Κιλκίς ώρα μηδέν: Τραγικά τα ποσοστά της πληθυσμιακής μείωσης στο Κιλκίς. Ο νομός ερημώνει!

Οικονομία /

Με αφορμή τα αποτελέσματα της απογραφής του 2021 γιά τον νομό Κιλκίς, το εμπορικό και βιομηχανικό επιμελητήριο (ΕΒΕ) Κιλκίς και ο προέδρος του Χρήστος Χατζημλάδης εξέδωσαν την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Τα αποτελέσματα της πληθυσμιακής απογραφής του 2021 από την ΕΛΣΤΑΤ, αν μη τι άλλο, θα έπρεπε να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον νομό μας!

Μετά την τραγική ανάδειξη της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς ως αυτής με το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό πληθυσμιακής μείωσης στην χώρα, το μόνο, που θα μπορούσε να πει κανείς με βεβαιότητα, είναι ότι το Κιλκίς «αργοσβήνει», και η όλη κατάσταση έχει προκαλέσει όχι μόνο θλίψη, αλλά και μεγάλη δυσαρέσκεια και απογοήτευση.

Με το ποσοστό μείωσης να φτάνει το 12,2%, και τους μονίμως διαμένοντες να περιορίζονται σε 70.648, σε αντίθεση με την τελευταία απογραφή του 2011, που ο πληθυσμός του νομού απαριθμούσε 80.419 κατοίκους, ο νομός σταδιακώς κυριολεκτικώς ερημώνει. Ένας νομός, που στο παρελθόν έσφυζε από ζωή, καθημερινώς γνωρίζει απώλειες νέων ανθρώπων και επιστημόνων, που τρέπονται σε φυγή στις μεγαλουπόλεις του εσωτερικού και του εξωτερικού για την εύρεση του επαγγελματικού μέλλοντος και όχι μόνο, που αναζητούν.

Το επιμελητήριο Κιλκίς με την προσπάθεια του, εδώ και καιρό, να προσελκύσει νέες επενδύσεις, που θα δώσουν ξανά ζωή στην περιφερειακή ενότητα του Κιλκίς, τονώνοντας την τοπική οικονομία σε όλο το φάσμα της, εργάζεται προς αυτήν την κατεύθυνση.

Γιά να επιτευχθεί η πολυπόθητη αλλαγή, πρέπει αναδείξουμε, επίσης, εκτός από τις φυσικές ομορφιές του νομού, την καλή γεωγραφική του θέση, δίπλα στην Θεσσαλονίκη, αποτελώντας την βασική πύλη επικοινωνίας της χώρας τόσο με τις βαλκανικές χώρες, όσο και με την Ευρώπη κατ’ επέκτασιν.

Στην συνέχεια να δοθεί έμφαση στις υποδομές, που υπάρχουν, την άμεση σύνδεση με την Εγνατία οδό, το αεροδρόμιο «Μακεδονία», και σε συνδυασμό με τις πολύ καλές κλιματολογικές συνθήκες, που επικρατούν, ο νομός μας να γίνει στόχος για τον επαναπατρισμό παλαιών κατοίκων, αλλά και επιλογή για μετοίκιση νέων.

Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε κομβικής σημασίας, και θα εργασθούμε πάνω σε αυτήν την βάση, το θέμα της βελτίωσης της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη, από την στιγμή που το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την χώρα βελτιώνεται και εκσυγχρονίζεται σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο δρόμος είναι μακρύς, αλλά η υλοποίηση ενός νέου προγράμματος με επίκεντρο τον νομό Κιλκίς, στοχεύοντας αρχικώς στην παραμονή των κατοίκων του, και έπειτα στην προσέλκυση και μελλοντικών, είναι η μόνη «ηχηρή» απάντηση στην ανεργία, αλλά και στην φυγή προς τα αστικά κέντρα, με την βελτιστοποίηση των συνθηκών διαβίωσης.

Στηρίζουμε εμπράκτως τις νέες επενδύσεις, τις καινοτόμες ιδέες και επιδιώκουμε την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας ευελπιστώντας να δούμε το Κιλκίς να γίνεται κέντρο επενδύσεων!

Είναι ιδιαίτερη χαρά, ημέρα με την ημέρα, όλο και περισσότεροι να περνούν με δημόσιες τοποθετήσεις τους από την αρχικώς ουδέτερη στάση τους, στην αναγνώριση την σημασίας της προσπάθειάς μας.

Το οφείλουμε στον τόπο μας, στους προγόνους μας, στα παιδιά μας».

Εν όψει των αποτελεσμάτων της απογραφής του πληθυσμού ο προέδρος του εμπορικού και βιομηχανικού επιμελητηρίου (ΕΒΕ) Κιλκίς Χρήστος Χατζημλάδης προέβει στην παρακάτω δήλωση:

«Τα αποτελέσματα της πληθυσμιακής απογραφής του 2021 από την ΕΛΣΤΑΤ, αν μη τι άλλο, θα έπρεπε να κρούσουν τον κώδωνα του κινδύνου για τον νομό μας! Μετά την τραγική ανάδειξη της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς ως αυτής με το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό πληθυσμιακής μείωσης στη χώρα, το μόνο που θα μπορούσε να πει κανείς με βεβαιότητα είναι πως το Κιλκίς «αργοσβήνει», και η όλη κατάσταση έχει προκαλέσει όχι μόνο θλίψη, αλλά και μεγάλη δυσαρέσκεια και απογοήτευση.

Με το ποσοστό μείωσης να φτάνει το 12,2%, και τους μόνιμα διαμένοντες να περιορίζονται σε 70.648, σε αντίθεση με την τελευταία απογραφή του 2011 που ο πληθυσμός του νομού απαριθμούσε 80.419 κατοίκους, ο νομός κυριολεκτικά σταδιακά ερημώνει. Ένας νομός που στο παρελθόν έσφυζε από ζωή, καθημερινά γνωρίζει απώλειες νέων ανθρώπων και επιστημόνων, που τρέπονται σε φυγή στις μεγαλουπόλεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, για την εύρεση του επαγγελματικού μέλλοντος και όχι μόνο, που αναζητούν.

Το Επιμελητήριο Κιλκίς με την προσπάθεια του, εδώ και καιρό, να προσελκύσει νέες επενδύσεις που θα δώσουν ξανά ζωή στην Περιφερειακή Ενότητα του Κιλκίς, τονώνοντας την τοπική οικονομία σε όλο το φάσμα της, εργάζεται σε αυτή την κατεύθυνση. Για να επιτευχθεί η πολυπόθητη αλλαγή, πρέπει αναδείξουμε επίσης εκτός από τις φυσικές ομορφιές του νομού, την καλή γεωγραφική του θέση – δίπλα στη Θεσσαλονίκη, αποτελώντας τη βασική πύλη επικοινωνίας της χώρας τόσο με τις Βαλκανικές χώρες, όσο και με την Ευρώπη κατ’ επέκταση. Στη συνέχεια να δοθεί έμφαση στις υποδομές που υπάρχουν, την άμεση σύνδεση με την Εγνατία οδό, το Αεροδρόμιο Μακεδονία,  και σε συνδυασμό με τις πολύ καλές κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν, ο νομός μας να γίνει στόχος για τον επαναπατρισμό παλαιών κατοίκων, αλλά και επιλογή για μετοίκιση νέων. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε κομβικής σημασίας και θα εργαστούμε πάνω σε αυτή τη βάση, για την βελτίωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που το σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη τη χώρα βελτιώνεται και εκσυγχρονίζεται στα Ευρωπαϊκά πρότυπα.

Ο δρόμος είναι μακρύς, αλλά η υλοποίηση ενός νέου Project με επίκεντρο τον νομό Κιλκίς, στοχεύοντας αρχικά στη διατήρηση των κατοίκων του, και έπειτα στην προσέλκυση και μελλοντικών, είναι η μόνη ηχηρή απάντηση στην ανεργία, αλλά και στην φυγή προς τα αστικά κέντρα, με την βελτιστοποίηση των συνθηκών διαβίωσης.

Στηρίζουμε έμπρακτα τις νέες επενδύσεις, τις καινοτόμες ιδέες και επιδιώκουμε την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας ευελπιστώντας να δούμε το Κιλκίς να γίνεται  κέντρο επενδύσεων!

Είναι ιδιαίτερη χαρά, μέρα με τη μέρα, όλο και περισσότεροι να περνούν με δημόσιες τοποθετήσεις τους από την αρχικά ουδέτερη στάση τους, στην αναγνώριση την σημασίας της προσπάθειάς μας. Το οφείλουμε στον τόπο μας, στους προγόνους μας, στα παιδιά μας».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα