Η Δεξιά των συνεταιρισμών
Ευτύχισα να τιμήσω τον συνεταιριστή Μουλά εν ζωή. Όταν προσπαθούσα να αναδείξω τις δημιουργικές πτυχές της παράταξής μου και της Πατρίδος μας.
Αποφεύγω επί χρόνια την μιζέρια των ανθρώπινων αντιπαλοτήτων και ζηλοφθονιών και προσπαθώ να μένω στα γεγονότα και στην πολιτική. Λάθη και παραλείψεις θα υπάρχουν όσο υπάρχει δράση και πράξεις στη ζωή των ανθρωπίνων κοινωνιών.
Αναμφίβολα, όσοι επί χρόνια διαδραμάτισαν πρωταγωνιστικό ρόλο στα συνεταιριστικά δρώμενα των γεωργών, προφανώς θετικά συνεισέφεραν αθροιστικά.
Επειδή το ανάθεμα στο παρελθόν ρίπτεται με ευκολία και τις περισσότερες φορές ως άλλοθι του παρόντος και των αδιεξόδων του, θεωρώ σκόπιμο να τιμηθεί η μνήμη του Γιώργου – Σοφοκλή Μουλά για το περιεχόμενο που υπηρέτησε στο συνεταιριστικό κίνημα.
Από τον Μουλά και τον εν ζωή ευρισκόμενο σεβαστό κυρ – Γιάννη Υφαντίδη έλαβα την επιβεβαίωση για ποιο λόγο καταστράφηκε το συνεταιριστικό κίνημα της Ελληνικής Γεωργίας.
Όταν παιδί μου καταργήθηκε ο έλεγχος και η εποπτεία των πράξεων των διοικήσεων στους συνεταιρισμούς και στις ενώσεις τους, άρχισε να μπαίνει η ταφόπλακα σ΄ αυτούς>>. Ας το θυμηθούν όσοι συνήργησαν σ΄ αυτό τα πρώτα εγκληματικά χρόνια της πράσινης κομματοκρατίας και της δήθεν δημοκρατίας.
Οι συλλογικότητες στις κοινωνίες, ιδίως στην Ελλάδα, χρεώθηκαν με ευκολία στην ευρύτερη κεντροαριστερά. Κυρίως λόγω κάποιων εμβληματικών προσωπικοτήτων της κεντροαριστεράς (π.χ. Μπαλτατζής), αλλά και από το ότι στην χώρα μας διεστράφη το περιεχόμενο της δεξιάς ιδεολογίας.
Ο κοινοτισμός και οι κοινωνικές συλλογικότητες ήταν προτεραιότητα όλων των οραματιστών του Ελληνισμού στην περίοδο του μεσοπολέμου.
Ποιός γνωρίζει άραγε ότι ο θεμελιωτής του Εθνικισμού σε όρους και ταυτότητα είναι ο μέγας φιλόσοφος της δημοκρατίας και του σοσιαλισμού Αλέξανδρος Παπαναστασίου με το ομώνυμο βιβλίο του «Εθνικισμός» το 1916.
Οι φυσικές σταθερές της ζωής συγκρότησαν το περιεχόμενο της δεξιάς ιδεολογίας.
Έθνος, Πατρίδα, Πολιτεία και Κοινωνία είναι οι διαχρονικές συλλογικές σταθερές του Ελληνισμού.
Στις δομές της πολιτείας και της κοινωνίας πλάστηκε η συνεταιριστική οργάνωση των γεωργών και των δραστηριοτήτων τους. Η ελεύθερη δημιουργία στον γεωργικό χώρο, έρχεται σε σύγκρουση με την ανάγκη επιβίωσης των εχόντων μικρό κλήρο και την προστασία της υπαίθρου και της Πατρίδος.
Ως κορωνίδα του ιδεολογικού περιεχομένου της δεξιάς είναι η προάσπιση του έθνους και της Πατρίδος.
Είναι συστατικό των ιδεών της η στήριξη των γεωργών για κατοίκηση της υπαίθρου.
Η σύγχρονη πραγματικότητα στη γεωργία, δεν αναιρεί αυτές τις πολιτικές, που θα μπορούσαν να συνεχισθούν με σύγχρονα εργαλεία και με μεθόδους.
Ήδη εδώ και δεκαετίες και νέες μορφές συλλογικοτήτων υπάρχουν και πολλών ειδών παρεμβάσεις εκσυγχρονίζονται.
Θέλω να σημειώσω ότι σε πολλούς τομείς η δεξιά ιδεολογία είναι καθολική στην Ελληνική κοινωνία και κράτος.
Κάκιστα δε και ψευδεπίγραφα σηματοδοτήθηκε από δήθεν κεντροαριστερή αντίληψη.
Κοινωνική ασφάλιση, εργατική κατοικία, συνεταιρισμός ήταν συστατικά της δεξιάς ιδεολογίας.
Είναι ώρα να γκρεμισθούν πολλοί μύθοι και μυθεύματα. Για να συμβεί όμως αυτό χρειάζεται οραματισμός, αναζήτηση και επαναφορά της πολιτικής και στο νομό μας να τιμώνται εμβληματικές προσωπικότητες όπως τους πρέπει.
Η δεξιά ιδεολογία δεν είναι της ελευθεριότητας και του αθέμιτου ανταγωνισμού ,αλλά της ελεύθερης δημιουργίας και των κοινωνικών δομών.
Ο Γιώργος – Σοφοκλής Μουλάς αυτές υπηρέτησε τιμώντας το Κιλκίς πανελλήνια και δικαιούται τον έπαινο και το ευχαριστώ μας .