Γενικά

Εικόνα ντροπής που δεν τιμά την χώρα μας ο δρόμος από τον κόμβο Ειδομένης μέχρι τελωνείο Ευζώνων

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Ένα από τα πιό «μελανά» τμήματα, αν όχι το πιό «μελανό», του οδικού δικτύου της χώρας μας είναι μετά βεβαιότητος αυτό από τα ελληνοσκοπιανά σύνορα μέχρι τον κόμβο της Χαλάστρας.
Και τούτο, διότι, αν και αποτελεί την προθήκη, κοινώς «βιτρίνα», της χώρας μας και αποτελεί πύλη εισόδου γιά εκατομμύρια ξένων τουριστών, ιδίως κατά την θερινή περίοδο, δεν θυμίζει σε τίποτε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ακόμη και στα σημεία, όπου υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστικές λωρίδες στις μεταξύ τους περιοχές, όπως από το κόμβο της Ειδομένης μέχρι τον αντίστοιχο του Πολυκάστρου.

Μάλιστα το τμήμα από τον κόμβο του Πολυκάστρου μέχρι αυτόν της Χαλάστρας είναι από τα πιό «φονικά» στην χώρα μας, καθώς είναι μονής λωρίδας ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ αυτών και μετρά τις τελευταίες δεκαετίες πάνω από 45 νεκρούς σε διάφορα τροχαία δυστυχήματα, κυρίως λόγω μετωπικών συγκρούσεων.

Σίγουρα, όμως, τα πρωτεία από πλευράς προβλημάτων στο επίμαχο τμήμα, το οποίο αποτελεί μέρος της Εγνατίας οδού και των καθέτων αξόνων σε αυτήν, όπως ο εν λόγω, τα κατέχει το τμήμα των 1300 περίπου μέτρων του επίμαχου άξονα από τον κόμβο της Ειδομένης μέχρι στην συνοριογραμμή με την γειτονική χώρα των Σκοπίων.

Ιδιαιτέρως το τμήμα μετά τον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων προς την έξοδο από την χώρα μας, όπου η κατάσταση του οδοστρώματος είναι πραγματικά ανεπίτρεπτη γιά μία χώρα-μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς τα πάσης φύσεως «σαμαράκια» και λακκούβες συνθέτουν μία τελείως τριτοκοσμική εικόνα.

Μία εικόνα, η οποία προσβάλλει βάναυσα την χώρα μας, και η οποία επί σειρά ετών όχι μόνον παραμένει προβληματική αλλά συνεχώς επιδεινώνεται καθώς δεν εκτελούνται εργασίες συντήρησης του εν λόγω τμήματος.

Εάν στα παραπάνω προστεθούν και τα ζητήματα καθαριότητας στην ευρύτερη περιοχή, όπου πρακτικώς επεμβαίνει εθελοντικώς ο δήμος Παιονίας, αν και δεν διαθέτει την σχετική αρμοδιότητα, όπως και αυτό του υποφωτισμού κατά τις νυχτερινές ώρες στο παραπλήσιο του μεθοριακού σταθμού χώρο στάθμευσης οχημάτων, τότε θα γίνει πλήρως κατανοητό γιατί το περασμένο Καλοκαίρι Γερμανός τουρίστας έχοντας σταθμεύσει εκεί, αναρωτιώταν, συνομιλώντας με την σύζυγό του εάν η ευρωπαϊκή χώρα ήταν όπου στεκόταν, και όχι αυτή από την οποία είχε μόλις εισέλθει!

Και πώς να μην υφίσταται μία τέτοια κατάσταση, όταν ουσιαστικώς επικρατούσε επί σειρά ετών μία θολή «εικόνα» σε σχέση με την αρμοδιότητα συντήρησης του επίμαχου οδοστρώματος όπως διαπιστώνεται από μία σειρά εγγράφων των σχετικών περιφερειακών υπηρεσιών από το 2016 έως και εσχάτως τον Δεκέμβριο του 2019, από τα οποία προκύπτει ότι η συντήρηση του εν λόγω τμήματος δεν έχει δοθεί σε καμμία σχετική υπηρεσία της περιφέρειας.

Το ζήτημα προέκυψε υπηρεσιακώς, όταν ο αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης ζήτησε να διερευνηθεί το θέμα αρμοδιοτήτων, με σκοπό να αποκατασταθεί το επίμαχο οδόστρωμα, δεδομένων των παραπόνων από τους χρήστες του αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου τμήματος ως πύλη εισόδου στην χώρα μας.

Όπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα των τελευταίων δύο μηνών, στις 20 Νοεμβρίου και 16 Δεκεμβρίου του 2019, το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με την ανάθεση στην «Εγνατία Οδό» ΑΕ της αρμοδιότητας συντήρησης και αστυνόμευσης του επίμαχου τμήματος από πλευράς του αρμοδίου υπουργείου υποδομών και δικτύων, εκτός βεβαίως, εάν υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία και δοθεί η εν λόγω αρμοδιότητα μαζί με τους σχετικούς πόρους στις υπηρεσίες της περιφέρειας, προκειμένου αυτές να προβούν στην άμεση συντήρηση και αποκατάσταση του οδοστρώματος όπως αναφέρει απευθυνόμενος στην αποκεντρωμένη διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, στο υπουργείο εσωτερικών και στην γενική διεύθυνση τελωνείων και, κατά συνέπειαν, και προς το τελωνείο Ευζώνων ο γενικός διευθυντής προγραμματισμού και υποδομών Απόστολος Γιάντσης στις 29 Νοεμβρίου 2019.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν εξελίξεις, γύρω από το εν λόγω ζήτημα, τιμής θα λέγαμε, γιά χρήστες του εν λόγω τμήματος και την χώρα μας γενικότερα, καθώς το μόνο, το οποίο έχει καταγραφεί στην περιοχή ήταν η κατασκευή και λειτουργία μετωπικών διοδίων μερικές εκατοντάδες μέτρα μετά από τον κόμβο της Ειδομένης από πλευράς της προηγούμενης κυβέρνησης και η προοπτική δημιουργίας και νέων πλευρικών αυτήν την φορά στον κόμβο του Πολυκάστρου από πλευράς της σημερινής.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα