Γενικά

Την επιστροφή της στο έργο του δρόμου Ν. Σάντας – Ασσήρου αναζητά η πρώτη ανάδοχος εταιρεία κατασκευής του

Την δικαιώνουν οι εξελίξεις υποστηρίζει ο διευθύνων σύμβουλος Ανδρέας Μπράμης σε δήλωσή του στον «Μαχητή»

Παρέμβαση είχαμε από πλευράς του πρώτου αναδόχου του έργου «Αναστηλωτική» Α.Ε. «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκης – Κιλκίς – Δοϊράνη», ο οποίος ουσιαστικά συνδέει την ανατολική πλευρά της περιφερειακής ενότητας του Κιλκίς με την «Εγνατία οδό», μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την οριστική διακοπή εργασιών, γύρω από την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου στο τμήμα από τον κόμβο της Νέας Σάντας μέχρι τον αντίστοιχο της Ασσήρου.

Θυμίζουμε ότι μετά την κήρυξη ως έκπτωτου του πρώτου αναδόχου και μετά τις σχετικές διαδικασίες πριν από ένα χρόνο περίπου είχαμε την υπογραφή νέας σύμβασης με τον δεύτερο μειοδότη της αρχικής δημοπρασίας την κατασκευαστική εταιρεία της «ΙΝΤΡΑΚΑΤ», η οποία και εσχάτως παραιτήθηκε ουσιαστικά της υποχρέωσης της, χωρίς να προβεί στο εν λόγω διάστημα στην εκτέλεση έργου.

Εξ ου και η παρουσία του αρμοδίου αντιπεριφερειάρχη υποδομών της περιφέρειας Πάρι Μπίλλια στο Κιλκίς την προηγούμενη εβδομάδα, όπου σε συνέντευξη τύπου ανακοίνωσε την πρόθεση της περιφέρειας να προβεί σε προκήρυξη νέας δημοπρασίας.

Με αναβαθμισμένο κόστος στα 52 από τα 32 εκατομμύρια ευρώ, που προέβλεπε η προηγούμενη σύμβαση, με στόχο «να ξεπερασθούν κυρίως τα ζητήματα που αφορούν κυρίως την προμήθεια σπαστών γαιώδων υλικών από εν ενεργεία λατομεία και να προχωρήσει η ολοκλήρωση του έργου μέχρι τον Φεβρουάριο του 2027 προς αποφυγή απένταξης του έργου, από την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του», όπως χαρακτηριστικά είχε αναφέρει.

Εξελίξεις που προκάλεσαν την παρέμβαση του πρώτου αναδόχου μέσω δηλώσεων του στον «Μαχητή», όπου όπως ισχυρίζεται «προτίθεται να διεκδικήσει την δυνατότητα επαναδραστηριοποίηση του ως αναδόχου εταιρείας, στο πολύπαθο έγο, παρά το γεγονός ότι έχει κυρηχθεί έκπτωτος, καθώς υπάρχουν σε εξέλιξη δικαστική διαμάχη μεταξύ της εταιρείας και της περιφέρειας αναφορικά «με την νομιμότητα παραλαβής του έργου από μέρους της».

Όπως δήλωσε στον «Μαχητή» ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ανδρέας Μπράμης «η εταιρεία του είχε καταθέσει από το 2016 αίτημα για την προωθούμενη σήμερα λύση, έχοντας υποβάλλει αρμοδίως μελέτη με σχετική τεχνική – αιτιολογική έκθεση και αναλυτικό τιμολόγιο στο τέλος του 2017 με πρόβλεψη πέρατος το 2022 με βάση τα όρια της κείμενης νομοθεσίας με υπέρβαση κόστους κατά 5,5 εκατομμύρια ευρώ από τα προβλεπόμενα στην σύμβαση, δηλαδή συνολικά 42 εκατομμύρια ευρώ.

Την πρόταση αυτή υποστηρίζει η εταιρεία του και σήμερα αναπροσαρμοσμένη με τα τιμολόγια που ισχύουν για τα δημόσια έργα ώστε το έργο να παραδοθεί το 2026.

Κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί, όπως μας ανέφερε, «εάν οι δύο πλευρές συμφωνήσουν να απόσχουν από την δικαστική τους διαμάχη και συνεχισθεί η πορεία ολοκλήρωσης του έργου με βάση την πρώτη σύμβαση και την τροποποίησή της στο ζήτημα που αφορά την υπερπήδηση των εμποδίων του δανειοθαλάμου».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα