Οικονομία

Π.Τονικίδης: «Δεν θα προκύψουν προβλήματα σε προϊόντα με την εμπορική επωνυμία “Μακεδονία”»

Τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, σχετικά με τα δικαιώματα επί σημάτων ή άλλων διακριτικών γνωρισμάτων που περιέχουν το όνομα “Μακεδονία” ή παράγωγά του, κατέθεσε η διοίκηση του εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), σε πρόσφατη εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη.

Στην εκδήλωση συμμετέσχον οι γενικοί γραμματείς εμπορίου και προστασίας του καταναλωτή, Δημήτρης Αυλωνίτης (υπουργείο οικονομίας & ανάπτυξης), αγροτικής πολιτικής και διαχείρισης πόρων, Χαράλαμπος Κασίμης (υπουργείο αγροτικής ανάπτυξης και Τροφίμων) και διεθνών οικονομικών σχέσεων & αναπτυξιακής συνεργασίας, Γιάννης Μπράχος (υπουργείο εξωτερικών), που είχε και την πρωτοβουλία σύγκλησης της σύσκεψης.

Οπως αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του ΕΒΕΘ, το “παρών” στην εκδήλωση έδωσαν και οι πρόεδροι ή εκπρόσωποι παραγωγικών και εμπορικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του εμποροβιομηχανικού επιμελητηρίου Κιλκίς Παύλος Τονικίδης.

Από την πλευρά του ο α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, επισήμανε ότι χρειάζεται “οργάνωση και μεθοδικότητα” η διαπραγμάτευση με αντικείμενο τις διατάξεις της “Συμφωνίας των Πρεσπών” και την ερμηνεία τους, ειδικά σε σχέση με τα δικαιώματα επί σημάτων ή άλλων διακριτικών γνωρισμάτων που περιέχουν το όνομα «Μακεδονία» ή παράγωγά του, καθώς, όπως τόνισε, «το θέμα αφορά πάρα πολλές επιχειρήσεις και εκ των πραγμάτων διεξήχθη σε ένα πεδίο αρκετά δυσχερές».

Λέγοντας ότι «μόνο στα μητρώα του ΕΒΕΘ υφίστανται 182 εταιρείες με εμπορική επωνυμία ή διακριτικό τίτλο με τον όρο “Μακεδονία”», ο κ. Βλαχογιάννης υπογράμμισε τις ανησυχίες των επιχειρηματιών μήπως απαιτηθεί να αλλάξουν την εμπορική επωνυμία τους (εφόσον περιλαμβάνει τον όρο Μακεδονία) και τόνισε ότι «είναι αναγκαία η μέγιστη δυνατή κατοχύρωση του συμφέροντος των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων».

Από την πλευρά του ο κ. Τονικίδης με δηλώσεις του στον «Μαχητή» αφού πρώτα αναγνώρισε ότι και σε τοπικό επίπεδο υπάρχουν ωρισμένα τέτοια προϊόντα, εμφανίσθηκε βέβαιος, ότι δεν θα προκύψουν τέτοιου είδους προβλήματα τόσο σε εθνικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Σύμφωνα με το ΕΒΕΘ, στο πλαίσιο των διαφόρων συστημάτων καταχώρισης σημάτων, που συνυπάρχουν και λειτουργούν παράλληλα, το εμπορικό σήμα μπορεί να καταχωρισθεί είτε ως εθνικό, με τις προϋποθέσεις του Ν. 4072/2012, είτε ως σήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με το κανονισμό (ΕΕ) 2017/1001 του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, είτε ως διεθνές, σύμφωνα με το Πρωτόκολλο της Μαδρίτης, που αφορά στην διεθνή καταχώριση σημάτων.

Τονίζεται ότι το εθνικό σήμα παρέχει προστασία στο πλαίσιο της ελληνικής επικράτειας, το σήμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρέχει προστασία σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ, ενώ τα διεθνή σήματα, που προϋποθέτουν την ύπαρξη εθνικού ή ευρωπαϊκού σήματος, παρέχουν προστασία και σε άλλες χώρες, που έχουν κυρώσει διεθνείς συμβάσεις. Υπογραμμίζεται, ότι το ΕΒΕΘ, έχει αναλάβει πρωτοβουλία τεκμηρίωσης των θέσεων των ελληνικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τον όρο “Μακεδονία” ή παράγωγά του, η οποία θα ανακοινωθεί στο άμεσο μέλλον.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Ένα 24ωρο με τη Μαρίνα Σάττι – Το vlog της τραγουδίστριας λίγο πριν αναχωρήσει για το Μάλμε

Μια μέρα μαζί με τους fans της και το Eurojackpot, μεγάλο χορηγό της ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού, πέρασε η Μαρίνα Σάττι. Η ταλαντούχα τραγουδίστρια μοιράστηκε τον ενθουσιασμό της για την αγάπη που της δείχνει ο κόσμος, μέσα από ένα vlog στα social media. Πλήθος κόσμου βρέθηκε στο κατάστημα ΟΠΑΠ στο Αιγάλεω για να δει τη […]

Φωτοσχόλιο

Από την επίσκεψη του δημοσιογράφου και υποψηφίου ευρωβουλευτή της “Ελληνικής Λύσης” Γιάννη Σκάλκου στη Γουμένισσα