Εγνατία Οδός: Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκληρώνει την παραχώρηση και προετοιμάζει αυξήσεις στα διόδια

Αποφασισμένη να ολοκληρώσει την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ως το τέλος του έτους είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όπως αποτυπώθηκε στην τελευταία τηλεδιάσκεψη που έγινε και αφορούσε στα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο.
Η παραχώρηση του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας καθυστέρησε καθώς το ελληνικό δημόσιο δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις που είχε αναλάβει, μεταξύ των οποίων ήταν η συντήρηση των σηρράγγων.
Από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πάντως επισημάνθηκε ότι η παραχώρηση αναμένεται να επιτύχει την ημερομηνία έναρξης περίπου στο τέλος της χρονιάς, ενώ από το συνολικό καταβλητέο τίμημα περίπου 300 εκατ. Ευρώ αντιστοιχούν σε ίδια κεφάλαια για τον Όμιλο.
Η κυκλοφορία στον οδικό άξονα της Εγνατίας, ενισχύθηκε κατά 3,2% στο πρώτο εξάμηνο και κατά 15% από το 2019.
Επίσης τονίστηκε με έμφαση ότι η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την αναπροσαρμογή των διοδίων τελών, δύο φορές εντός της πρώτης πενταετίας της 35ετούς περιόδου παραχώρησης, σε συνάρτηση με την αναβάθμιση του δρόμου και την υλοποίηση των νέων τμημάτων, ώστε το κόστος χρήσης να εξομοιωθεί με αυτό του υπολοίπου δικτύου.
Θυμίζουμε ότι στις αναβαθμίσεις του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού συμπεριλαμβάνεται και το τμήμα του κάθετου άξονα Ευζώνων – Μαλγάρων από τον κόμβο του Πολυκάστρου μέχρι τον αντίστοιχο της Χαλάστρας μήκους 4,3 χιλιομέτρων που αποτελεί διακαή «πόθο» και διεκδίκηση από τους κατοίκους της Παιονίας και όχι μόνον, καθώς και η έλλειψη διαχωριστικού στηθαίου και δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση κατά μήκος του το έχει καταστήσει ως το φονικότερο οδικό τμήμα στην χώρα μας τις τελευταίες δεκαετίες.
Και τούτο διότι δεν χρησιμοποιείται μόνον από τους κατοίκους της Παιονίας αλλά και από πολλά εκατομμύρια ξένων επισκεπτών της χώρας μας, κυρίως τους θερινούς μήνες, αλλά και από χιλιάδες φορτηγά διεθνών μεταφορών από και προς την χώρα μας, καθώς πέραν των άλλων είναι από τους βασικότερους οδικούς άξονες που συνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τις χώρες της Βαλκανικής.
Μέχρι και σήμερα η Εγνατία Οδός παραμένει ο φτηνότερος αυτοκινητόδρομος της χώρας κάτι που βέβαια σε λίγους μήνες θα αλλάξει.
Κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να αναμένουμε κύμα ανατημίσεων στο ίδιο διάστημα και στα πλευρικά διόδια του Πολυκάστρου, τα οποία μέχρι σήμερα, αν και κατασκευασμένα προ πολλού, δεν λειτουργούν μέχρι σήμερα όπως είχε προβλεφθεί από το 2016 λόγω της δικαστικής προσφυγής του δήμου Παιονίας κατά της απόφασης λειτουργίας των λόγω της μη ανακατασκευής του.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με την Egiw Projects, ανέλαβε την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, της μεγαλύτερης οδικής αρτηρίας της Ελλάδας, με μήκος περίπου 670 χιλιομέτρων, που συνδέει την Ήπειρο με τη Θράκη. Η σύμβαση υπεγράφη στις 29 Μαρτίου 2024 από το ΤΑΙΠΕΔ και προβλέπει διάρκεια 35 ετών, με τίμημα 1,496 δις. Ευρώ.
Η παραχώρηση περιλαμβάνει εκτεταμένο πρόγραμμα αναβάθμισης και συντήρησης, με στόχο τη βελτίωση της ασφάλειας της ποιότητας και της εξυπηρέτησης των χρηστών. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητόδρομου, καθώς και την εκτέλεση έργων αναβάθμισης και συντήρησης, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας και της ασφάλειας του οδικού δικτύου.