Γενικά

Δραματική μείωση των Ελλήνων μαθητών στις δύο πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης

Γράφει ο Βαγγέλλης Αποστολίδης

Σε «τροχιά αντίστροφης μέτρησης» ευρισκόμαστε γιά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, το πρώτο κουδούνι της οποίας θα ακουσθεί γιά τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας την Τετάρτη 11.9.19.

Μία νέα σχολική χρονιά, η οποία έχει γιά την περιφερειακή μας ενότητα ως πιό αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό την μεγάλη μείωση του αριθμού των Ελλήνων μαθητών, που θα καθήσουν στα μαθητικά θρανία.

Μία «δραματική μείωση», όπως την χαρακτήρισε με δηλώσεις του στον «Μαχητή» ο διευθυντής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αριστείδης Παπαδόπουλος, η οποία δεν αποτυπώνεται εναργώς στους σχετικούς αριθμούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης: 5.500 μαθητές έναντι 5.650 περίπου την προηγούμενη χρονιά, καθώς στους 5.650 μαθητές συμπεριλαμβάνεται και μεγάλος αριθμός προσφυγόπουλων προερχομένων από τρίτες χώρες, περίπου 400 γιά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 180 στην δευτεροβάθμια (70 σε λύκεια και 110 σε γυμνάσια).

Κάτι που σημαίνει, ότι έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των Ελληνόπουλων.

Όπως αναφέρει ο κ. Παπαδόπουλος, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μεταβληθεί ο σχετικός δείκτης αναλογικότητας, καθώς στα περιφερειακά σχολεία, όπου φοιτούν οι εν λόγω μαθητές, αυτή πλησιάζει στο 10% του συνολικού αριθμού μαθητών και υπάρχει σχετικός προβληματισμός.

Κατά τα λοιπά, η φετινή σχολική χρονιά αναμένεται να ξεκινήσει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κυρίως γιά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (600 τοποθετημένοι), όπου δεν υπάρχουν κενά και σε «κλασικές ελλείψεις» γιά την δευτεροβάθμια, όπως δήλωσε στον «Μαχητή» ο διευθυντής της Κωνσταντίνος Αθανασόπουλος αναφερόμενος στα κενά καθηγητών θετικών επιστημών, κυρίως μαθηματικών και δευτερευόντως φυσικών και χημικών, τα οποία θα υπάρξουν και γιά τα οποία θα καταβληθεί προσπάθεια να καλυφθούν μέσα από την τοποθέτηση αναπληρωτών.

Ικανοποίηση υπάρχει και σε ό,τι αφορά στις εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων, στην δευτεροβαθμια εκπαίδευση γιά ομάδες προσανατολισμού, καθώς από τα 39 τμήματα που ζητήθηκε να εγκριθούν αυτό συνέβη εν τέλει γιά τα 31 με «απώλειες» γιά τα σχετικά σχολεία σε Εύρωπο και Σ.Σ. Μουριών.

Ικανοποιητική είναι και η «εικόνα» η οποία αφορά στην σχολική στέγη, όπου ζητήματα προκύπτουν στις περιπτώσεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις έδρες των δύο δήμων Κιλκίς και Πολύκαστρο, όπου καταγράφεται μεγάλη συγκέντρωση μαθητών.

Σε αντίθεση, με ό,τι συμβαίνει σε αρκετά περιφερειακά σχολεία, όπου η έλλειψη μαθητών οδηγεί σε κλείσιμο ωρισμένα εξ αυτών, όπως των δημοτικών σχολείων Δροσάτου και Τούμπας (έχουν ήδη κλείσει) ή σαν αυτό του Πεδινού, το οποίο οδεύει σε ανάλογη πορεία, καθώς, εκτός των άλλων, η λειτουργία τους είναι αναποτελεσματική και σε ποιοτικό και σε οικονομικό πεδίο, όπως τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.

Σε ό,τι αφορά στην κτιριακή υποδομή προβλήματα υπάρχουν στις εγκαταστάσεις του 2ου ΓΕΛ Κιλκίς, όπου είναι σε εξέλιξη εργολαβία ανακαίνισής του, και απομένει η δέσμευση του εκτελεστή της, να είναι λειτουργικό την ημέρα έναρξης των μαθημάτων, ενώ ένα πρόβλημα υπάρχει και με την στέγη του γυμνασίου Χέρσου, το οποίο προκλήθηκε από τις βροχοπτώσεις.

Γιά την πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν υφίσταται πρόβλημα και η μόνη εκκρεμότητα αφορά στην παράδοση προκατασκευασμένων αιθουσών σε ωρισμένα νηπιαγωγεία.

Στην φάση εκκρεμότητας παραμένει η λειτουργία ειδικού σχολείου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην περιοχή της Παιονίας, καθώς, παρά το γεγονός ότι αυτή έχει εγκριθεί αρμοδίως και έχει στελεχωθεί σε επίπεδο δασκάλων, εξακολουθεί και παραμένει ανενεργό, δεδομένου ότι εδώ και δύο χρόνια δεν έχουν διαμορφωθεί καταλλήλως από πλευράς της μέχρι προ τινος δημοτικής αρχής οι χώροι γιά την εγκατάστασή του στα κτίρια του πάλαι ποτέ γραφείου της πρωτοβάθμιας στην περιοχή της Γουμένισσας.

Τα σχολικά βιβλία, όπως έχουμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, ευτυχώς περιμένουν τους μαθητές στις σχολικές αίθουσες από την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς ενώ και η μεταφορά των μαθητών, όπου χρειάζεται, θα πραγματοποιηθεί με βάση το ισχύον καθεστώς, καθώς έχει δοθεί η παράταση στην σχετική σύμβαση.

Βεβαίως, όλα τα προηγούμενα αφορούν στην έως τώρα προεργασία, και όπως συνήθως συμβαίνει σε μία τόση μεγάλη κοινωνία, όπως και η μαθητική, προβλήματα προκήπτουν από την καθημερινότητα και αντιμετωπίζονται αναλόγως, όπως ευελπιστούμε να συμβεί και με το πρόγραμμα σίτισης των μαθητών στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, στο οποίο δεν έχει ενταχθεί ο νομός μας, ο οποίος εκτός των άλλων θα προσφέρει υπηρεσίες εκπαίδευσης και σε σημαντικό αριθμό προσφύγων μαθητών.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα