας Ελλάδας. Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία θα χρειαστεί να κλείσουν και άλλες εκκρεμότητες όπως η αδειοδότηση των σηράγγων και η λειτουργία των τελευταίων σταθμών διοδίων.
Περίπου το Φθινόπωρο σύμφωνα με εκτιμήσεις πηγής με γνώση του διαγωνισμού η σύμβαση παραχώρησης θα κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και θα πάρει σάρκα και οστά και μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει και η καταβολή του τιμήματος που θα κυμανθεί σε κάτι περισσότερο από 1,35 δισ. ευρώ.
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αντιτίθεται ο Σύλλογος Εργαζομένων της εταιρείας και πραγματοποιεί απεργία ως ένδειξη διαμαρτυρίας.-
Το κλείσιμο του διαγωνισμού θα σημάνει και την έναρξη μιας νέας εποχής για τον άξονα. Η ΚΥΑ για την αύξηση των διοδίων έχει υπογραφεί και με αυτήν τα διόδια θα ανέρχονται πλέον σε 0,04 λεπτά/χιλιόμετρο (από 0,03 λεπτά) ενώ θα υπάρξει και δεύτερη αύξηση σε μεσοπρόθεσμο χρονικό διάστημα.
Οι επενδύσεις
Για να παραλάβει ο παραχωρησιούχος την Εγνατία Οδό θα πρέπει η σημερινή εταιρεία να προχωρήσει σε αναλυτική καταγραφή ανά χιλιόμετρο της κατάστασης του αυτοκινητόδρομου. Για αυτό τον λόγο έχει συσταθεί και γραφείο παραχώρησης εντός της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε.
Η αλλαγή σκυτάλης θα σημάνει και την επόμενη ημέρα του άξονα και των τριών καθέτων που ιδιωτικοποιούνται αλλά και την έναρξη μιας πενταετούς περιόδου με επενδύσεις από την πλευρά των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι προγραμματισμένες και σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρηση επενδύσεις που θα πρέπει να τρέξουν φτάνουν το ποσό των 420 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνουν σημαντικά έργα
Το σημαντικότερο όλων θεωρείται η αναβάθμιση του κάθετου άξονα Χαλάστρα-Εύζωνοι σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Πρόκειται για έναν άξονα 44 χιλιομέτρων που σήμερα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση δίχως να υπάρχει διαχωριστική νησίδα, με τα τροχαία να καταγράφονται με μεγάλη συχνότητα. Εντάσσεται στο πανευρωπαϊκό οδικό δίκτυο. Συνδέει τη χώρα μας με την Βόρεια Μακεδονία και κατ` επέκταση με τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη.
Όταν ολοκληρωθεί θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κυκλοφορία και ανισόπεδους κόμβους και εξυπηρετεί επαρκώς την κίνηση οχημάτων και φορτηγών αυξάνοντας παράλληλα τα επίπεδα οδικής ασφάλειας.
Καθ` όλη τη διάρκεια της παραχώρησης οι προβλεπόμενες επενδύσεις αγγίζουν τα 2 δισ. ευρώ.
Τα έργα συντήρησης
Στις επενδύσεις που είναι προγραμματισμένες περιλαμβάνονται εκτεταμένα έργα ανάταξης του άξονα της Εγνατίας Οδού. Πρώτο μέλημα είναι να γίνει η λεγόμενη βαριά συντήρηση του άξονα. Μέχρι σήμερα έχουν γίνει παρεμβάσεις αλλά η βαριά συντήρηση θα είναι εκείνη που θα επαναφέρει σε υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας το οδόστρωμα.
Όσοι κινούνται στην Εγνατία Οδό μπορούν να νιώσουν την κατάσταση που βρίσκεται το οδόστρωμα σε πολλά τμήματα και ιδιαίτερα στο ανατολικό που έχει παραδοθεί και παλαιότερα σε σχέση με άλλα.
Επίσης θα προχωρήσει και η χωροθέτηση και κατασκευή ΣΕΑ σε περίπου 10 σημεία του οδικού άξονα. Τα ΣΕΑ θα λειτουργούν -όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας- ως χώροι στάθμευσης και ξεκούρασης, εστίασης ενώ θα υπάρχουν χώροι υγιεινής αλλά και βενζινάδικα για την εξυπηρέτηση των οδηγών.
Για την κατασκευή των ΣΕΑ θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστοί διαγωνισμοί με τους οποίους θα εκδηλώνεται ενδιαφέρον από εταιρείες εστίασης και καυσίμου για την μίσθωση των χώρων. Σήμερα απαιτείται να βγει κανείς από τον άξονα για να γεμίσει με καύσιμο ή να βρει χώρο εστίασης καθώς ΣΕΑ υπάρχει μόνο στην περιοχή της Βέροιας.
Ακόμα ένα σημαντικό έργο είναι πως θα αντικατασταθούν πολλά χιλιόμετρα στηθαίων ασφαλείας καθώς σε πολλές περιπτώσεις τα υφιστάμενα στηθαία παρουσιάζουν σοβαρές φθορές κυρίως λόγω ηλικίας και θα αντικατασταθούν με σύγχρονα που καλύπτουν τις προδιαγραφές που υπάρχουν για τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.
Παρεμβάσεις αναβάθμισης θα γίνουν και στις πολυάριθμες σήραγγες και γέφυρες της Εγνατίας σημειακά όπου παρατηρείται φθορά και ανάλογα με την επικινδυνότητα που ενδέχεται να έχει.