Κοινωνία

Δράση κατά του σχολικού εκφοβισμού από τον συμβουλευτικό σταθμό νέων

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί του γυμνασίου Καμπάνη επικαιροποίησαν τις γνώσεις τους σχετικώς με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας – σχολικού εκφοβισμού. Στο πλαίσιο των δράσεων της σχολικής μονάδας αλλά και της γενικότερης δραστηριότητας γιά την ευαισθητοποίηση γύρω από θέματα που αφορούν στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών, ο συμβουλευτικός σταθμός νέων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του διευθυντή Αθανασίου Αλατζόγλου και διοργάνωσε ενημερωτική ομιλία.
Ομιλήτρια ήταν η υπεύθυνη του σταθμού m.sc φιλόλογος και θεολόγος Σωτηρία Καρολίδου. Μεταξύ άλλων, η κ. Καρολίδου τόνισε, ότι με τον όρο «εκφοβισμός» εννοείται η συστηματική κατάχρηση εξουσίας που στοχοποιεί έναν μαθητή, ο οποίος δεν μπορεί να υπερασπιστεί τον εαυτό του, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου εντός και εκτός του σχολείου. Ο σχολικός εκφοβισμός, μπορεί να προσλάβει διάφορες μορφές μεταξύ των μαθητών, όπως ο σωματικός (σπρωξιές, χειροδικίες, τραβήγματα μαλλιών), ο λεκτικός (βρισιές, απειλές, προσβολές), ο συναισθηματικός (αρνητικές φήμες, περιθωριοποίηση από την ομάδα των συνομηλίκων, μειωτικά σχόλια) και η ηλεκτρονική εκφοβιστική πίεση (cyberbullying), ο εκφοβισμός δηλαδή μέσω κινητού τηλεφώνου ή διαδικτύου.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο της ΔΔΕ αναφέρονται και τα εξής:
«…Η ομιλία ολοκληρώθηκε σ΄ ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ενεργοποίησαν εκ νέου τις δράσεις πρόληψης του φαινομένου, οι γονείς ένιωσαν την σχέση τους με την εκπαίδευση να αποτελεί αντικείμενο προσωπικής υπόθεσης και έγινε απόλυτα κατανοητό ότι υπάρχει ανάγκη συνεχούς επικοινωνίας με την σχολική κοινότητα, ενώ οι μαθητές από την πλευρά τους αντιλήφθηκαν ότι το περιβάλλον τους, τόσο το οικογενειακό όσο και το εκπαιδευτικό είναι απόλυτα υποστηρικτικό και ότι υπάρχει η διάθεση συνύπαρξης με σκοπό πάντα την υγιή ανάπτυξή τους.
Έχοντας εδραία την πεποίθηση ότι οι συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού είναι ιδιαιτέρως σοβαρές, θεωρείται απαραίτητη τόσο η συστηματική πρόληψη, όσο και η εφαρμογή προγραμμάτων παρέμβασης στα σχολεία. Συνεπώς, ο ρόλος των γονέων και των εκπαιδευτικών κρίνεται καθοριστικής σημασίας. Μια σειρά ψυχολογικών και ψυχοσωματικών προβλημάτων, όπως είναι οι πονοκέφαλοι, οι πόνοι στο στομάχι, οι διαταραχές ύπνου, οι φοβίες, η σχολική άρνηση, το άγχος, η ανασφάλεια και η χαμηλή αυτοεκτίμηση, εφ’ όσον εντοπισθούν εγκαίρως και αντιμετωπιστούν από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, μπορούν να επηρεάσουν εν μέρει το μαθητή αλλά όχι τόσο, ώστε να τον οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμες ψυχικά και σωματικά συνέπειες».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα