Πολιτική

«Γεμίζουν» με διόδια όλο το τμήμα της ΠΑΘΕ και στις παράπλευρες οδούς

Ρεπορτάζ Βαγγέλλης Αποστολίδης

Ρεπορτάζ Βαγγέλλης Αποστολίδης

Σε μία πρωτοφανή απόφαση γιά τα σύγχρονα δεδομένα χρήσης αυτοκινητοδρόμων που αποσβέννονται, βελτιώνονται και συντηρούνται μέσω της εισπράξεως ανταποδοτικών τελών (διοδίων) από τους χρήστες τους, προχώρησε η κυβέρνηση, μέσω της κοινής υπουργικής απόφασης των υπουργών οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου και υποδομών, μεταφορών και δικτύων Χρήστου Σπίρτζη που υπεγράφη στις 18.5.17 και δημοσιεύεται στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) στις 29.5.17 και με βάση την οποία χωροθετούνται σταθμοί διοδίων και καθορίζονται τα αντίστοιχα τέλη στην Εγνατία οδό και στους κάθετους «άξονες» αυτής.

Και τούτο, διότι, με βάση αυτήν, καθορίζεται, πλην των μετωπικών διοδίων στην περιοχή των Ευζώνων, που θα πρέπει να λειτουργήσουν το αργότερο έως τις 31 Αυγούστου σύμφωνα με την επίμαχη απόφαση, χωροθετεί και την λειτουργία το αργότερο έως την 1η Νοεμβρίου και πλευρικών διοδίων στον κόμβο του Πολυκάστρου.

Μία παντελώς εσφαλμένη επιλογή, που εκπλήσσει τα τοπικά πολιτικά στελέχη της περιφερειακής ενότητας, όπως ο βουλευτής Κιλκίς Γιώργος Γεωργαντάς, ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης και ο δήμαρχος Παιονίας Χρήστος Γκουντενούδης, αλλά, κυρίως, τους κατοίκους της περιοχής του δήμου Παιονίας που θα επιβαρυνθούν οικονομικώς γιά την χρήση ενός οδικού άξονα από την περιοχή του κόμβου Πολυκάστρου μέχρι τον αντίστοιχο της Χαλάστρας, που δεν διαθέτει χαρακτηριστικά σύγχρονου αυτοκινητόδρομου.

Αντιθέτως, αποτελεί έναν εν ενεργεία δημόσιο κίνδυνο, καθώς, λόγω της απουσίας διαχωριστικής νησίδας και δύο λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνσιν, παρουσιάζει υψηλή επικινδυνότητα, όπως αποδεικνύουν και οι 34 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα στον επίμαχο οδικό «άξονα» τις τελευταίες τρεις δεκαετίες.

Με την έκπληξη γιά την επίσημη χωροθέτησή τους να συντηρεί ουσιαστικώς τα χαρακτηριστικά οργής, που εξ αρχής είχαν επικρατήσει στις τάξεις των κατοίκων της περιοχής, όταν είχαν διαρρεύσει οι σχετικές φημολογίες περί αυτού, αλλά είχαν καθησυχαστεί από τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις στις συναντήσεις των πολιτικών μας παραγόντων με κυβερνητικά στελέχη και αντίστοιχα της διοίκησης της «Εγνατίας Οδού» ΑΕ στην οποία ανήκει, έως ότου πωληθεί στους ιδιώτες όπως έχει προγραμματισθεί, η ευθύνη λειτουργίας της Εγνατίας οδου και των κάθετων σε αυτήν «αξόνων».

Και τούτο, διότι, σύμφωνα με την τροποποιημένη υπουργική απόφαση η λειτουργία των διοδίων δεν συνδέεται όπως η αρχική της προηγούμενης κυβέρνησης με την αλλαγή-βελτίωση των χαρακτηριστικών της διατομής και επέκτασης του επίμαχου «άξονα», παρά μόνον όπως και του υπολοίπου, από τον κόμβο του Πολυκάστρου μέχρι τους Ευζώνους, μόνον με την συντήρησή του.

