Γενικά

Α.Τζιτζικώστας: «Καλά νέα» γιά την πορεία μεγάλων έργων υποδομής στην Π.Ε. Κιλκίς

Σημαντικές ειδήσεις γιά έργα υποδομής στην περιφερειακή ενότητά μας, στον τομέα των μεταφορών περιελάμβανε ο χαιρετισμός του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα στην εκδήλωση κοπής βασιλόπιτας του «Διαχειριστική Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς» (ΔΙΒΙΠΕΚ) ΑΕ, η οποία ως γνωστόν εδρεύει στην περιοχή του Σταυροχωρίου.

Μία ετήσια εκδήλωση, η οποία ουσιαστικώς έχει προσλάβει έναν άτυπο θεσμικό χαρακτήρα, καθώς σχεδόν κάθε χρόνο προσελκύει σημαντικούς παράγοντες του δημόσιου βίου, όχι μόνον από τον νομό μας αλλά και ευρύτερα

Μία παράδοση,  η οποία  συνεχίσθηκε και στην εφετινή εκδήλωση με κύριο πρωταγωνιστή τον περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολο Τζιτζικώστα και τον αρμόδιο θεματικό αντιπεριφερειάρχη για τα τεχνικά έργα και τις υποδομές Πάρι Μπίλια, οι οποίοι και την διάρκεια των τοποθετήσεών τους αναφέρθηκαν σε βασικά έργα υποδομής, που είτε είναι “εντός των τειχών” της περιφερειακής μας ενότητας, όπως η οδική και σιδηροδρομική σύνδεση της βιομηχανικής με τα αντίστοιχα εθνικά δίκτυα, είτε την επηρεάζουν σημαντικά αλλά εμμέσως, όπως η ολοκλήρωση της οδού σύνδεσης των ανατολικών περιοχών της με την Εγνατία Οδό, η οποία εκκρεμεί λόγω των έργων κατασκευής στο τμήμα από τον κόμβο της Νέας Σάντας μέχρι τον αντίστοιχο της Ασσήρου.

Έργα εμβληματικού και ουσιαστικού χαρακτήρα γιά την ανάπτυξη της περιφερειακής μας ενότητας, γιά τα οποία εκφράσθηκε αισιοδοξία, ότι θα προχωρήσουν συνολικώς ουσιαστικώς  μέσα στο 2023 από μέρους της περιφέρειας, καθώς έχει την ευθύνη κατασκευής γιά τα δύο οδικού χαρακτήρα.

Όπως αναφέρθηκε από πλευράς των κκ Τζιτζικώστα και Μπίλια, είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες γιά την δημοπράτηση του έργου  σύνδεσης της ΔΙΒΙΠΕΚ με την παρακείμενη εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα πιθανότατα μέσα στο 2023 ή το αργότερο στις αρχές του επομένου έτους, καθώς, πέραν των άλλων, έχει εγκριθεί η σχετική προμελέτη, ενώ αντίστοιχη αισιοδοξία επικρατεί και γιά το έτερο οδικό έργο υποδομής.

Ένα έργο  την κατασκευή του οποίου, όπως ανέφερε ο περιφερειάρχης η παρούσα περιφερειακή αρχή “κλήθηκε” να το διεκπεραιώσει-ολοκληρώσει έχοντας, δυστυχώς, ως παρακαταθήκη το γεγονός, ότι είχε πέσει σε κακά διαδοχικά εργολαβικά χέρια, υπαίτια γιά την πρωτοφανή έως σήμερα καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου.

Παράλληλα, όμως, εμφανίσθηκε αισιόδοξος, τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Μπίλιας, ότι με την διάδοχη  αναδοχή υπό την “σκέπη” του παλαιού αναδόχου, η ολοκλήρωση του έργου φαντάζει πολύ πιθανή μέχρι το τέλος του έτους”.

Κάτι τέτοιο, όπως αποκάλυψαν, εκφράσθηκε εσχάτως και από πλευράς των νέων κατασκευαστών στην προ ολίγων ημερών συνάντηση τους, όπου συμφωνήθηκαν και τα χρονοδιαγράμματα εκτέλεσης των έργων, τα οποία θα επιτηρεί αυστηρώς η περιφερειακή αρχή, ασκώντας σχετικές πιέσεις, και τα οποία, αν δεν τηρηθούν, θα οδηγήσουν σε απόφαση τελικής  έκπτωσης, με ό,τι αυτό, δυστυχώς, συνεπάγεται για την χρονική καθυστέρηση εκτέλεσης του έργου.

Από το συνολικό έργο της οδικής σύνδεσης, όπως τονίσθηκε, “έχει κατασκευασθεί  το 60%, και το υπόλοιπο 40% είναι εφικτό να υλοποιηθεί μέσα στο 2023, καθώς έχουν λυθεί τα βασικά προβλήματα, που καθυστερούν την  εκτέλεση του συνολικού έργου, και όλα μπορεί να εξελιχθούν ομαλά εάν τηρηθούν από το νέο κατασκευαστικό σχήμα τα «σφικτά» χρονοδιαγράμματα για την ολοκλήρωση του έργου”.

Ένα έργο -“γεφυρα” από το προηγούμενο ΕΣΠΑ, που πρέπει να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023, καθώς σε αντίθετη περίπτωση ελλοχεύει ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων από πλευράς της Κομισιόν, όπως σαφώς άφησε να εννοηθεί και ο κ. Μπίλιας.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Β.Ρόκος: «Fly Over- Οι Θεσσαλονικείς έχουν πληρώσει πολλές φορές το τίμημα να παίρνουν άλλοι αποφάσεις για την πόλη»

Στην εκδήλωση που συνδιοργάνωσαν η Πρωτοβουλία Κατοίκων Μαλακαπής, Πυλαίας, Κρυονερίου, ο Σύνδεσμος Κωνσταντινοπολιτών, ο Σύλλογος Δρομέων Υγείας Θεσσαλονίκης και η […]