“Τα ΕΛΤΑ Γουμένισσας προσφέρουν κοινωνική υπηρεσία. Δεν είναι επιχειρήσεις.”
Tο ταχυδρομείο της Γουμένισσας κλείνει, όπως κλείνουν δεκάδες ταχυδρομεία σε όλη την Ελλάδα, λίγες μόλις μέρες μετά τις εκλογές.
Βέβαια δεν πρόκειται για έναν ξαφνικό «θάνατο», ενός καταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες καταστήματα των ΕΛΤΑ έχουν κλείσει τα τελευταία χρόνια σε όλη την επικράτεια, στα πλαίσια του δήθεν «εξορθολογισμού» των δαπανών του Δημοσίου, στα πλαίσια των περιβόητων αφηγημάτων, όλων των κυβερνήσεων, για τις «αναδιαρθρώσεις» που έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία είτε για να μπει, είτε για να διατηρήσει τους ρυθμούς ανάπτυξης της.
Κανείς δεν μπορεί να επικαλεστεί ότι πέφτει από τα σύννεφα ενώ η Διοίκηση του Δήμου Παιονίας από το 2021, που στο παρά πέντε “σώθηκε” η λειτουργία του καταστήματος, ακόμη παρακαλάει “δια αλληλογραφίας” την εταιρεία να στηρίξει όλα τα ταχυδρομικά γραφεία του δήμου Παιονίας προκειμένου, όπως έλεγε, η ακριτική μας περιοχή να μην στερηθεί των αναγκαίων ποιοτικών ταχυδρομικών υπηρεσιών. Έκτοτε δεν διεκδίκησε απολυτως τίποτα.
Η μείζονα αντιπολίτευση αντιδρά και δια στόματος κ. Αλίρη καταλογίζει ευθύνες στο κυβερνών κόμμα αλλά όχι για το πως φτάσαμε εδώ αλλά για την επιλογή του κυβερνώντος κόμματος να στηρίξει στο Δήμο Παιονίας την παράταξη του κ. Σιωνίδη. “Αλλα λόγια να αγαπιόμαστε δηλαδή”.
Άλλοι γαλάζιοι υποψήφιοι, προτείνουν στη δημοτική αρχή να αναλάβει τώρα πρωτοβουλία και σε συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο, δηλαδή αυτούς που μας έφεραν εδώ, να ζητήσει την εξαίρεση του υποκαταστήματος της Γουμένισσας από το επικείμενο «λουκέτο» για λόγους βιωσιμότητας της περιοχής. Κάποιοι πιο “προχωρημένοι”, ωμά και απροκάλυπτα μας συνέστησαν να αποδεχτούμε το κλείσιμο του καταστήματος σαν να είναι φυσικό φαινόμενο!
Ο ΣΥΡΙΖΑ, δια στόματος κ. Παππά θέτει ρητορικά ερωτήματα για τους λόγους που οδήγησαν στη συγκεκριμένη απόφαση των ΕΛΤΑ, για τους σκοπούς που αυτή εξυπηρετεί και αναρωτιέται αν η αναστολή λειτουργίας σηματοδοτεί το οριστικό “λουκέτο” ενώ το ΠΑΣΟΚ, δια στόματος κ. Τζούρτζου, εύχεται ένα πιο δίκαιο και ανθρώπινο καπιταλισμό!
“Εδώ βαρκούλες χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν…! θα σχολίαζε ο σοφός λαός μας.
Η στάση όλων των παραπάνω μόνο τυχαία δεν είναι μιας και όλοι μαζί έχουν συμφωνήσει και στηρίζουν τη στρατηγική της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων για την “απελευθέρωση της αγοράς”, δηλαδή την παράδοσή και των ΕΛΤΑ στους επιχειρηματικούς ομίλους. Σε αυτό το πλαίσιο, απαξιώθηκαν συστηματικά και λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος στον ανταγωνισμό τους με τους άλλους ομίλους, που επιδιώκουν να μεγαλώσουν το μερίδιό τους στην αγορά.
Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο “Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων”, ανοίγοντας τον δρόμο στην ολοκλήρωσή της από την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία με ψήφιση νόμου το 2020 απέλυσε (με τη μορφή της “εθελούσιας εξόδου”) 2.000 εργαζομένους και έκλεισε καταστήματα των ΕΛΤΑ πανελλαδικά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση τους και η παράδοσή τους σε “στρατηγικό επενδυτή”.
Ολα τα παραπάνω πραγματοποιούνται στο όνομα του ”εκσυγχρονισμού” και της ”αναβάθμισης” των υπηρεσιών των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Η πραγματικότητα όμως είναι η υποβάθμιση των ταχυδρομικών υπηρεσιών για το κοινό, οι δυσμενέστεροι όροι δουλειάς και ο μεγαλύτερος φόρτος εργασίας για τους εργαζόμενους και οι απολύσεις.
Δεδομένου ότι τα ΕΛΤΑ παρέχουν υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, το κλείσιμο των καταστημάτων οδηγεί στην υποβάθμιση του ταχυδρομικού έργου και την εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και σε ακριβότερες υπηρεσίες. Η ταλαιπωρία για τους κατοίκους των περιοχών που δεν θα υπάρχουν πλέον τα καταστήματα, αλλά και για αυτούς των περιοχών που θα επιφορτιστούν με επιπλέον δουλειά, είναι δεδομένη.
Ταυτόχρονα κινδυνεύουν με απόλυση δεκάδες ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι που εργάζονται για χρόνια στα ΕΛΤΑ, το μέλλον του μόνιμου προσωπικού από τα καταστήματα που κλείνουν είναι ρευστό, καθώς δεν ξέρουν πού θα τους βρει η επόμενη ημέρα, σε ποιο κατάστημα ανά την Ελλάδα θα κληθούν να εργαστούν ανάλογα με τις ανάγκες που θα προκύψουν.
Να θυμίσουμε ότι η επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων -με μόνους κερδισμένους τους επιχειρηματικούς ομίλους και χαμένους τους εργαζόμενους και κατοίκους- αποτελεί βασικό προαπαιτούμενο για την εφαρμογή της Δανειακής Σύμβασης του Ταμείου Ανάκαμψης, αποκαλύπτοντας ποιων τα συμφέροντα υπηρετούν τα κόμματα που τη στήριξαν στη Βουλή.
Απαιτούμε να γίνει δεκτό το αίτημα των κατοίκων της Γουμένισσας να μην κλείσει το κατάστημα των ΕΛΤΑ, αλλά να αναβαθμισθεί για να καλύπτει πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής για την παροχή φθηνών και ποιοτικών κοινωνικών ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Τα ΕΛΤΑ προσφέρουν κοινωνική υπηρεσία και σαν τέτοια θα πρέπει να αντιμετωπίζονται από το κράτος και όχι σαν επιχείρηση που στόχο έχει το κέρδος. Είναι υποχρέωση του κράτους να προσφέρει τέτοιου είδους υπηρεσίες σε όλους τους κατοίκους ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην πολιτική που θυσιάζει τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας και ιδιωτικοποιεί κρίσιμες υποδομές για να αυξηθεί η κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος μας.