Κλειστά σχολεία λόγω… κρύου!
Έχουμε δει σχολεία να κλείνουν λόγω του κορονοϊού, λόγω σεισμού, λόγω χιονιού, ακόμα και λόγω βροχόπτωσης (γιατί πλημμύρησαν). Τώρα βλέπουμε να κλείνουν και λόγω… κρύου!
Γιατί, όμως, κλείνουν λόγω κρύου; Η απάντηση βρίσκεται στα ανύπαρκτα μέτρα για την πανδημία, στην άρνηση της κυβέρνησης να μειώσει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη, στο κυβερνητικό σχέδιο «ανοιχτές πόρτες και παράθυρα», σε συνδυασμό με τις απαρχαιωμένες ή ανύπαρκτες υποδομές και τα προβλήματα θέρμανσης των σχολείων, όπου όλα αυτά δημιουργούν για μια ακόμα φορά μια εκρηκτική κατάσταση και οδηγούν σε αδιέξοδο!
Βέβαια, όταν υπάρχει ενδιαφέρον για την μόρφωση των μαθητών, μπορεί να βρεθεί λύση. Και αυτή είναι – για ακόμα μία φορά – το «φάρμακο δια πάσαν νόσον», το αμαρτωλό WEBEX.
Το ερώτημα, όμως, που προκύπτει είναι το εξής:
Με ποιο σκεπτικό αποφάσισαν οι Δήμαρχοι του νομού και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, Κυριακή μεσημέρι (με εκπαιδευτικούς και γονείς να ενημερώνονται το απόγευμα), να μη λειτουργήσουν τα σχολεία δια ζώσης τη Δευτέρα, αλλά με «τηλεκπαίδευση»;
Αναρωτήθηκαν τι θα γίνει:
Με τους εκπαιδευτικούς που δεν διαθέτουν τεχνολογικό εξοπλισμό στα σπίτια τους και σε πολλές περιπτώσεις δεν διαθέτει ούτε το σχολείο τους;
Με τους μαθητές που δεν έχουν εξοπλισμό ή ακόμα και σύνδεση στο διαδίκτυο;
Με τα προσφυγόπουλα που δεν διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα και τον εξοπλισμό, και αυτές τις μέρες περνάνε έναν ακόμα χειμώνα στην παγωνιά στη δομή της Νέας Καβάλας;
Με ποιο κριτήριο θα επιλέξουν και πάλι οι γονείς ποιο παιδί τους θα κάνει τηλεκπαίδευση και ποιο όχι, γιατί δεν έχουν Η/Υ ή tablet για όλα τους τα παιδιά; Ή μπορεί και οι ίδιοι να εργάζονται με το καθεστώς της τηλεργασίας;
Τι θα γίνει για όλους τους γονείς, που θα πρέπει Δευτέρα πρωί να πάνε στη δουλειά τους και δεν προβλέπεται να πάρουν «ειδική άδεια»;
Είναι πραγματικά υποκριτικό το ενδιαφέρον των αρμόδιων φορέων και του Υπουργείου, ότι προσπαθούν να προστατέψουν την υγεία των παιδιών και ταυτόχρονα να μην χαθούν μαθήματα.
Αν ενδιαφέρονταν γι’ αυτά, θα είχαν προσληφθεί όλοι οι αναγκαίοι εκπαιδευτικοί και δεν θα είχαμε κενά ακόμα και τέλη Γενάρη, θα καλύπτονταν τα κενά όταν κάποιος εκπαιδευτικός απουσίαζε με αναρρωτική άδεια και δεν θα ζούσαμε ένα μπάχαλο στα σχολεία τις τελευταίες 2 εβδομάδες, θα είχαν βρεθεί 2 χρόνια τώρα έστω και κάποιοι χώροι στο Κιλκίς και στην Παιονία για να αραιώσουν οι μαθητές στα τμήματα κ.ά.
Είναι υποχρέωση του κράτους και των μηχανισμών του να μπορεί να κρατά τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή.
Αν οι αρμόδιοι φορείς ομολογούν ότι δεν μπορούν, τότε:
Να αποσυρθούν εδώ και τώρα όλες οι οδηγίες περί υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης στα σχολεία που κλείνουν λόγω καιρού.
Να καλυφθούν εδώ και τώρα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς. Αυτή είναι η βασικότερη προϋπόθεση για την αναπλήρωση χαμένων διδακτικών ωρών.
Εδώ και τώρα να δοθεί έκτακτη άδεια, με 100% αποζημίωση, στους γονείς όπου θα είναι κλειστά τα σχολεία των παιδιών τους.
Επισημαίνουμε, τέλος, ότι με βάση το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο που επικαλούνται, το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης:
Α) Κανένας δεν μπορεί να υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν από το σπίτι τους, και με δικά τους μέσα, την τηλεκπαίδευση. Η έλλειψη ή η αδυναμία χρήσης τεχνολογικών προσωπικών μέσων σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε κανενός είδους «κυρώσεις» σε συναδέλφους.
Β) Το ΥΠΑΙΘ και οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οφείλουν να παρέχουν όλα τα τεχνολογικά μέσα εντός της σχολικής μονάδας και για όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών να ζητήσουν να παραβρεθούν στα σχολεία τους για κάθε είδους καθήκον που τους ανατίθεται.
Γ) Επιπλέον, με δεδομένα τα παραπάνω, σε περιπτώσεις όπου οι καιρικές συνθήκες κάνουν δύσκολη ή επικίνδυνη την πρόσβαση των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα κανένας δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να μεταβούν. Είναι ευθύνη του ΥΠΑΙΘ και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης να μην κινδυνεύσει κανένας συνάδελφος.
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της πανδημίας αξιοποιήσαμε την τηλεκπαίδευση, με αποκλειστικά δικό μας εξοπλισμό, με προσωπικά έξοδα, για τα οποία ποτέ δεν αποζημιωθήκαμε και χωρίς επιμόρφωση, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό και στηρίξαμε τους μαθητές μας με όλους τους τρόπους. Δε θα δεχτούμε, όμως, η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» κατά το δοκούν! Σήμερα είναι ο καιρός, χθες ήταν οι μαθητικές καταλήψεις και η απόπειρα να μετατραπούν οι καθηγητές σε καταδότες των αγωνιζόμενων μαθητών, αύριο θα είναι η αδυναμία του κράτους να στείλει εκπαιδευτικούς σε μια σειρά περιοχές. Η τηλεκπαίδευση δεν είναι φάρμακο δια πάσαν νόσο!
Εδώ και τώρα μέτρα για κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.