Κοινωνία

Θ.Γουλτίδης: «Το φεστιβάλ κουκλοθεάτρου του Κιλκίς «ζούσε» όσο «έρρεε» …άφθονο το χρήμα!»

ΓΟΥΛΤΙΔΗΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣjpgΈντονες αντιδράσεις στην κοινωνία του Κιλκίς «πυροδοτεί» η διοργάνωση εκδηλώσεων κουκλοθεάτρου στην Θεσσαλονίκη από τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του διεθνούς φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας Κιλκίς το οποιο ως γνωστόν έχει υποβαθμισθεί έλλειψη κονδυλίων μετά την ολοκλήρωση της χρηματοδότησής του από ευρωπαϊκά προγράμματα.

Οι αντιδράσεις αφορούν στο γεγονός της επιλογής του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού διευθυντή να παρατηθεί από την θέση του, όταν τελείωσαν οι χρηματοδοτήσεις του φεστιβάλ απο τα εν λόγω προγράμματα και να πρωτοστατεί τώρα στην διοργάνωση παρόμοιων εκδηλώσεων στην Θεσσαλονίκη επενδύοντας στην αίγλη και την ιστορία των φεστιβάλ του Κιλκίς.

Σε ανοικτή επιστολή του ο καθηγητής Θεόφιλος Γουλτίδης επί μακρόν υποστηρικτής του φεστιβάλ αναφέρει τα εξής:

«Πριν από 17 χρόνια ο δήμος Κιλκίς ξεκίνησε τη διοργάνωση του διεθνούς φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας και τοποθέτησε τον Χουάν-Χοσέ (Χουάνχο) ως καλλιτεχνικό διευθυντή.

Ήταν η εποχή των παχιών αγελάδων όπου ο προϋπολογισμός του φεστιβάλ επέτρεπε η αμοιβή του να ήταν ιδιαίτερα υψηλή. Όλοι σχεδόν οι Κιλκισιώτες καμαρώναμε, γιατί μέσω του φεστιβάλ προβαλλόταν η μικρή μας πόλη στο διεθνές καλλιτεχνικό στερέωμα και για ένα τουλάχιστο εικοσαήμερο τα ΜΜΕ ασχολούνταν με το Κιλκίς.

Διοργανώνονται επίσης σεμινάρια για κάθε ενδιαφερόμενο, κυρίως εκπαιδευτικό, αλλά λειτούργησαν αποσπασματικά, χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό που θα απέδιδε ουσιαστικότερα οφέλη.

Έχω την τύχη να ανήκω σ’ αυτούς που παρακολούθησαν μεγάλο μέρος των παραστάσεων και σεμιναρίων του φεστιβάλ και ομολογώ ότι η ποιότητα και ο σχεδιασμός του Κορράλες ακολούθησαν μια φθίνουσα πορεία. Την τελευταία όμως πενταετία η προχειρότητα και ο κάκιστος σχεδιασμός έφεραν στο φεστιβάλ παραστάσεις που πολλές φορές απέπνεαν την «λογική» της “αρπαχτής”.

Όταν ήρθε η εποχή των «ισχνών αγελάδων», ο δήμος πολύ σωστά θέλησε προκειμένου να διατηρήσει το θεσμό του φεστιβάλ, να μειώσει όσο του επέτρεπαν τα οικονομικά του, τον προϋπολογισμό. Όπως όμως φαίνεται, μόλις η κρίση και οι περικοπές «άγγιξαν» και τον κ. Χουάνχο Κορράλες, αυτός εγκατέλειψε τη θέση του κι από “συνδημιουργός” του φεστιβάλ Κιλκίς, έγινε άσπονδος εχθρός του.

Γι’ αυτό σε λίγε μέρες στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης χωρίς ίχνος ντροπής και καλλιτεχνικής νοοτροπίας, στήνει, υποκλέπτοντας τον τίτλο, το “δικό” του διεθνές φεστιβάλ κουκλοθεάτρου και παντομίμας. Έτσι δυστυχώς όσοι αφελώς πίστεψαν στην “αγάπη” του για το θεσμό και το Κιλκίς, διαψεύστηκαν με το χειρότερο τρόπο.

Οι παραστάσεις που ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο κοινό της Θεσσαλονίκης, είναι αυτές που καλώς ή κακώς είδαμε από το 2009 και εμείς στο Κιλκίς. Σε περίοδο μάλιστα μεγάλης οικονομικής κρίσης το ιδιαίτερα υψηλό αντίτιμο εισιτηρίου των επτά ευρώ καταδεικνύει πέραν πάσης αμφιβολίας την ποιότητα, τις προθέσεις αλλά και το κίνητρο του διοργανωτή.

Ελπίζω μετά από το συγκεκριμένο πάθημα, να αφήσουμε την ξενομανία και να εμπιστευτούμε τις δυνάμεις μας στηρίζοντας με κάθε μέσο και τρόπο το δικό μας φεστιβάλ, αλλά και τα πρόσωπα που στελεχώνουν το οργανωτικό του μέρος σε περίοδο μεγάλης οικονομικής δυσχέρειας».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Εξέχουσα και επιτυχημένη

Νέα διάκριση γιά την Νατάσα Σωτηριάδου, καθώς η Εθνική Ασφαλιστική την βράβευσε ως εξέχουσα στον κλάδο ζωής της εταιρείας γιά […]