Κοινωνία

Πρότυπο πειραματικό μάθημα στο «Ράντσο»


Στο «Ράντσο» Κιλκίς συναντήθηκαν την Πέμπτη 23.4.15 το εργαστήριο ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) Κιλκίς τα 1ο και 2ο επαγγελματικά λύκεια Κιλκίς και το 2ο γυμνάσιο Κιλκίς με το εξειδικευμένο προσωπικό του κέντρου Κοινωνικής Στήριξης (ΚΚΣ) και του «Ράντσο» Κιλκίς, προκειμένου να υλοποιηθεί ένα παιδαγωγικά διαφοροποιημένο πρόγραμμα που λαμβάνει υπ’όψιν του τους διαφορετικούς ρυθμούς μάθησης των μαθητών, τις διαφορετικές κοινωνικο πολιτισμικές αναπαραστάσεις και όλα τα άλλα στοιχεία τα οποία καθιστούν την διδασκαλία μια μοναδική, μη τυποποιημένη διαδικασία.
Στο εκπαιδευτικό παιχνίδι, με σημείο εκκίνησης και τερματισμού τον χώρο του «Ράντσου», οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βρεθούν σ΄ ένα πιο ευέλικτο μαθησιακό περιβάλλον, να κατανοήσουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της βιωματικής προσέγγισης και επιπλέον, να έχουν μια ενεργό συμμετοχή στις δραστηριότητες και κατ΄ επέκταση να σχεδιάσουν, ως ένα βαθμό με τις ομάδες τους, την προσωπική τους μάθηση.
Το συλλογικό πνεύμα και η αλληλοτροφοδότηση ενίσχυσε τη λειτουργικότητα των μαθητών μη τυπικής εκπαίδευσης και αναζωπύρωσε το αίσθημα της φροντίδας των μαθητών της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Οι αθλητικές δραστηριότητες, η αναζήτηση του «κρυμμένου» φαγητού του αλόγου με την ανακάλυψη του φυσικού χώρου σε συνδυασμό με τη χαρά της παρέας, απέδειξαν οτι η μάθηση δεν είναι ανάγκη να εγκλωβίζεται σε τοίχους για να επιτευχθεί.
Στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο αναφέρονται και τα εξής:
Το όραμα του «Νέου Σχολείου» είναι ένα ανοικτό και ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών στο οποίο θα δίνεται η δυνατότητα παρέμβασης και αυτενέργειας στο περιεχόμενο και στη μέθοδο διδασκαλίας, ένα πρόγραμμα που θα μπορεί να ενσωματώνει στοιχεία της σύγχρονης ζωής, ώστε να καλλιεργεί την αποδοχή και την κατανόηση μέσα από τη συλλογικότητα.
Αποτελεί ανάγκη, το σχολείο να συνεργάζεται με την τοπική κοινωνία και όχι να είναι απομονωμένο και να δυσκολεύεται να προσαρμοστεί αλλά και να αξιοποιήσει τα τοπικά χαρακτηριστικά. Καθίσταται απαραίτητη η ενεργητική συμμετοχή των γονέων στη συνδιαμόρφωση της σχολικής ζωής, αν θέλουμε το σχολείο να αποτελεί «εργαλείο» επικοινωνίας και καθοδήγησης για τα παιδιά μας, ώστε να χειραφετηθούν, να πάρουν δηλαδή τον έλεγχο της ζωής τους με τρόπο αυτόνομο και υπεύθυνο.
Στόχος μας είναι η επιτυχημένη σχολική πορεία όλων χωρίς κανέναν αποκλεισμό, σε ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας (ΖΕΠ), η προώθηση της κοινωνικής ισότητας και της άμβλυνσης των διαφορών στα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Το αγαθό της εκπαίδευσης δεν πρέπει να το στερείται κανένα παιδί και αναμφισβήτητα αποτελεί ένα μη διαπραγματεύσιμο κοινωνικό αγαθό. Άλλωστε, όλα τα παραπάνω αποτελούν επιμέρους στόχους της κίνησης «Εκπαίδευση για όλους – Education For All(EFA), μιας παγκόσμιας δέσμευσης για την παροχή ποιότητας στη βασική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, νέους και ενηλίκους. Στο παγκόσμιο φόρουμ για την εκπαίδευση, που διεξήχθη στο Ντακάρ το 2000, 164 κυβερνήσεις, δεσμεύτηκαν να επιτύχουν εκπαίδευση για όλους. Ας σταθούμε, λοιπόν, αρωγοί και συμπαραστάτες σε δράσεις που ενισχύουν τη συλλογικότητα και την κοινωνική πρόοδο.
Περισσότερα
Δείτε ακόμα