Τα περί απαλλαγής όσων κατοίκων θα διακινούνται εντός των ορίων του νομού και η αντίστοιχη πρόβλεψη γιά ανέργους και ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, που διατύπωσε μιλωντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», ο πρόεδρος της «Εγνατίας Οδού» ΑΕ Απόστολους Αντωνούδης, ότι θα προβλεφθούν-θεσμοθετηθούν, είναι σίγουρα θετικές διακηρύξεις, όμως, αφ’ ενός μεν αφορούν σε περιορισμένο αριθμό χρηστών του οδικού άξονα, αφ’ ατέρου δε δεν, λαμβάνουν υπ’ όψιν τα ζητήαμτα αναβάθμισης του οδικού «άξονα».

Γιά το θέμα, γραπτή ανακοίνωση εξέδωσε και το πολιτικό γραφείο του κ. Γεωργαντά, που αναφέρει τα εξής:
ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
«Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με Υπουργική Απόφαση των Ευκλείδη Τσαλακώτου και Χρήστου Σπίρτζη επιφύλαξε μία ακόμη δυσάρεστη έκπληξη για τους Κιλκισιώτες.

Ενώ είχαν προβληθεί ενστάσεις για την κατασκευή των μετωπικών διοδίων στους Ευζώνους καθώς το τμήμα αυτό της Εθνικής Οδού ως τον Α/Κ Χαλάστρας δεν έχει τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου
Ενώ σε Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή είχα ζητήσει από τον Υπουργό να διασφαλιστεί πρώτα η αναβάθμιση του οδικού δικτύου και μετά να ακολουθήσει η λειτουργία του Σταθμού Διοδίων Ευζώνων ,
Ενώ υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι θα λειτουργήσει μόνο ο μετωπικός σταθμός Ευζώνων και όχι οι πλευρικοί σταθμοί στον κόμβο Πολυκάστρου.

Ήρθε η Κυβέρνηση με την υπ. αριθμ. ΔΝΣγ/οικ35897/ΦΝ393 απόφαση των παραπάνω Υπουργών που δημοσιεύτηκε την 29/5/2017 και προσδιόρισε χρονικά τη λειτουργία και των ΠΛΕΥΡΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ το αργότερο μέχρι την 1-11-2017.

Είναι ανήθικο και απαράδεκτο να επιβάλλεται η λειτουργία σταθμών διοδίων σε ένα δρόμο, στον οποίο έχουμε συχνά μετωπικές συγκρούσεις με θανάσιμους τραυματισμούς, καθώς το συγκεκριμένο δίκτυο δεν έχει καμία σχέση με ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο αλλά έχει τα χαρακτηριστικά επαρχιακού δικτύου.

Με την αιφνιδιαστική αυτή απόφαση της Κυβέρνησης οι κάτοικοι του Κιλκίς και ιδίως αυτοί της Παιονίας εγκλωβίζονται στην υποχρέωση καταβολής διοδίων χωρίς καμιά ανταποδοτικότητα ενώ ταυτόχρονα δεν τους δίνεται καμία εναλλακτική λύση ενός παράπλευρου δικτύου.

Οι εμπνευστές του «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» γίνανε πλέον θιασώτες του «ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΤΕ ΘΕΛΕΤΕ ΔΕΝ ΘΕΛΕΤΕ». Θα πληρώσετε γιατί έτσι αποφάσισε αυτή η κυβέρνηση. Θα πληρώσετε σε ένα δρόμο στον οποίο καμία βελτίωση δεν γίνεται και σε τίποτα δεν μοιάζει με το υπόλοιπο δίκτυο της Εγνατίας.

Η αντίδραση όλων των Κιλκισιωτών γι΄ αυτή την υπουργική απόφαση που μας υποτιμά όλους πρέπει να είναι ομόθυμη και αποφασιστική».

Δυσαρέσκεια
Ανάλογη αντίδραση αναμένονταν και από πλευράς του δημάρχου Παιονίας Χρήστου Γκουντενούδη ο οποίος, κληθείς από τον «Μαχητή» να σχολιάσει το γεγονός, εξέφρασε την δυσαρέσκειά του κυρίως σε ό,τι αφορά στην ανέγερση των πλευρικών διοδίων, επικαλούμενος ταυτοχρόνως τις διαβεβαιώσεις που του είχαν δοθεί περί του αντιθέτου από πλευράς του κ. Αντωνούδη στην προ ελαχίστων μηνών συνάντησή τους.
ΓΚΟΥΝΤΕΝΟΥΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Βεβαίως η λειτουργία διοδίων στους Ευζώνους είναι μία επιλογή απολύτως κατανοητή, καθώς από τον εκεί μεθοριακό σταθμο διέρχονται πάνω από τέσσερα εκατομμύρια, αν όχι και παραπάνω οχήματα, όμως, το γεγονός της χωροθέτησης πλευρικών διοδίων και η απεμπλοκή της λειτουργίας των, όπως και των μετωπικών στην περιοχή των Ευζώνων, από την αλλαγή της διατομής στο τμήμα από τον κόμβο Πολυκάστρου έως αυτόν της Χαλάστρας, είναι βέβαιον ότι θα προκαλέσει περαιτέρω αντιδράσεις.

«Κοροϊδέψατε τους πολίτες»

Ειδικότερα ο δήμαρχος Παιονίας απέστειλε προς τον υπουργό οικονομικών την ακόλουθη επιστολή:
«Ήδη από τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους είχαμε πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Πρόεδρο της «Εγνατίας Οδού» Α.Ε. για το θέμα του σταθμού διοδίων στους Ευζώνους.

Επίσης, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Παιονίας την οποία και σας είχαμε διαβιβάσει, σας επισημάναμε ότι δεν δύναται νομικά και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό να επιβληθεί τέλος διοδίων σε δρόμο ο οποίος δεν πληροί τις προδιαγραφές.

Όμως, η κυβέρνηση με απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών (ΔΝΣγ/οικ35897/ΦΝ393), που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως 29/5/17, ενεργοποιεί λειτουργία ΚΑΙ πλευρικών διοδίων το αργότερο μέχρι 1 Νοεμβρίου 2017!

Με την άδικη αυτή απόφαση επιβάλλεται από την κυβέρνηση ένα υπέρογκο και μη ανταποδοτικό «χαράτσι» προς τους δημότες του δήμου Παιονίας για ένα δρόμο «καρμανιόλα» στον οποίο θρηνούμε συνεχώς θύματα.

Με την συγκεκριμένη απόφαση σας για τα πλευρικά διόδια, θεωρούμε ότι όχι μόνο δεν δρομολογείται η βελτίωση του οδικού δικτύου αλλά απομακρύνεται η προοπτική αυτή και παράλληλα διασφαλίζεται μονάχα ο παραχωρησιούχος του έργου.

Και όλα αυτά κοροϊδεύοντας τους πολίτες και τις αρχές του τόπου, καθώς μας είχατε διαβεβαιώσει ότι δεν θα λειτουργούσαν οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων παρά μόνο ο μετωπικός των Ευζώνων.

Κύριε υπουργέ,
Έχει ήδη γίνει και από μέρους μας πρόταση για πλευρικά διόδια στην Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης-Ευζώνων στην έξοδο προς ΠΑΘΕ στο ύψος των Ευζώνων καθώς τα διόδια στο πλευρικό σταθμό του κόμβου Πολυκάστρου θα δημιουργήσουν τεράστιο πρόβλημα για την ήδη χειμαζόμενη τοπική αγορά.

Η τοπική κοινωνία είναι ανάστατη και δεν θα δεχθεί με κανένα τρόπο τη λειτουργία σταθμού διοδίων και ειδικά πλευρικών διοδίων χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις για την αναβάθμιση του οδικού δικτύου και την ασφάλεια των διερχομένων οδηγών.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Δεν είναι ασυνήθιστα πολλά;

Ο δήμος Παιονίας αποφάσισε την ανάθεση συγγραφής του ιστορικού λευκώματός του στον καταλληλότερο γι’ αυτόν τον σκοπό ερευνητή και συγγραφέα, […]