Κοινωνία

Ολοκληρώθηκαν τα βιωματικά εργαστήρια πρόληψης επιθετικής συμπεριφοράς στα δημοτικά σχολεία

Ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 28.1.16 τα βιωματικά εργαστήρια για τους μαθητές στο πλαίσιο εφαρμογής της ολοκληρωμένης παρέμβασης για την πρόληψη της επιθετικής συμπεριφοράς, βασισμένη στην φιλοσοφία των ομoτίμων. Η παρέμβαση πραγματοποιείται σε συνεργασία με την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς διά της υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων και των σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κιλκίς για τρίτη συνεχή σχολική χρονιά. Κάθε εργαστήριο είχε διάρκεια 12 ωρών και απευθυνόταν σε μαθητές ε’ και στ’ τάξης. Στα εργαστήρια συμμετείχαν συνολικά 112 μαθητές και δέκα εκπαιδευτικοί. Πιό συγκεκριμένα η στ’ τάξη του δημοτικού σχολείου Καμπάνη, το ε1 του 6ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς, το ε1 και ε2 του 5ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς και το ε1 και ε2 του 3ου δημοτικού σχολείου Κιλκίς. Τα εργαστήρια πραγματοποιήθηκαν από τα στελέχη πρόληψης και τους εκπαιδευτικούς στον χώρο του σχολείου εντός του ωρολογίου προγράμματος.

Μία από τις ιδιαιτερότητες αυτής της παρέμβασης είναι, ότι η εκπαίδευση των μαθητών γίνεται από τους συμμαθητές τους και στηρίζεται στο πρότυπο μίμησης και επιρροής συνομηλίκων, καθώς επίσης και στην σχέση εμπιστοσύνης και υποστήριξης μεταξύ των μαθητών. Γιά αυτόν τον λόγο τα εργαστήρια προς τους μαθητές περιελάμβαναν δραστηριότητες για την κατανόηση του μοντέλου της εκπαίδευσης των ομοτίμων και του ρόλου των εκπροσώπων, αλλά και της πρόληψης της επιθετικότητας μέσα στο σχολείο, παιχνίδια γιά την εξοικείωση με τεχνικές συντονισμού μιάς βιωματικής ομάδας και δραστηριότητες ομαδικές αλλά και ατομικές για να εξασκηθούν σε δεξιότητες που σχετίζονται με την αυτοεκτίμηση, την έκφραση απόψεων και συναισθημάτων, την κριτική σκέψη και την επίλυση συγκρούσεων.

Σε κάθε τμήμα/τάξη οι μαθητές που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον, ορίσθηκαν ως οι εκπρόσωποι της τάξης τους. Οι μαθητές αυτοί αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν τους συμμαθητές τους με την βοήθεια των εκπαιδευτικών. Δηλαδή, διοργανώνουν, υλοποιούν και συντονίζουν τις συναντήσεις με τους συμμαθητές τους, έχοντας ως βάση το υλικό που τους δίνεται, το οποίο σχεδιάστηκε από τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης.
Στην πλειοψηφία τους οι μαθητές είπαν ότι τους άρεσαν πολύ όλα τα παιχνίδια και ότι κατά την διάρκεια του εργαστηρίου ένιωσαν χαρά, ενθουσιασμό, ευχαρίστηση και έκπληξη. Στην ερώτηση τι έμαθαν είπαν: “Πώς να συνεργάζομαι καλύτερα, να συμπεριφέρομαι καλύτερα προς τους συμμαθητές μου, να μην είμαι επιθετική, “πως να φροντίζω τον εαυτό μου και πως να υποστηρίζω τους άλλους”. Στην ερώτηση, τι τους δυσκόλεψε, οι περισσότεροι ανέφεραν το γεγονός, ότι αναδύθηκαν έντονα συναισθήματα, που δεν ήξεραν πώς να διαχειριστούν και ότι στενοχωρήθηκαν οι συμμαθητές τους.

Ήδη στα σχολεία οι εκπρόσωποι έχουν αναλάβει δράση και με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την υποστήριξη και συνεργασία των στελεχών πρόληψης υλοποιούν βιωματικά εργαστήρια για τους συμμαθητές τους, στα οποία μεταφέρουν σκέψεις και εμπειρίες. Στην επόμενη φάση της παρέμβασης θα υλοποιηθούν βιωματικά εργαστήρια για τους γονείς των παιδιών από τα στελέχη πρόληψης με τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα