Θετικοί οι Έλληνες στις εμπορικές συναλλαγές μέσω e-shops

Ελλάδα /

Εδώ και αρκετά χρόνια τα ηλεκτρονικά καταστήματα είχαν δείξει πως είναι πια ο νέος τρόπος για τις εμπορικές μας συναλλαγές, ο οποίος καταλαμβάνει ήδη ένα σημαντικό μερίδιο στο σύνολο όλων των συναλλαγών και έχει μια δυναμική που επιτρέπει στους ψηφιακούς εμπόρους να στοχεύουν σε ακόμη υψηλότερες επιδόσεις.

Η κρίση της πανδημίας έδωσε νέα ώθηση στις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς οι αγορές στα φυσικά καταστήματα έγιναν δύσκολες ή και ανέφικτες. Εμείς ως Έλληνες έχουμε έφεση στην πρόοδο και στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις, ως εκ τούτου δεν μείναμε αμέτοχοι και σε αυτήν τη νέα τάση που αναδύθηκε παγκοσμίως. Για να μιλήσουμε με νούμερα, σύμφωνα με ευρωπαϊκή έκθεση με θέμα το Ηλεκτρονικό Εμπόριο για το 2021, η πατρίδα μας κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης όσον αφορά τον κύκλο εργασιών του ψηφιακού εμπορίου, με ποσοστό 77%. Για την ίδια χρονιά, εξαμηνιαία έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε τη συνολική αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω eshop τόσο προϊόντων όσο και υπηρεσιών στα 14 δισ. ευρώ!

Εκτός από τους καταναλωτές, τη νέα μέθοδο αγορών ενστερνίστηκαν και οι έμποροι, αφού ο τζίρος από τις ηλεκτρονικές αγορές απορρόφησε την πίεση που υπέστησαν οι επαγγελματίες λόγω της αναγκαστικής παύσης της επαγγελματικής τους δραστηριότητας λόγω των lockdown. Ακόμη και όσοι ήταν δύσπιστοι ή… νωθροί στο θέμα της παρουσίας της επιχείρησής τους μέσω ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο κατάλαβαν ότι η νέα εποχή απαιτεί καινούργιους τρόπους διεξαγωγής των εμπορικών συναλλαγών.

Και επειδή εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, γίνονται προσπάθειες από τους επαγγελματίες να βελτιωθούν οι υπηρεσίες, γιατί ως πελάτες εμείς οι Έλληνες γινόμαστε όλο και πιο απαιτητικοί από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Μάλιστα, έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος δείχνει ότι ο ένας στους τρεις Έλληνες δεν είναι ευχαριστημένος από την ταχύτητα του Διαδικτύου, με το 40% των διαδικτυακών αγοραστών να εγκαταλείπουν ένα site αν πρέπει να περιμένουν πάνω από τρία δευτερόλεπτα για να φορτώσει και να ανοίξει η ιστοσελίδα.

Με βάση αυτά τα ευρήματα, η στόχευση των επαγγελματιών αφορά την ταχύτητα απόκρισης των ιστοσελίδων, αλλά και τη βελτιστοποίηση της παρουσίας τους στις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization, SEO), ώστε να εμφανίζονται άμεσα και κατά προτεραιότητα οι διαδικτυακές πλατφόρμες των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Επίσης, βασικό είναι και το θέμα της διαφήμισης των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που πολλές φορές γίνεται μέσω των social media. Έχει αποδειχθεί ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ο πιο αποτελεσματικός δίαυλος για την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών των e-shops.

Όσο για τις προτιμήσεις των Ελλήνων στα ηλεκτρονικά καταστήματα, φαίνεται πως προτιμήθηκαν οι γνωστές πλατφόρμες που εμπορεύονται προϊόντα σε χαμηλές τιμές (skroutz, best price), αποτελούν την ψηφιακή εκδοχή φυσικών καταστημάτων (plaisio, public) ή παρουσιάζουν θέσεις εργασίας (xe – Χρυσή ευκαιρία). Οι βασικές ανάγκες των συμπατριωτών μας αφορούσαν, φυσικά, βιβλία, ρούχα, είδη πληροφορικής, αναλώσιμα και είδη σπιτιού και καθημερινής χρήσης.

Αν είναι να κρατήσουμε κάτι θετικό ως Έλληνες από αυτήν την περίοδο της πανδημίας, που φαίνεται πως την αφήνουμε πίσω μας, ας είναι η ευελιξία μας και η διάθεσή μας να διευκολύνουμε τη ζωή μας με διάφορους εναλλακτικούς τρόπους, ένας από τους οποίους είναι φυσικά και η προμήθεια προϊόντων μέσω αξιόπιστων και εξειδικευμένων ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα