Γενικά

Στο πλαίσιο πανελλαδικής κινητοποίησης κατάληψη σε 11 σχολεία του νομού

Υπό κατάληψιν τελούν από χθες ένδεκα σχολεία του νομού, στο πλαίσιο συμμετοχής των μαθητών τους σε πανελλαδική κινητοποίηση εναντίωσης στο διαμορφούμενο νέο πλαίσιο της εκπαίδευσης.
Πρόκειται γιά τα λύκεια 1ο και 2ο Κιλκίς, 1ο επαγγελματικό Κιλκίς, Πολυκάστρου, Χέρσου, Καμπάνη και Ευρώπου και γιά τα γυμνάσια 3ο Κιλκίς, Χέρσου, Καμπάνη και Ευρώπου.
Αντιπροσωπεία μαθητών συναντήθηκε με τον διευθυντή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γεώργιο Κωνσταντινίδη, στον οποίο και επέδωσε υπόμνημα με τους λόγους της κινητοποίησης και τα αιτήματα του μαθητοκόσμου, όσον αφορά στην παρεχόμενη παιδεία.
Έως την ώρα εκτύπωσης της εφημερίδας υφίστατο το ενδεχόμενο συνέχισης της κατάληψης σε όλα ή σε κάποια από τα ανωτέρω σχολεία.

ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΜΑΘΗΤΕΣ


«Γιά καλύτερη μάθηση, όχι γιά να χάσουμε μάθηση»

Εν τω μεταξύ σε κεντρικό επίπεδο εκδόθηκε από τον χώρο των μαθητών ανακοίνωση, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
«Μην ξεχνάτε, δεν είμαστε σε αντίπαλα στρατόπεδα. Στόχους τους μία γενιά από «ρομπότ». Μία γενιά από άβουλους ανθρώπους, που θα αποδέχονται ότι τους επιβάλλουν οι λίγοι. Στόχος τους να αλλάξουν όλα τα δεδομένα, που ίσχυαν από παλιά έως και σήμερα και να τα προσαρμόσουν στις δικές τους ανάγκες. Μιά χώρα χωρίς γέλιο, ελπίδα και αξιοπρέπεια. Μιά ανθρωπότητα χωρίς όνειρα! Θέλουν εργατικά χέρια, φτωχούς και αμόρφωτους να κάνουν ότι τους ζητούν, χωρίς αντιδράσεις.
Και μετά έρχεται το νέο σύστημα του λυκείου, με την τράπεζα θεμάτων, εκεί όπου παραμερίζεται και ο μαθητής και η κριτική σκέψη του αλλά και οι καθηγητές και όλοι, απλώς γίνονται εκτελεστικά όργανα προκαθορισμένων οδηγιών, «εργαλεία» ενός απρόσωπου αναλυτικού προγράμματος. Ο καθηγητής χάνει το δικαίωμα να διαχειριστεί την «ύλη» του ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες της τάξης του, και τρέχουν όλοι μαζί, και ιδιαιτέρως οι μαθητές, σε σχολεία και φροντιστήρια, επιβαρύνοντας τους γονείς τους οικονομικά, για να καλύχουν την εξωπραγματική ύλη και να ανταποκριθούν στις εξετάσεις. Η γνώση, που μας δίνεται, δεν είναι πιά προσωπική και προσαρμοσμένη στις προσωπικές ανάγκες αλλά είναι μία γνώση όχι γιά την μάθηση, αλλά για τις επιδόσεις, τυποποιημένη, που όσοι πειθαρχήσουν και την παπαγαλίσουν, θα είναι έτοιμοι για να καταλάβουν θέσεις στην αγορά.
Όσοι θελήσουν να κοιτάξουν και λίγο πιό πίσω από τις σελίδες του βιβλίου είναι οι απροσάρμοστοι, οι ενοχλητικοί.
Όσοι δεν έχουν τα χρήματα γιά τα φροντιστήρια, που είναι πιά απαραίτητα, είναι οι «άτυχοι» που δεν χωρούν στο εξελιγμένο μας εκπαιδευτικό σύστημα.
Μετά από όλα αυτά θεωρούμε απαραίτητο να ακουστεί η φωνή μας, που δεν είναι η φωνή της τεμπελιάς και του να χάσουμε μάθημα αλλά η φοβισμένη φωνή μας γιά όλα αυτά που θα έρθουν γιά εμάς χωρίς να μας ρωτήσουν και χωρίς να μας υπολογίζουν.
-ΟΧΙ στο νέο λύκειο της μαθητείας και της πλήρους εντατικοποίησης.
-ΟΧΙ στην τράπεζα θεμάτων, που μετατρέπει το σχολείο μας σε κάτεργο συνεχών πανελλαδικών εξετάσεων.
-ΟΧΙ στην παιδεία που απευθύνεται σε λίγους και εκλεκτούς και προάγει την ταξική διάρθρωση της κοινωνίας με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές και φοιτητές να μένουν εκτός σχολείων και πανεπιστημίων αντίστοιχα.
-ΖΗΤΟΥΜΕ την απαλλαγή ή μεταποίηση του νέου συστήματος προς την καλύτερη και υγιέστερη μαθητική μας ζωή.
-ΖΗΤΟΥΜΕ τον περιορισμό της διδακτέας και εξεταστέας ύλης. Η ύλη όλων σχεδόν των μαθημάτων είναι πολύ μεγάλη τόσο γιά να παραδοθεί πόσο μάλλον για να διαβαστεί και να κατανοηθεί.
-ΖΗΤΟΥΜΕ την μεγαλύτερη δυνατή ευκινησία και ενημέρωση όσον αναφορά τους κλάδους/πεδία που καθορίζουν την εισαγωγή του μαθητή στο πανεπιστήμιο (ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.α.)
-ΖΗΤΟΥΜΕ την διεξαγωγή των ενδοσχολικών εξετάσεων αφού έχουν πρώτα ολοκληρωθεί οι πανελλήνιες εξετάσεις, ούτως ώστε ο μαθητής να αποβάλλει το περιττό άγχος, με το οποίο θα έχει «φορτωθεί».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα