Γρηγόρης Κυριακού: Το Κιλκίς μονίμως εκτός χάρτη

Αρθρογραφία /

Γράφει ο Γρηγόρης Κυριακού

Πριν από λίγες ημέρες δημοπρατήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ η κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής «Θεσσαλονίκη – Τοξότες». Σύμφωνα με τα τεύχη δημοπράτησης, η νέα γραμμή θα κατασκευαστεί στο τμήμα «Έξοδος ΣΣ Νέας Φιλαδέλφειας – Τοξότες» ενώ θα πραγματοποιηθούν και εργασίες ανακαίνιση επιδομής της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης στο τμήμα «Τοξότες – Ξάνθη».

Θα κατασκευαστούν εννέα νέοι σιδηροδρομικοί σταθμού και τρεις νέες σιδηροδρομικές στάσεις. Επιπρόσθετα προβλέπονται πρόσθετοι κλάδοι προς λιμένα Καβάλας και προς εγκαταστάσεις Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, Εμπορευματικού Σταθμού Διαλογής και ΒΙΠΕ Καβάλας.

Η χώρα προχωρά και δίνει ορμή στον κατασκευαστικό κλάδο. Ωραίο νέο και θετικό μετά από δώδεκα χρόνια οικονομική κρίση και δύο χρόνια υγειονομική κρίση. Με αυτή την είδηση καλό θα ήταν να αναρωτηθούμε για τις συνέπειες αυτού του έργου για το Κιλκίς και την ευρύτερη περιοχή. Ενδεχομένως καμία θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς. Και θα ίσχυε εάν τοπική κοινωνία και φορείς ήμασταν ενεργοί στη διεκδίκηση ορισμένων υπηρεσιών και υποδομών που θα έβγαζαν τον τόπο από την απομόνωση.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή παρακάμπτεται το Κιλκίς κατά το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Ακόμα και αυτές οι ελάχιστες συνδέσεις που υπήρχαν και ένωναν την πόλη με τη Θεσσαλονίκη σε σύντομο χρονικό διάστημα και με ασφάλεια παύουν.

Η προκηρυχθείσα πριν από περίπου ένα χρόνο σύνδεση της Βιομηχανικής Περιοχής Σταυροχωρίου με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, έργο αναμφίβολα σημαντικό, όταν και εάν ξεκινήσει και ολοκληρωθεί θα αφορά εμπορεύματα και όχι ανθρώπους. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε έως σήμερα.

Παντού σε ολόκληρη την Ευρώπη ο σιδηρόδρομος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις μεταφορές ανθρώπων και αγαθών. Στο Κιλκίς ο σιδηρόδρομος περιορίζεται και μέχρι σήμερα τουλάχιστον δείχνει να εξαφανίζεται με την κατασκευή του ανατολικού κλάδου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Το αύριο μας χτυπά ήδη την πόρτα και εμείς σαγηνευμένοι από τους ήχους της λύρας κινούμαστε σε άλλα μήκη κύματος.

Έτσι και αλλιώς αντί να ενισχύσουμε τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δρομολόγια, με τακτική σύνδεση της πόλης με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό στην Κρηστώνη την ώρα των δρομολογίων ή την κατασκευή νέου Σταθμού εκεί που γειτνιάζει το πρώην στρατόπεδο Δογάνη με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, αντιμετωπίζουμε το τρένο ως ανταγωνιστικό της πολύπαθης οδικής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη.

Μιας οδικής σύνδεσης που ενώ εξαγγέλθηκε πριν από περίπου 21 χρόνια ακόμα να ολοκληρωθεί. Και καταλήγει ο τόπος να μη διαθέτει ούτε ολοκληρωμένη ασφαλή οδική σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη αλλά ούτε και δρομολόγια προαστιακού.

Ένας προαστιακός που θα μπορούσε να εξυπηρετεί γρήγορα και φθηνά εργαζόμενους στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Νέα Σάντα – Κιλκίς – Σταυροχώρι αλλά και επισκέπτες με στάσεις στη διαδρομή Δοϊράνη – Κερκίνη – Σέρρες. Το παραπάνω σενάριο θα μπορούσε στην Ελλάδα να χαρακτηριστεί επιστημονική φαντασία. Ενώ στην Ευρώπη είναι η αυτονόητη πραγματικότητα.

*Αναπληρωτής Συντονιστής ΟΜ ΣΥΡΙΖΑ Κιλκίς – Μέλος Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Οι άνεργοι επιτυχόντες του προγράμματος κοινωφελούς εργασίας καλούνται να επιλέξουν πάροχο κατάρτισης

Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΚΙΛΚΙΣ ΜΕΠΕ-ΚΔΒΜ πιστοποιημένος πάροχος κατάρτισης των προγραμμάτων κοινωφελούς εργασίας, ενημερώνει τους επιτυχόντες της δράσης «Προώθηση της απασχόλησης μέσω […]