Πολιτική

Επαρχιακή οδός Κιλκίς – Γουμένισσας : Η οδός των πολλών …κινδύνων!

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Η καταιγίδα της περασμένης Τετάρτης στην περιφερειακή ενότητα του Κιλκίς κα οι ισχυρές βροχοπτώσεις, που αυτή προκάλεσε τις μεσημβρινές ώρες, ανέδειξαν με τον πλέον εναργή τρόπο τα προβλήματα που υπάρχουν στον κυριότερο εγκάρσιο οδικό άξονα της ενότητάς μας την περιφερειακή οδό Κιλκίς-Πολυκάστρου-Αξιούπολης-Γουμένισσας.

Και τούτο, διότι, κυρίως σε ό,τι αφορά στο μεγαλύτερο μέρος της, αυτό μέχρι την γέφυρα του ποταμού Αξιού, έγινε η αιτία να αναδειχθούν τα αρκετά προβλήματα, που υπάρχουν στο οδόστρωμά της λόγω ασυνεχειών, έλλειψη διαγράμμισης, αλλά και τεχνικών έργων που να βοηθούν στην ομαλή απορροή των ομβρίων υδάτων ακόμη και σε αστικές περιοχές, όπως γιά παράδειγμα, μέσα στην πόλη του Πολυκάστρου, από το ύψος του κεντρικού φωτεινού σηματοδότη μέχρι λίγο πριν την δυτική έξοδο της πόλης.

Με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλές και σημαντικές παγίδες πρόκλησης ατυχημάτων σε διάφορα σημεία της επίμαχης διαδρομής.

Δυστυχώς, τα κονδύλια, που διατίθενται πάνω σε ετήσια βάση από πλευράς της περιφερειακής ενότητας του Κιλκίς γιά την συντήρηση των 756,1 χιλιομέτρων του δικτύου της ενότητάς μας, στο οποίο πέραν των χαρακτηρισμένων ως περιφερειακών οδών, στο θέμα της συντήρησής των έχουν προστεθεί και τα 115 χιλιομέτρα των εθνικών παλαιών και νέων οδών, αλλά και του 90% των δημοτικών οδών μήκους 185,8 χιλιομέτρων, είναι συγκεκριμένα και περιορισμένα, 950.00 ευρώ, είναι εγγεγραμμένα γιά το 2017 αν και η ΠΕ του Κιλκίς παρά την σχετικά μικρή της έκταση, διαθέτει μεγάλο οδικό δίκτυο αναλογικά με τις υπόλοιπες περιφερειακές ενότητες της Κ.Μακεδονίας.

Και μάλιστα, ένα οδικό δίκτυο που δέχεται δυσανάλογη με τον πληθυσμό του επιβάρυνση λόγω υψηλοτάτου φόρτου χρήσης του, καθώς αποτελεί πύλη εισόδου-εξόδου της Πατρίδας μας και το οδικό του δίκτυο χρησιμοποιείται από τα 4.000.000 περίπου οχήματα που προέρχονται από το εξωτερικό, όχι μόνον από τους μεθοριακούς σταθμούς των Ευζώνων και της Δοϊράνης, αλλά και από τον Προμαχώνα Σερρών γιά τα οχήματα, κυρίως βαρέα, που προέρχονται από την Βουλγαρία.

Γεγονός, στο οποίο οφείλεται και η προτεραιότητα που έχει δοθεί από πλευράς της περιφερειακής ενότητας του Κιλκίς στην αναβάθμιση και συντήρηση του εν λόγω οδικού άξονα στο τμήμα του από το ύψος του κόμβου Μαυρονερίου μέχρι τα σύνορα με την ενότητα των Σερρών, σε σχέση με το οδικό δίκτυο που διαπερνά καθέτως την ενότητά μας.

Και τούτο, διότι σε καθαρά περιφεριακό δίκτυο αυτό ισχύει γιά τον οδικό άξονα Κιλκίς-Γουμένισσας κυρίως μέχρι την διασταύρωση με την περιφερειακή οδό της Αξιούπολης, ο οποίος διασχίζει εγκαρσίως την ενότητά μας και η βελτίωση που είναι καθοριστικής σημασίας γιά την ασφάλεια όσων τον χρησιμοποιούν.

Βεβαίως, υπάρχει στην ενότητά μας και συγκεκριμένα στον δήμο Παιονίας και μία ακόμη οδός, η παλαιά εθνική οδός Ευζώνων-Θεσσαλονίκης που και αυτή σε πολλά της σημεία είναι σε κάκιστο επίπεδο, και η οποία, όμως, πρέπει να υποστεί εκτεταμένο «λίφτιγκ» καθώς η επικείμενη λειτουργία των διοδίων στους Ευζώνουςς είναι βέβαιον ότι θα αυξήσει δραματικά τον φόρτο κίνησης των οχημάτων μέσω αυτής, από τους οδηγούς που θα θελήσουν να αποφύγουν το κόστος των διοδίων (2,40 ευρώ).

Ελπίδες για συντήρηση
Το ευχάριστο της υπόθεσης είναι ότι εσχάτως στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με εξαγγελία του αναπληρωτή υπουργού οικονομίας και ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση διατίθενται περίπου 30.000.000 ευρώ στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας γιά την συντήρηση κυρίως εθνικών οδικών δικτύων, ένα μέρος του οποίου σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ύψους 4,2 εκατομμυρίων, θα δοθεί γιά την κάλυψη των αναγκών της ενότητας του Κιλκίς και τα οποία σύμφωνα με όσα κατά τις πληροφορίες μας συζητήθηκαν στην πρόσφατη εκτελεστική επιτροπή της περιφέρειας θα δοθούν γιά την εθνική οδό προς Βουλγαρία (2,7 εκατ.ευρώ) και γιά τον οδικό άξονα Κιλκίς-Αξιούπολης (1,5 εκατομ.ευρώ), ενώ υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις, ότι στους υπό πλήρη αναβάθμιση θα συμπεριληφθεί και η παλαιά εθνική οδός Θεσσαλονίκης-Ευζώνων, ακόμη και αν χρειασθεί ένα μέρος των χρημάτων που θα απαιτηθούν να καλυφθεί από πόρους της περιφερειακής ενότητας του Κιλκίς μέσα από τους πόρους που σε ετήσια βάση διαθέτει γιά τις ανάγκες συντήρησης του οδικού δικτύου ευθύνης του, όπως γιά το τμήμα της οδού Μαυρονερίου-Μικροκάμπου-Ν.Αγιονερίου ύψους 230.000 ευρώ οι εργασίες του οποίου λίαν συντόμως θα ξεκινήσουν.

Εξελίξεις, οι οποίες εάν επιβεβαιωθούν στην πράξη θα βελτιώσουν σημαντικά την ποιότητα του οδικού μας δικτύου, καθώς οι δύο πρώτοι δέχονται το μεγαλύτερο φόρτο οχημάτων, που σύντομα το ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης-Ευζώνων, που υπό την παρούσα μορφή της και με το μελλοντικά αυξημένο φόρτο κίνησης δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ασφαλής οδός.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ποταμός Αξιός και οι αισθητήρες μέτρησης της στάθμης των υδάτων που τοποθετήθηκαν στην γέφυρα

Στην εγκατάσταση συστήματος μέτρησης στάθμης υδάτων στην γέφυρα του ποταμού Αξιού, στο ύψος της Αξιούπολης, προέβη στα τέλη της προηγούμενης […]

Παράσταση διαμαρτυρίας ενάντια στην «αξιολόγηση» – κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον αυταρχισμό κυβέρνησης – υπουργείου παιδείας

Η κυβέρνηση και το υπουργείο παιδείας μπροστά στον ανυποχώρητο αγώνα ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων […]