Η έναρξη των διώξεων εκπαιδευτικών στο Κιλκίς επιβεβαιώνει ότι ο αγώνας τους για μόρφωση, δουλειά, ζωή με δικαιώματα έχει αποτέλεσμα!
Η ΤΟ Κιλκίς του ΚΚΕ χαιρετίζει τη μαζική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών, που πραγματοποιήθηκε στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, απέναντι στην έναρξη των διώξεων εκπαιδευτικών του νομού.
Οι εκπαιδευτικοί δεν διώκονται επειδή δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους ή επειδή αρνούνται γενικά να αποτιμήσουν το έργο τους. Διώκονται γιατί αγωνίζονται ενάντια στην «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση των σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, γιατί αγωνίζονται για ένα δημόσιο και δωρεάν, σύγχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά.
Επιπλέον, οι συγκεκριμένες διώξεις έρχονται να αμφισβητήσουν ευθέως το δικαίωμα των εργαζόμενων στην απεργία και να ποινικοποιήσουν τους αγώνες τους. Η στάση αυτή της κυβέρνησης και της διοίκησης υποδηλώνει την ήττα της, γι’ αυτό επιδιώκει μέσω του αυταρχισμού να εφαρμόσει μία αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Η λεγόμενη «αξιολόγηση», βέβαια, δεν αποτελεί καμία πρωτοτυπία της κυβέρνησης της ΝΔ. Και οι προηγούμενες κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ (βλ. Διαμαντοπούλου) και του ΣΥΡΙΖΑ (βλ. Γαβρόγλου) επιδίωξαν να την εφαρμόσουν, βασισμένοι στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, με σκοπό την ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, την απαλλαγή του κράτους από τις ευθύνες του και τη δημιουργία εδάφους για να «επενδύσουν» στην παιδεία οι διάφοροι επιχειρηματικοί όμιλοι.
Η «αξιολόγηση» δεν θέτει στόχους για την πραγματική αναβάθμιση της εκπαίδευσης όπως λέγεται (π.χ. αύξηση χρηματοδότησης, πρόσληψη προσωπικού, επισκευή και κατασκευή σχολείων κτλ). Αντίθετα, προβλέπει την αυτονομία της σχολικής μονάδας, ώστε αυτή μόνη της να αναζητά οικονομικούς πόρους, να διαχειρίζεται το προσωπικό της, να διαμορφώνει ακόμα και το πρόγραμμα σπουδών. Γι’ αυτό, το σχέδιο αυτό βρίσκει την αντίδραση όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονιών, των μαθητών, εργατικών σωματείων και φορέων, όπως εκφράστηκε και στην κινητοποίηση του Κιλκίς.
Η λύση απέναντι στο σημερινό υποβαθμισμένο σχολείο δεν βρίσκεται στην αυτονομία, την κατηγοριοποίηση και την παράδοσή του σε επιχειρηματικούς ομίλους. Η λύση βρίσκεται στην κατεύθυνση ενός δημόσιου και δωρεάν σχολείου για όλα τα παιδιά, της αύξησης της χρηματοδότησης, με σύγχρονα και ασφαλή σχολικά κτίρια, εκπαιδευτικούς που να επαρκούν, εκσυγχρονισμό βιβλίων και μέσων διδασκαλίας, υποδομές για αθλητισμό και πολιτιστική δημιουργία, αναψυχή, διδακτικές εκδρομές κ.ά.
Σ’ αυτό το δρόμο το ΚΚΕ πρωτοστατεί και διαθέτει όλες του τις δυνάμεις, γιατί σήμερα υπάρχει η δυνατότητα η μόρφωση να είναι δικαίωμα για όλα τα παιδιά και να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της εποχής μας και όχι ευκαιρία για λίγους.