Πολιτική

«Σύμφωνο» το ΤΑΙΠΕΔ για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα

Η κατασκευή του τμήματος Πολυκάστρου – Χαλάστρας της ΠΑΘΕ, με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, διαχωριστική νησίδα και κιγκλιδώματα στις δύο άκρες του οδοστρώματος, θα συμπεριληφθεί στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού και των κάθετων αξόνων της, ως υποχρέωση του εργολάβου.

Αυτό ανακοίνωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, στον βουλευτή Κιλκίς Γιώργο Γεωργαντά, κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε μαζί του την Τετάρτη 18.4.18, γνωστοποιώντας ότι το ζήτημα έχει απασχολήσει το Ταμείο και ότι ο όρος αυτός θα ανακοινωθεί πριν την υποβολή των προσφορών, εντός του ερχόμενου Μαΐου.

Μετά τη γνωστοποίηση του κ. Ξενόφου για την κατασκευή του τμήματος της ΠΑΘΕ που διασχίζει το νομό μας, ο κ. Γεωργαντάς τόνισε ότι αυτή η απόφαση ικανοποιεί πλήρως την απαίτηση και των θεσμικών φορέων αλλά και των κατοίκων του νομού για ασφάλεια και ποιότητα στο οδικό δίκτυο.

Του ζήτησε επίσης η υποχρέωση της κατασκευής να προβλεφθεί για όσο πιο σύντομο χρόνο γίνεται μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης παραχώρησης.

Απάντηση και στον δήμαρχο Παιονίας

Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος απάντησε στο δήμαρχο Παιονίας με επιστολή του ως εξής :

«Αξιότιμε κύριε δήμαρχε,

Αναφερόμαστε στην από 02.04.2018 επιστολή σας με την οποία μας θέτετε σειρά ζητημάτων σχετικά με το τμήμα της Εθνικής Οδού από τα Μάλγαρα μέχρι τον κόμβο Πολυκάστρου.

Τα ακριβή δικαιώματα σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας Οδού που έχουν περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 215/10.8.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων («ΔΕΑΑ») (ΦΕΚ ΄Β 2316), όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αριθμ. 241/27.8.2013 απόφαση της ιδίας Επιτροπής (ΦΕΚ ΄Β 2221).

Όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της ως άνω ΔΕΑΑ, μέχρι και σήμερα δεν έχει περιέλθει στο Ταμείο το δικαίωμα και άρα ούτε η αρμοδιότητα σχεδιασμού και εκτέλεσης κατασκευαστικών εργασιών επί του εν λόγω τμήματος, όπως αυτές που αναφέρονται στην επιστολή σας.

Σε κάθε περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ συμμερίζεται απολύτως τους προβληματισμούς σας αναφορικά με την ανάγκη αναβάθμισης του εν λόγω τμήματος. Για τον λόγο αυτό, το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει και προτίθεται να προτείνει σύντομα προς το Ελληνικό Δημόσιο την τροποποίηση της σχετικής ΔΕΑΑ ώστε να καταστεί εφικτή η συμπερίληψη στην σύμβαση παραχώρησης η υποχρέωση του παραχωρησιούχου για την εκτέλεση των σχετικών εργασιών.

Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, ως προς τα αναφερόμενα για την ύπαρξη φθορών στο οδόστρωμα, θα θέλαμε να επιστήσουμε την προσοχή σας στη ρύθμιση του άρθρου 2 παρ. 7 του ν. 3986/2011.

Σύμφωνα με την διάταξη αυτή, από την μεταβίβαση ενός δικαιώματος στο Ταμείο, ο προηγούμενος φορέας του παραμένει στη διοίκηση, διαχείριση και άσκησή του, ως εκ του νόμου εντολοδόχος του Ταμείου, χωρίς αμοιβή, με την υποχρέωση να το διατηρεί κατάλληλο για τον προορισμό του μέχρι την αξιοποίηση του από το Ταμείο.

Σημειώνεται δε ότι τη ρύθμιση του νόμου την επαναλαμβάνει και η παρ. 4 της υπ’ αριθμ. 215/10.8.2012 απόφασης ΔΕΑΑ, όπως ισχύει τροποποιημένη, ορίζοντας ότι η διοίκηση, διαχείριση και άσκηση των δικαιωμάτων που περιήλθαν στο Ταμείο, δυνάμει της εν λόγω απόφασης, παραμένει στον εκάστοτε φορέα τους (Ελληνικό Δημόσιο ή/και Εγνατία Οδός Α.Ε.)».

Περισσότερα
Δείτε ακόμα