Πολιτική

Η γραφειοκρατία «καθηλώνει» την νέα εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Κιλκίς

Την παρέμβαση του βουλευτή Κιλκίς της ΝΔ και πρώην υφυπουργού Γιώργου Γεωργαντά προκάλεσε η συνεχιζόμενη καθυστέρηση της συνεδρίασης του κεντρικοιύ συμβουλίου παραγωγικής ανασυγκρότησης (ΚΕΣΠΑ), που είναι αρμόδιο γιά την έγκριση περιβαλλοντικών όρων μεγάλων έργων, μεταξύ των οποίων και αυτό της κατασκευής του τμήματος της νέας εθνικής οδού Κιλκίς-Θεσσαλονίκης, στο τμήμα μεταξύ των κόμβων Ν.Σάντας και Ασσήρου, με επακόλουθο …να «μην κινείται φύλλο» στα εν λόγω έργα.

Ο κ. Γεωργαντάς κατέθεσε προς τον αρμόδιο υπουργό παραγωγικής ανασυγκρότησης, περιβάλλοντος και ενέργειας σχετική ερώτηση, στην οποία αναφέρει τα εξής:

«Με το άρθρο 13 του Ν.4014/2011 συστάθηκε το Κεντρικό Συμβούλιο Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης (ΚΕ.Σ.Π.Α) στο Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΚΑ). Το ΚΕ.Σ.Π.Α έχει ως αντικείμενο την παροχή γνώμης για την περιβαλλοντική αδειοδότηση ορισμένων έργων και δραστηριοτήτων, όπως ορίζονται απο το νόμο. Το άρθρο 13 του Ν. 4014/2011 ορίζει επίσης τη σύνθεση του ΚΕ.Σ.Π.Α στο οποίο συμμετέχουν ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ ως Πρόεδρος και εκπρόσωποι Υπουργείων ως μέλη, οι οποίοι ορίζονται με αποφάσεις των αντίστοιχων υπουργών.

Για τη συγκρότηση του ΚΕ.Σ.Π.Α απαιτείται απόφαση του Υπουργού ΠΕΚΑ με την οποία ρυθμίζονται όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες που αφορούν στη σύνθεση και λειτουργία του. Η προηγούμενη Γενική Γραμματέας παραιτήθηκε την 10 Δεκεμβρίου 2014. Απο τότε και μέχρι σήμερα και ενώ έχει τοποθετηθεί νέος Γενικός Γραμματέας δεν έχει ορισθεί ακόμα από εσάς κύριε Υπουργέ η σύνθεση του ΚΕ.Σ.Π.Α με αποτέλεσμα να έχει σωρευθεί πλήθος αιτήσεων που εκκρεμούν.

Μία τέτοια αίτηση για παράταση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων αφορά το έργο «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη, Τμήμα απο Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Νέας Σάντας». Το συγκεκριμένο έργο πραγματοποιείται μέσω ΕΣΠΑ. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απαλλοτρίωσης και απομένει μόνο η γνωμοδότηση απο το ΚΕ.Σ.Π.Α προκειμένου να εγκατασταθεί ο ανάδοχος εργολάβος. Για το συγκεκριμένο έργο υπάρχουν αυστηρά χρονικά όρια για την ολοκλήρωση του και ήδη ο ανάδοχος εργολάβος επικαλείται την αδράνεια αυτών των μηνών αξιώνοντας τα εκ της εργολαβικής συμβάσεως και των σχετικών διατάξεων δικαιώματα του.

Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ. οικ. 174404/13-082014 Εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ σε περίπτωση που η γνωμοδότηση αφορά ανανέωση προηγούμενης έγκρισης, όπως στο παρόν έργο, η γνωμοδότηση των αρμόδιων φορέων θα πρέπει να δίδεται μέσα σε διάστημα είκοσι πέντε (25) εργάσιμων ημερών. Η προθεσμία αυτή έχει παρέλθει για το συγκεκριμένο έργο και μάλιστα η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας σας απέστειλε στις 04 Μαρτίου 2015 ενημερωτική επιστολή με το χαρακτηρισμό εξαιρετικά επείγον. Η καθυστέρηση αυτή θέτει σε κίνδυνο την υλοποίηση του ίδιου του έργου, δεδομένου ότι τα χρονικά όρια ολοκλήρωσης είναι ασφυκτικά.

Το συγκεκριμένο έργο για να μπορέσει να εκτελεσθεί άμεσα και να βοηθήσει ως κάθετος άξονας της Εγνατίας οδού στην ανάπτυξη της Βιομηχανικής Περιοχής Κιλκίς και της ευρύτερης περιοχής χαρακτηρίσθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο τον Μάρτιο του 2014 ως «έργο μεγάλης σημασίας για την οικονομία της χώρας». Είναι λυπηρό η διαδικαστική αυτή εκκρεμότητα να στερεί το έργο αυτό από τους Κιλκισιώτες και να τίθεται έτσι σε κίνδυνο μία υποδομή αναγκαία για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Με βάση τα ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1) Για ποιό λόγο καθυστερεί η συγκρότηση του ΚΕ.Σ.Π.Α;
2) Πόσες αιτήσεις εκκρεμούν για γνωμοδότηση απο το ΚΕ.Σ.Π.Α και πόσες εξ’ αυτών απαιτούν άμεση διευθέτηση λόγω χρονικών περιορισμών, όπως το έργο «Οδικός Άξονας Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη – Τμήμα από Α/Κ Ασσήρου έως Α/Κ Νέας Σάντας».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Δραματική μείωση

Η στήλη συναντήθηκε τελευταία με τον πρώην δήμαρχο Κρουσίων (Κρουσσών) Γεώργιο Γαβριηλίδη, και η ερώτηση μας σχετιζόταν με το πολύ […]

Ακλόνητο «όχι»

Αμετακίνητη παραμένει η δημοτική αρχή Κιλκίς στο «όχι» της στην εκμετάλλευση του ορυκτού πλούτου των Κρουσίων. Ακόμη και αν αυτό […]