Διαγραμμίσεις και φωτισμό ΑΜΕΣΩΣ στο τμήμα της ΕΟ μεταξύ των διασταυρώσεων προς Καλίνδρια και Ακρίτα για να μην έχουμε άλλον ένα δρόμο-«φονιά»

Το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα στο ύψος της διασταύρωσης προς Ακρίτα της εθικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέου Πετριτσίου δεν προκάλεσε μόνο το ειδησεογραφικό ενδιαφέρον, λόγω του ότι στοίχισε την ζωή ενός συμπολίτη μας.
Συγχρόνως ανέδειξε ένα υφιστάμενο εδώ και πολύ καιρό πρόβλημα στο τμήμα μεταξύ της συμβολής προς Καλίνδρια και της διασταυρώσεως προς Ακρίτα και Δοϊράνη της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέου Πετριτσίου νομού Σερρών.
Διότι, το εν λόγω τμήμα στερείται διαγραμμίσεων και φωτισμού, κάτι το οποίο, σε συνδυασμό με το ότι πέραν των προαναφερθέντων διασταυρώνεται και με αγροτικούς δρόμους συνιστά «πηγή» κινδύνων για τους οδηγούς, άρα δεν πληροί τις προϋποθέσεις ασφαλούς κυκλοφορίας των κάθε είδους οχημάτων.
Έτσι όπως είναι σήμερα, οι διαγραμμίσεις είτε ίσα που φαίνονται είτε που… δεν φαίνονται καθόλου, ενώ ο φωτισμός είναι υποτυπώδης στα κομβικά σημεία και… ανύπαρκτος σε όλο το υπόλοιπο τμήμα!
Που σημαίνει, ότι, ιδίως την νύχτα υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, αλλά και κατά την διάρκεια της ημέρας υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες (σε σχέση με τις διαγραμμίσεις) η μη πρόκληση ατυχήματος ή δυστυχήματος επαφίεται πρωτίστως στους οδηγούς και εν συνεχεία … στην τύχη, με το απρόοπτο πάντα να καιροφυλακτεί.
Και είναι ακριβώς το διπλό πρόβλημα διαγραμμίσεων και φωτισμού στο οποίο οφείλεται το ότι το πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα δεν ήταν το μόνο στο επίμαχο τμήμα. Προηγήθηκαν μέσα σε σχετικώς μικρή χρονική απόσταση άλλα δύο συν ένα… παρ΄ολίγον, σε διαφορετικά σημεία. Διότι, όσο προσεκτικοί και αν είναι οι οδηγοί, πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος του απροόπτου ή του αστάθμητου παράγοντα.
Επομένως, πλανώνται στον «ορίζοντα» πιθανότητες, το συγκεκριμένο τμήμα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέου Πετριτσίου Σερρών μεταξύ της συμβολής με τον δρόμο προς και από Καλίνδρια και της διασταύρωσης με τους δρόμους προς και από Ακρίτα και Δοϊράνη να αναχθεί σε έναν ακόμη δρόμο-«φονιά» στην περιφερειακή ενότητα Κιλκίς.
Βεβαίως, με τα ανωτέρω δεδομένα, το πρώτο πράγμα, το οφείλει κανείς να εφιστά στους οδηγούς είναι η προσοχή, όταν κινούνται στο επίμαχο τμήμα, ιδίως την νύχτα.
Από εκεί και πέρα, όμως, τον πρώτο λόγο για την άμεση αντιμετώπιση και κυρίως, επίλυση του προβλήματος είναι η περιφερειακή διοίκηση, και στις δύο κλίμακές της.
Στο δικό της «χέρι» είναι εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση του προαναφερθέντος εντός περιφερειακής ενότητας Κιλκίς τμήματος της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέου Πετριτσίου Σερρών.
Η περίπτωση… «βγάζει μάτια», έτσι που να μην δικαιολογείται περαιτέρω αδράνεια, όσον αφορά στις ενέργειες και κινήσεις για την κοστολόγηση του έργου και την εξασφάλιση των κονδυλίων για την μελέτη και την εκτέλεση.
Να γίνουν διαγραμμίσεις και να τοποθετηθεί φωτισμός στο επίμαχο τμήμα ΑΜΕΣΩΣ, ώστε να αποτραπεί κάθε ενδεχόμενο να «αποκτήσει» ο τόπος μας έναν ακόμη δρόμο-«φονιά».
Τον λόγο, πλέον, έχουν οι ιθύνοντες της περιφερειακής διοίκησης.
Και ο δρόμος Αγίας Κυριακής-Δροσάτου
Για τα προβλήματα στο τμήμα Καλίνδριας-Δροσάτου της ΕΟ Θεσσαλονίκης-Ν.Πετριτσίου Σερρών ο «Μαχητής» έγινε αποδέκτης επισημάνσεων και ανησυχιών πολιτών, και μάλιστα όχι μόνο κατοίκων στα πέριξ αλλά και από άλλες περιοχές, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον δρόμο.
Αξιοσημείωτη και η παρέμβαση του τοπικού συμβούλου Δροσάτου Ηλία Τσιραμπίδη, που δεν περιορίζεται μόνο στο μνημονευθέν τμήμα της εθνικής οδού, αλλά και υπενθυμίζει την ανάγκη μέριμνας για ένα ακόμη έργο, το οποίο αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση σ΄αυτήν σε περίπτωση τροχαίου και διακοπής της εθνικής οδού (όπως συνέβη και πάλι στην περίπτωση του προαναφερθέντος τροχαίου) αλλά και να εξυπηρετήσει όλους τους οικισμούς της συγκεκριμένης περιοχής.
Πρόκειται για την κατασκευή της επαρχιακής οδού Αγίας Κυριακής-Δροσάτου, ως συνέχεια της αντίστοιχης Κιλκίς – Πλαγιάς – Αγίας Κυριακής.
Όπως υπενθύμισε ο κ.Τσιραμπίδης έχει ήδη καταθέσει την ανωτέρω πρόταση προ πολλού, και τώρα αυτή καθίσταται επίκαιρη, έτσι που να μπορεί να συνδυασθεί με τις αναγκαιούσες διορθωτικές παρεμβάσεις στην εθνική οδό.