Πολιτική

Γιά «πισωγύρισμα» κάνουν λόγο εκπαιδευτικοί του νομού στις αλλαγές στο διευρυμένο σχολείο

Μία χρονιά με αρκετές ιδιομορφίες αναμένεται να είναι η νέα σχολική στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού μας, που ξεκινά στις 12 Σεπτεμβρίου.

Και τούτο διότι, ενώ τα λειτουργικά δεδομένα κυρίως σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις των μαθητών, είναι σαφώς ευνοϊκότερα σε σχέση με τα αντίστοιχα ιδιαιτέρως προβληματικά περυσινά, υπάρχουν πολλές και έντονες αντιρρήσεις από την πλειοψηφία της διδασκαλικής κοινότητας σε σχέση με τα ποιοτικά της χαρακτηριστικά, κυρίως σε ό,τι αφορά στην λειτουργία των σχολείων διευρυμένου ωραρίου υπό το φως των νέων δεδομένων, με βάση τις αποφάσεις του υπουργού παιδείας την περασμένη Ανοιξη.

Αποφάσεις, που εκτός των άλλων, προβλέπουν μείωση του ωραρίου δασκάλων και νηπιαγωγών κατά μία ώρα και αναμένεται πρακτικώς να δημιουργήσουν υπεραριθμία καθώς με βάση συνδικαλιστικές εκτιμήσεις, θα δημιουργήσουν 40-41 πλεονάζοντες δασκάλους και νηπιαγωγούς, που όμως σε σχέση με πέρυσι παράλληλα επί της ουσίας θα εξαλείψουν τα όποια ενδεχόμενα κενώ στον νομό σε αντίθεση με ό,τι συμβαινει στις νότιες περιοχές της Πατρίδας μας, όπου το φαινόμενο κατά παράδοσιν παρουσιάζουν έξαρση.

Αλλωστε, δεν θα πρέπει να λησμονούμε ότι εφέτος πλην της επανιδρύσεως των δημοτικών σχολείων Γοργόπης και Τούμπας, έχει εγκριθεί και η ίδρυση και λειτουργία δύο ακόμη σχολείων, του διθέσιου ειδικού δημοτικού και μονοθέσιου ειδικού νηπιαγωγείου στην Γουμένισσα στις εγκαταστάσεις του πρώην γραφείου πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Και ενώ τα δεδομένα σε ό,τι αφορά στην έλλειψη κενών γιά ακομη μία χρονιά πρακτικώς δεν αποτελούν γιά τον νομό μας κώλυμα, σε ό,τι αφορά στην λειτουργία των σχολείων, υπάρχουν πολλές ενστάσεις σε σχέση με τις αλλαγές, στα σχολεία διευρημένου ωραρίου (πρώην ολοήμερα) καθώς το μεγαλύτερο μέρος της διδασκαλικής κοινότητας του νομού μας εκτιμά, ότι συνιστούν «πισωγύρισμα σε σχέση με την ποιότητα εκπαίδευσης» σε αυτά εστιάζουν την κριτική των κυρίως στο θέμα της διδασκαλίας μαθημάτων ειδικότητας από απλούς εκπαιδευτικούς.

Βεβαίως, σαφώς ευνοϊκότερα ειναι τα δεδομένα σε σχέση με πέρυσι σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις των μαθητών, καθώς αυτές απετέλεσαν έναν από τους σημαντικότερους βραχνάδες γιά τους μαθητές σε διάφορα σημεία του νομού μας, με χαρακτηριστικότερη περίπτωση αυτή της μετακίνησης των μαθητών από την Μεταμόρφωση στο δημοτικό σχολειο Ποντοηράκλειας, που υλοποιήθηκε χάρη στην οικονομική χορηγία ιδιώτισσας από την Αθήνα!

Γεγονότα και καταστάσεις που δεν αναμένεται να επαναληφθούν την νέα σχολική χρονιά, καθώς από τις 5 Αυγούστου έχει παραταθεί η ισχύς της περισυνής σύμβασης με τους μεταφορείς των μαθητών, εν όψει της ολοκληρώσεως του νέου διαγωνισμού, που έχει προκηρύξει η περιφερειακή ενότητα του Κιλκίς.

Σε ικανοποιητικά επίπεδα θα ειναι και φέτος ο τομέας που αφορά στην σχολική στέγη, όπως πέραν της υπερφόρτωσης του 4ου νηπιαγωγείου Κιλκίς παραμένει το πάγιο αίτημα γιά την ίδρυση και λειτουργία του 10ου δημοτικού σχολείου στην πόλη του Κιλκίς ούτως ώστε να αποσυμφορηθούν σχολεία, όπως το 2ο δημοτικό σχολείο, που και φέτος, όπως δήλωσε στον «Μαχητή» ο διευθυντής του Κωνσταντίνος Ταλαμπίρης θα φιλοξενήσει στις εγκαταστάσεις του ένα μεγάλο αριθμό μαθητών της τάξεως των 245.

Εναν αριθμό αρκετά επιβαρυμένο σε σχέση με το εύρος της κτιριακής του δυνατότητας και μάλιστα μεγαλύτερο από το αντίστοιχο περυσινό, παρά το γεγονός ότι έγινε δεκτό από πλευράς του διευθυντού της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αριστείδη Παπαδόπουλο το αίτημα γιά λιγότερες εγγραφές φέτος, όπερ και εγένετο (38 εναντι 45 πέρυσι), αλλά που δυστυχώς δεν είχε αντίκτυπο σε σχέση με τον συνολικό αριθμό των μαθητών λόγω του μικρού αριθμού των αποχωρήσεων.

Εξ ου και οι προχωρημένες συζητήσεις με την δημοτική αρχή του Κιλκίς ώστε να συνδράμει στην απόδοση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του κτιρίου οπου στεγάζονταν παλαιότερα το Κτηματολόγιο (πλατεία β’ εργατικών κατοικιών).

Παρέμβαση είχαμε από πλευράς του κ. Παπαδόπουλου μέσα από δημόσιες δηλώσεις του σε τοπικό μέσο ενημέρωσης στο θέμα της επαρκούς στελέχωσης με δασκάλους όλων των ειδικοτήτων παρά τις περί του αντίθετου εκτιμήσεις συναδέλφων του κυρίως συνδικαλιστών με εξαίρεση τις περιπτώσεις των δασκάλων πληροφορικής, ο αριθμός των οποίων εκτιμάται από όλες τις πλευρές, ότι θα ειναι επαρκής εν όψει της υποχρεωτικής διδασκαλίας του μαθήματος κατά μία ώρα την εβδομάδα από την νέα χρονιά.

Βεβαίως τα πάντα θα κριθούν στην πράξη σε δώδεκα ημέρες από σήμερα, καθώς πέραν των όποιων προβλημάτων προκύπτουν σε μία «ζωντανή» κοινωνία, όπως αυτή της εκπαίδευσης, υπάρχουν και δύο ακόμη πολύ σημαντικοί παράγοντες, που στηρίζουν την λειτουργία των σχολείων και είναι οι κατά σχολείο σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων και οι δημοτικές αρχές μέσω των αντιστοίχων επιτροπών.

Δυο «πυλώνες» με μεγάλη υποστηρικτική βοήθεια σε όλους τους τομείς και τις περισσότερες φορές σε ό,τι αφορά στους πρώτους την εθελοντική υλική, και οικονομική προσφορά δημιουργώντας άμβλυνσης των όποιων δυσκολιών.

Τέλος να αναφερθούμε και σε μία ακόμη εκπαιδευτική παράμετρο, που καθιστά την εφετινή χρονιά γιά έναν ακόμη λόγο ιδιόμορφη, αυτήν που αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, που διαβιούν στα δύο κέντρα προσωρινής φιλοξενίας του νομού μας στις περιοχές της Νέας Καβάλας και του Χέρσου, όπου τα πράγματα δεν έχουν ξεκαθαρίσει πώς θα λειτουργήσουν.

Αλλωστε με βάση τον κυβερνητικό σχεδιασμό, όπως τουλάχιστον αυτός εμφανίσθηκε στα μέσα ενημέρωσης το περασμένο σαββατοκύριακο, απαιτείται πληθώρα νομοθετικών παρεμβάσεων και υπουργικών αποφάσεων μέσα στον Σεπτέμβριο, προκειμένου να μπορέσει αυτός να υλοποιηθεί με βάση τους κύριους άξονες και σε σχέση με τους χώρους εκπαίδευσης σε σχολεία πλησίον των κέντρων και σε ό,τι αφορά στην διοικητική και εκπαιδευτική τους στελέχωση καθώς υπάρχουν διαθέσιμοι και οι σχετικοί πόροι.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα