Αναγκαία η ενίσχυση του Μεθοριακού Σταθμού των Ευζώνων
Σε λίγα εικοσιτετράωρα “μπαίνουμε” στην καρδιά της Άνοιξης, και ήδη η κίνηση στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, την μεγαλύτερη χερσαία πύλη εισόδου στην χώρα μας, έχει αυξηθεί αισθητά.
Βεβαίως, δεν είναι μόνον οι καλύτερες καιρικές συνθήκες, που έχουν συμβάλει στην αύξηση της κίνησης, αλλά υπάρχει διαφοροποίηση και σε μία σειρά μεταβλητών, που σταδιακώς έως το Καλοκαίρι θα οδηγήσουν στην καταγραφόμενη κάθε χρονιά έξαρση των διελεύσεων ένθεν κακείθεν των συνόρων μας με τα Σκόπια.
Μεταβλητές, που συνδέονται με την ύφεση της πανδημίας, την απλούστευση των απαιτούμενων διαδικασιών εισόδου – εξόδου, που οδήγησε κυρίως στην θεαματική αύξηση των μετακινήσεων από και προς την γείτονα χώρα, καθώς σταδιακώς αυξήθηκε η έξοδος κυρίως των κατοίκων της Βορείου Ελλάδος προς την περιοχή της Γευγελής για λόγους ψυχαγωγίας (καζίνο), παροχής υπηρεσιών (οδοντοϊατρικών), αγοράς προϊόντων (κυρίως πετρελαιοειδών), αλλά και αντιστρόφως από πλευράς των κατοίκων της γειτονικής χώρας, οι οποίοι κατευθύνονται κυρίως στην πόλη της Θεσσαλονίκης γιά τους αντίστοιχους λόγους, με εξαίρεση την προσέλευση σε καζίνο και την αγορά καυσίμων.
Ήδη οι πρώτες ολιγόλεπτες καθυστερήσεις με τις αντίστοιχες «ουρές» αυτοκινήτων στα σημεία του διαβατηριακού και λοιπού ελέγχου είναι γεγονός, με τις πρώτες γκρίνιες από πλευράς διερχομένων να αποτελούν στοιχείο της καθημερινότητας του μεθοριακού σταθμού, με «σημείο αιχμής» κυρίως το τριήμερο της Παρασκευής – Σαββάτου – Κυριακής.
Γεγονός, το οποίο, πέραν των προαναφερομένων συνθηκών, έχει ως υπόβαθρο το στελεχιακό αστυνομικό δυναμικό, το οποίο δεν επαρκεί γιά να αντιμετωπίσει τέτοιο όγκο διελεύσεων, καθώς, πέραν των άλλων, έχει αυξηθεί και ό όγκος ελέγχου των απαραίτητων εγγράφων διέλευσης, αυξάνοντας έτι περαιτέρω τον χρόνο εξυπηρέτησης κάθε διερχομένου οχήματος και επιβατών.
Κάτι το οποίο σημαίνει, ότι, αν όλα κυλήσουν ομαλώς, και με τις προβλέψεις γιά περαιτέρω αύξηση της τουριστικής κίνησης στην χώρα μας, το μεγαλύτερο βάρος της οποίας “σηκώνουν” οι Εύζωνοι, οι επιβαρυντικοί παράγοντες θα αυξηθούν κατά πολύ και ο κίνδυνος να επαναληφθούν σκηνές παλαιοτέρων ετών με «ουρές» χιλιομέτρων από οχήματα, πολύωρες καθυστερήσεις πολλές φορές υπό συνθήκες αφόρητου καύσωνα, ακόμη και σκηνές βίας μεταξύ οδηγών, με αφορμή καταστρατήγηση σειρά αναμονής, είναι κάτι παραπάνω από βέβαιον.
Αν στα παραπάνω προστεθούν και τα φαινόμενα της έλλειψης συντονισμού, σε κάποιες περιπτώσεις μεταξύ των τελωνειακών και αστυνομικών υπηρεσιών του σταθμού (αν και σύμφωνα με παράγοντες του σταθμού οι σχέσεις των είναι σε πολύ καλύτερο επίπεδο σε σχέση με το παρελθόν) στον τρόπο και την άσκηση των καθηκόντων τους, καθώς δεν υπάρχει δεσπόζουσα διοικητική αρχή του μεθοριακού σταθμού, τότε καθίσταται ευκόλως αντιληπτό γιά το κλίμα απαισιοδοξίας που υπάρχει και από πλευράς στελεχών του σταθμού, αλλά και από πλευράς όσων διέρχονται συχνά από τον σταθμό, γιά τα όσα θα επακολουθήσουν προϊόντος του χρόνου.
Βεβαίως, από πλευράς των αρμοδίων αρχών υπάρχει μέριμνα γιά την ενίσχυση του προσωπικού των υπηρεσιών του σταθμού, όμως είναι εξαιρετικά αμφίβολο κατά πόσον αυτό θα εξαλείψει τις δυσάρεστες καταστάσεις τους, κυρίως σε ό,τι αφορά στο αστυνομικό τμήμα διαβατηριακού ελέγχου, καθώς τα δεδομένα “είναι καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν για την τελωνειακή υπηρεσία” σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στον “Μαχητή” o προϊστάμενός του Ιωάννης Καρακασίδης.
Και τούτο, διότι το εν λόγω τμήμα δεν ανήκει στα τμήματα τουριστικού ενδιαφέροντος και δεν συμπεριλαμβάνεται και την εφετινή χρονιά στην σχετική διαταγή, την οποία εκδίδει κάθε έτος η ηγεσία της ελληνικής αστυνομίας γιά την ενίσχυση των εν λόγω τμημάτων με προσωπικό από άλλες διευθύνσεις πλήν των τοπικών από τον προσεχή Μάιο, καθώς, με βάση τα συγκριτικά στοιχεία, η αστυνομική διεύθυνση του Κιλκίς διαθέτει από τους μεγαλύτερους αριθμούς αστυνομικών σε αναλογία με τον πληθυσμό του νομού μας στην χώρα μας. Κάτι το οποίο σε ένα βαθμό αποτυπώνεται και στο γεγονός, ότι από το επίμαχο αστυνομικό τμήμα είναι αποσπασμένα δεκαοκτώ στελέχη σε άλλες υπηρεσίες, αριθμός εξαιρετικά υψηλός σε σχέση με το συνολικό δυναμικό του τμήματος που φθάνει τα σαράντα ενεργά περίπου στελέχη, βαθμοφόρους και μη.
Παρά ταύτα, επειδή και τα αριθμητικά δεδομένα διέλευσης από τον μεθοριακό σταθμό είναι εξαιρετικά υψηλά, πάνω από δέκα εκατομμύρια οχήματα την θερινή περίοδο, η ενίσχυση του με προσωπικό και από άλλες αστυνομικές διευθύνσεις είναι ζητούμενο, και αναμένεται να τεθεί και από πλευράς του προέδρου της ένωσης αστυνομικών υπαλλήλων νομού Κιλκίς (ΕΑΣΥΝΚ) Τριαντάφυλλου Ναλμπάντη προς την ηγεσία της ελληνικής αστυνομίας μέσα στον μήνα που διανύουμε στην προγραμματισμένη συνάντηση τους.
Σε κάθε περίπτωση ο μεθοριακός σταθμός των Ευζώνων αποτελεί την πιό σημαντική οδική είσοδο στην χώρα μας και η καλή εξυπηρέτηση ντόπιων και ξένων διερχομένων από αυτόν θα πρέπει να είναι διαρκές ζητούμενο και άρα η ενίσχυση του σε δυναμικό αλλά και υποδομές, έτσι ώστε να θυμίζει σύγχρονο σύνορο χώρας – μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.