e-shops: Καταστήματα άμεσης ανταπόκρισης, αμφίδρομης επικοινωνίας και διαρκούς βελτίωσης

Ελλάδα /

Η παρουσία των ηλεκτρονικών καταστημάτων του Διαδικτύου, μέσω των οποίων οι καταναλωτές μπορούν να κάνουν αγορές χωρίς τη φυσική τους παρουσία σε κάποιο κατάστημα, είναι μία από τις πολλές εφαρμογές του Ίντερνετ που άλλαξαν την καθημερινότητά μας και τις συνήθειές μας. Όπως είναι φυσικό, υπήρξε μια πρώτη περίοδος επιφυλακτικότητας, την οποία μπορούμε να χαρακτηρίσουμε ως αμοιβαία.

Από τη μία, οι πελάτες των παραδοσιακών καταστημάτων δεν πίστευαν ότι μια διαδικτυακή αγορά μπορεί να γίνει τόσο επιτυχημένα όσο μια συναλλαγή «πρόσωπο με πρόσωπο» με τον υπάλληλο ενός φυσικού καταστήματος. Από την άλλη, και οι ίδιες οι επιχειρήσεις δεν είχαν βρει εξαρχής τα «πατήματά» τους και δεν ήταν σίγουρες πως οι εν δυνάμει πελάτες τους θα αγκάλιαζαν τη νέα καινοτόμο δραστηριότητα. Σύντομα όμως, όπως γίνεται με κάθε αλλαγή που συνιστά ουσιαστική πρόοδο, όλα πήραν τον δρόμο τους…

Η αρχική δυσπιστία έδωσε τη θέση της σε μια έντιμη σχέση εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης μεταξύ των e-shops και των πελατών τους. Μόλις έγιναν οι πρώτες επιτυχημένες αγορές, κατέστη σαφές στους καταναλωτές ότι βρήκαν έναν τρόπο να κάνουν τις αγορές τους πολύ πιο γρήγορα, αφού και η παράδοση της παραγγελίας γίνεται ταχύτατα, αλλά και η επιλογή των προϊόντων επιταχύνεται χάρη στην άνετη περιήγηση των χρηστών/πελατών στις σελίδες του ηλεκτρονικού καταστήματος. Επιπλέον, δεν είχαν κανέναν φόβο μήπως το προϊόν δεν ήταν αυτό που ήθελαν, αφού υπήρχε πάντα η δυνατότητα να αγοράσουν κάτι άλλο ή να τους επιστραφεί το ποσό της αγοράς.

Επίσης, αν και μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι οι ηλεκτρονικές αγορές είναι πιο «απρόσωπες», η αλήθεια είναι ότι κάθε επιχείρηση του ηλεκτρονικού εμπορίου ενδιαφέρεται πολύ για την επικοινωνία και την αλληλεπίδρασή της με τον πελάτη, γι’ αυτό και διενεργεί συχνά έρευνες ή ζητά τη συμπλήρωση ενός ερωτηματολογίου, ώστε οι υπηρεσίες της να αξιολογούνται και να κάνει ό,τι χρειαστεί για να βελτιώσει τη θέση της μεταξύ των άλλων ψηφιακών καταστημάτων. Ακόμα και η απλή υποβολή σχολίων ύστερα από κάθε συναλλαγή ή η επικοινωνία με το e-mail ή τα τηλέφωνα της εταιρείας για κάποια επισήμανση βοηθά πολύ το ηλεκτρονικό κατάστημα να διορθώσει ό,τι χρειάζεται και να αναβαθμίσει την παρουσία του στο Διαδίκτυο.

Πέρα όμως από τα σχόλια των πελατών, οι διαχειριστές των ιστοσελίδων των e-shops ασχολούνται διεξοδικά με την προώθηση της επιχείρησης και με την όσο το δυνατόν πιο αποδοτική εμφάνισή τους στις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για το γνωστό SEO (search engine optimization), που μαζί με το ψηφιακό μάνατζμεντ αποτελούν τις δύο πιο σημαντικές δραστηριότητες που πλαισιώνουν τη λειτουργία μιας εμπορικής ιστοσελίδας.

Πολύ μεγάλο ρόλο σε αυτές τις δραστηριότητες παίζουν και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λειτουργώντας τις περισσότερες φορές ως κανάλια διαφήμισης και προβολής των προϊόντων. Λαμβάνοντας πάντα υπ’ όψιν το ύφος και την ιδιαιτερότητα του κάθε κοινωνικού μέσου, οι διαφημιστές και οι μάνατζερ δεν παραλείπουν να κάνουν έντονη την παρουσία του e-shop στο οποίο εργάζονται στα κατάλληλα social media, και κυρίως σε αυτά που έχουν σχέση με τη μόδα και τις νέες τάσεις, όπως το Facebook και το Instagram.

Σε έναν κόσμο όπου το Διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με κάθε μας ενασχόληση, τα ηλεκτρονικά καταστήματα είναι σίγουρα ένας κλάδος που θα μας απασχολήσει έντονα τα επόμενα χρόνια.

Δείτε περισσότερα: NetPlanet – Εταιρεία Κατασκευής Ιστοσελίδων

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Φωτοσχόλιο

Ο Αλκιβιάδης Στεφανής στο Μουσείο της Μάχης του Κιλκίς