Γενικά

Κατασκευή και λειτουργία νέου σταθμού ΚΤΕΛ που να αποσυμφορεί κυκλοφορία και επιβατικές υπηρεσίες

Στην απόφαση να παραχωρηθεί δωρεάν κατά χρήση για εννέα χρόνια με δικαίωμα παράτασης, ακινήτου ιδιοκτησίας του δήμου Κιλκίς στο ΚΤΕΛ Κιλκίς προχώρησε με τις θετικές ψήφους της πλειοψηφίας και της μείζονος μειοψηφίας το δημοτικό συμβούλιο Κιλκίς κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου της Τετάρτης 23 Ιουλίου 2025, αποδεχόμενο την σχετική εισήγηση της νομικής υπηρεσίας του δήμου.

Μία απόφαση η οποία έρχεται να διαφοροποιήσει τα μέχρι σήμερα δεδομένα και την στάση της διοίκησης του ΚΤΕΛ Κιλκίς, όπως αυτή είχε δημοσιοποιηθεί πριν από ελάχιστους μήνες.

Όταν με αφορμή τις προσπάθειες τις για ανανέωση της άδειας λειτουργίας του υπάρχοντος σταθμού στο κέντρο της πόλης και την αντίθεση που είχε δημοσιοποιήσει ο «Μαχητής» σε σχετικό του ρεπορτάζ από πλευράς ορισμένων μετόχων της εταιρείας, που ζητούσαν την κατασκευή και λειτουργία σταθμού εκτός του αστικού ιστού της πόλης. Με την διοίκηση του ΚΤΕΛ να επικαλείται μεταξύ άλλων το υψηλό κόστος από μια τέτοια κίνηση.

Κάτι το οποίο βεβαίως αντιμετωπίζεται υπό τις νέες εξελίξεις από το γεγονός ότι γίνεται δωρεάν παραχώρηση ακινήτου ιδιοκτησίας του δήμου Κιλκίς και δεν καταβάλλονται πόροι αρκετών χιλιάδων ευρώ για την αγορά σχετικής έκτασης εκτός του οικισμού.

Εγείροντας όμως ερωτηματικά σε σχέση με την στάση του δήμου να προχωρήσει σε μία τέτοια ενέργεια προς μια ιδιωτική εταιρεία «που προάγει τα τοπικά συμφέροντα», όπως ανέφερε η εισήγηση της νομικής υπηρεσίας του δήμου, χωρίς ωστόσο να αναφέρει πουθενά ότι πρόκειται για ανώνυμη εταιρεία κερδοσκοπικού χαρακτήρα και χωρίς να συνοδεύεται από καμία κυκλοφοριακή μελέτη, καμία μελέτη βιώσιμης αστικής κινητικότητας από πλευράς του ΚΤΕΛ, ώστε να αιτιολογείται η επίτευξη των στόχων λειτουργίας του σταθμού στην νέα τοποθεσία.

Με αιχμή του δόρατος βεβαίως την επίλυση του διαχρονικού προβλήματος κυκλοφοριακού φόρτου γύρω από την οδό Μητροπολίτου Φωτίου. Μια παράμετρος που είναι αμφίβολο ότι θα υπηρετηθεί μέσα από την προτεινόμενη λύση, καθώς με βάση και τα όσα αναφέρει η ανακοίνωση του ΚΤΕΛ για την απόφαση παραχώρησης, θα συνεχίσουν την λειτουργία τους με άλλη μορφή οι εντός της πόλης εγκαταστάσεις της εταιρείας και η εξυπηρέτηση των επιβατών από διάφορα σημεία του αστικού ιστού και οι ενδιάμεσες στάσεις στο κέντρο της πόλης, όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται. Κάτι το οποίο εφαρμοζόμενο είναι πολύ αμφίβολο αν θα συμβάλλει στην αποφόρτιση της κυκλοφορίας σε βασικές κεντρικούς οδούς της πόλης που θα συνδέουν παλιές και νέες εγκαταστάσεις.

Σε αντίθεση με άλλα σχετικά παραδείγματα περιφερειακών πόλεων, όπως των Σερρών, που ο νέος σύγχρονος άνετος και εξυπηρετικός σταθμός ΚΤΕΛ ευρίσκεται στις παρυφές της πόλης ελάχιστα μέτρα από την βασική περιφερειακή οδό της, με εύκολη πρόσβαση σε αυτή και χωρίς να επιβαρύνει η κίνηση των λεωφορείων την κίνηση σε οδούς εντός της πόλης.

Προφανώς η αλλαγή τακτικής από πλευράς των ιθυνόντων του ΚΤΕΛ Κιλκίς σε ότι αφορά την κατασκευή νέου σταθμού εκτός του κέντρου της πόλης είναι προς την ορθή κατεύθυνση, όμως θα πρέπει να υλοποιηθεί με τρόπους που επιτυγχάνουν τις στοχεύσεις του εγχειρήματος για καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και αποσυμφόρηση του κυκλοφορικού φόρτου στο κέντρο της πόλης και ταυτόχρονα να υπηρετείτε το συμφέρον του δήμου έναντι επιχειρήσεων προς στις οποίες παραχωρείται δημοτική ακίνητη περιουσία, με τον καθορισμό μισθώματος, έστω και συμβολικού, καθώς το ΚΤΕΛ είναι μεν μια ιδιωτική επιχείρηση, έχεις όμως παροχές υπηρεσιών που συνδέονται διαχρονικά με το επιβατικό κοινό και τις τοπικές κοινωνίες.

Η αντίθεση με το «Στρατηγικό Σχέδιο 2024–2028 του δήμου Κιλκίς

Το σχέδιο προβλέπει μετεγκατάσταση του σταθμού στη δυτική επέκταση της πόλης, πίσω από το στρατόπεδο μια επιλογή που θα υπηρετούσε καλύτερα τους στόχους της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και της κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης.

Αντί αυτού, η απόφαση διατηρεί δύο σταθμούς εντός πολεοδομικού ιστού, δημιουργώντας νέα προβλήματα αντί να λύνει τα παλιά. Ποιος σχεδιάζει τελικά για το Κιλκίς;

Ένα ακόμα κρίσιμο στοιχείο που ήρθε στο φως αφορά τη χρήση γης του παραχωρηθέντος οικοπέδου και σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, η παραχωρούμενη έκταση φέρει χαρακτηρισμό χρήσης γης «Αθλητισμός».

Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευή σταθμού λεωφορείων δεν επιτρέπεται, εκτός αν προηγηθεί τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδίου και αλλαγή της χρήσης γης με τις νόμιμες διαδικασίες.

Υπάρχει τέτοια απόφαση; Έγινε σχετική εισήγηση από την Πολεοδομία; Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη και ποιος θα εισηγηθεί την αλλαγή χρήσης όταν υπάρχει και συζητιέται έντονα το πρόβλημα των ελεύθερων αθλητικών χώρων στην πόλη του Κιλκίς;

Η εισήγηση της νομικής υπηρεσίας του δήμου Κιλκίς στο δημοτικό συμβούλιο για την παραχώρηση του οικοπέδου:

«Συναίνεση  για την  δωρεάν παραχώρηση κατά χρήση ακινήτου ιδιοκτησίας δήμου Κιλκίς στο «ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ»

Με  αίτηση του το «ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ» που εκπροσωπείται νόμιμα και εδρεύει στο Κιλκίς, αιτήθηκε τη δωρεάν παραχώρηση κατά χρήση  του με αριθμό 1992 αγρού  που βρίσκεται  στο αγρόκτημα Κιλκίς  εμβαδού 1.672 τ.μ,  με αριθμ. ΚΑΕΚ 260353601005, ιδιοκτησίας Δήμου Κιλκίς, που συνορεύει με δρόμο, με τους υπ’ αριθμ 1993Α,3441,3440 αγρούς. Σύμφωνα με  το άρθρο 83 παρ. 2 εδαφ.β του Ν. 3852/2010 (Πρόγραμμα Καλλικράτης, όπως αντικαταστάθηκε  με το άρθρο 84 του Ν. 4555/2018 (Πρόγραμμα Κλεισθένης) απαιτείται  η συναίνεση του συμβουλίου της Κοινότητας Κιλκίς για την  δωρεάν παραχώρηση χρήσης περιουσιακών εν γένει στοιχείων του δήμου, που βρίσκονται στα όρια της κοινότητας.

Οι σκοποί του «ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ» προάγουν τα τοπικά συμφέροντα, καθώς είναι ο μοναδικός φορέας που εξυπηρετεί συγκοινωνιακά τον νομό Κιλκίς, εκτελώντας δρομολόγια και συνδέοντας τις Τοπικές Κοινότητες με τη έδρα του νομού και την πόλη της Θεσσαλονίκης, εξυπηρετώντας την ανάγκη επικοινωνίας των δημοτών των Τοπικών Κοινοτήτων. Ο χώρος θα χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για την ανέγερση του σταθμού λεωφορείων, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης Κιλκίς  από τον υπάρχοντα σταθμό λεωφορείων επί της οδού Μητροπολίτη Φωτίου.  Σε κάθε περίπτωση που διαπιστωθεί  ότι η  χρήση  δεν συνάδει με τους καταστατικούς σκοπούς, μπορεί ο Δήμος Κιλκίς να καταγγείλει αζημίως την δωρεάν παραχώρηση.

Παρακαλώ  να λάβετε  απόφαση περί συναίνεσης  της παραχώρησης του χώρου προς το «ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ», το οποίο θα τον χρησιμοποιήσει  αποκλειστικά για την ανέγερση του σταθμού λεωφορείων, ώστε να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης Κιλκίς  από τον υπάρχοντα σταθμό λεωφορείων επί της οδού Μητροπολίτη Φωτίου.

Η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι 9 έτη, με δυνατότητα παράτασης εφόσον υποβληθεί έγκαιρα σχετικό αίτημα από το  «ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ».

«Δυναμική Συνεργασία για τη Δημόσια Συγκοινωνία στην Π.Ε. Κιλκίς

Η ανακοίνωση του «Υπερστικού ΚΤΕΛ Κιλκίς ΑΕ» αναφέρει τα εξής:

Η «Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε.» εκφράζει τις θερμές της ευχαριστίες προς τον δήμαρχο Κιλκίς, κ. Δημήτριο Κυριακίδη, και το δημοτικό συμβούλιο, για τη στήριξή τους και την ουσιαστική συνεργασία που επιβεβαιώθηκε με την παραχώρηση δημοτικής έκτασης για τη δημιουργία του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων στην πόλη του Κιλκίς.

Η απόφαση αυτή αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα συντονισμένων ενεργειών μεταξύ Δήμου και ΚΤΕΛ, με κοινό στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και την αναβάθμιση των μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς.

Η παραχωρηθείσα έκταση των 1.670 τ.μ., που βρίσκεται σε απόσταση μόλις 600 μέτρων από το σημερινό πρακτορείο, θα αξιοποιηθεί για την κατασκευή ενός σύγχρονου σταθμού, ο οποίος θα εξυπηρετεί όλα τα υπεραστικά δρομολόγια της εταιρείας και θα προσφέρει άνεση και ασφάλεια στους επιβάτες.

Σημεία που αξίζει να τονιστούν:

Η συνεργασία Δήμου – ΚΤΕΛ δεν περιορίζεται μόνο στην παραχώρηση του χώρου, αλλά επεκτείνεται σε ένα κοινό όραμα για σύγχρονες μεταφορικές υπηρεσίες, με σεβασμό στις ανάγκες των πολιτών.

Οι ενδιάμεσες στάσεις στο κέντρο της πόλης (στο σημείο του υπάρχοντος πρακτορείου) θα συνεχίσουν κανονικά, διασφαλίζοντας τη σύνδεση με τον αστικό ιστό.

Η εταιρεία μας θα ξεκινήσει άμεσα τη διαδικασία έκδοσης μελετών σκοπιμότητας, ώστε το έργο να προχωρήσει με γρήγορους και σταθερούς ρυθμούς.

Η συνεννόηση, η εμπιστοσύνη και η κοινή πρόθεση για πρόοδο αποτελούν τα θεμέλια αυτής της πρωτοβουλίας. Με τέτοιες συνεργασίες, η δημόσια συγκοινωνία γίνεται όχι μόνο πιο αποτελεσματική, αλλά και πιο κοντά στον πολίτη.

Η Υπεραστικό ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε. δεσμεύεται να συνεχίσει να εργάζεται με συνέπεια για τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών αντάξιου των προσδοκιών της τοπικής κοινωνίας”.

Περισσότερα

Νέα προκήρυξη για την πρόσληψη εβδομήντα οκτώ (78) σχολικών καθαριστών – καθαριστριών στις σχολικές μονάδες του δήμου Κιλκίς

Ο Δήμος Κιλκίς επαναπροκηρύσσει την πλήρωση εβδομήντα οκτώ (78) θέσεων σχολικών καθαριστών και καθαριστριών σε σχολικές μονάδες του δήμου Κιλκίς […]

Δείτε ακόμα

Είδηση «δροσιάς»

Ένα κλιματιστικό για τις ανάγκες λειτουργίας του ΚΑΠΗ Αξιούπολης θα προσφέρει σε συνεργασία με γνωστή εταιρεία κλιματιστικών ο Γιώργος Γεωργαντάς. […]