Γενικά

Διαμαρτυρία καθηγητών/τριών1ου ΓΕΛ Κιλκίς για τη δημιουργία Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων

Η πλειοψηφία του συλλόγου διδασκόντων του 1ου γενικού λυκείου Κιλκίς με επιστολή τους διαμαρτύρονται για τη δημιουργία Πρότυπων-Πειραματικών σχολείων στο Κιλκίς στην οποία αναφέρουν τα εξής:

“Αγαπητοί συμπολίτες,

Το τελευταίο διάστημα, αναπτύσσεται στην πόλη μας μια συζήτηση περί προτύπων και πειραματικών σχολείων. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλων των σχολείων, όπου συζητήθηκε η σχετική πρόταση χαρακτηρισμού της σχολικής μονάδας, καταψήφισαν μια τέτοια προοπτική με μεγάλη πλειοψηφία.

Παρ’ όλα αυτά, οι αποφάσεις τους δεν φαίνεται να γίνονται σεβαστές, γεγονός που μπορεί να θεωρείται σύννομο αλλά είναι βαθιά αντιδημοκρατικό, γιατί ακυρώνει τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων.

Οι λόγοι για τους οποίους οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται στη δημιουργία Προτύπων-Πειραματικών σχολείων είναι οι εξής:

– Ο διαχωρισμός των μαθητών σε «άριστους» και μη αντιβαίνει σε κάθε παιδαγωγική προσέγγιση. Αντίθετα, η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη υποστηρίζει την συμπεριληπτική εκπαίδευση με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές. Εξάλλου, το σχολείο, ως βασικός κοινωνικός θεσμός, οφείλει να προσφέρει σε όλα τα παιδιά τη δυνατότητα ανόδου, να καλλιεργεί τη συνεργασία και να μην ενισχύει τον ανταγωνισμό.

-Η επιλογή των μαθητών, ακόμη και με τη μέθοδο της κλήρωσης, θα αποδυναμώσει τα υπόλοιπα σχολεία του νομού, γιατί αυτοί που θα ενδιαφερθούν να συμμετάσχουν σ’ αυτή τη διαδικασία, θα είναι, κατά κύριο λόγο, μαθητές με υψηλές επιδόσεις.

-Η μετακίνηση των παιδιών από το σχολείο της γειτονιάς τους σ’ ένα άλλο «πειραματικό» σχολείο θα τους απομακρύνει από το οικείο περιβάλλον, χωρίς να τους προσφέρει κάποιο επιπλέον όφελος. Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία του νομού μας επιτυγχάνουν σε μεγάλο ποσοστό στις Πανελλήνιες εξετάσεις αλλά ταυτόχρονα συμμετέχουν συνεχώς σε δράσεις των σχολείων τους, σε προγράμματα και διαγωνισμούς με πολλές διακρίσεις. Και θα υπήρχε πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αν παρέχονταν ο απαιτούμενος χρόνος στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος.

-Οι εκπαιδευτικοί, παράλληλα, οι οποίοι δεν έχουν δεχθεί καμιά επιμόρφωση τα τελευταία χρόνια ούτε στη διάρκεια της πανδημίας και με τις δικές τους δυνάμεις προσπαθούν ν’ αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας, απαξιώνονται και τιμωρούνται. Η παραμονή στη θέση τους, με το νέο πλαίσιο, επιβάλλει την αναζήτηση και την απόκτηση προσόντων με πιεστικό τρόπο και οικονομική επιβάρυνση. Το αίτημα για σταθερό και μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, προϋπόθεση για την επαφή και την επικοινωνία μαθητών και εκπαιδευτικών, θεωρείται παρωχημένο και στόχος είναι η συνεχής μετακίνηση και η ομηρία όλων των εκπαιδευτικών, κάτι που δεν συμβαίνει σε κανένα εργασιακό χώρο.

Εμείς, οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Κιλκίς θεωρούμε ότι η βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία του νομού μας απαιτεί την ενίσχυση με προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού αλλά και την επιμόρφωση σε παιδαγωγικά και διδακτικά ζητήματα, τον εκσυγχρονισμό των αναλυτικών προγραμμάτων και βιβλίων και την βελτίωση των υποδομών.

Τέλος, επειδή αντιλαμβανόμαστε ότι ο χαρακτηρισμός κάποιων σχολείων ως προτύπων-πειραματικών θα οδηγήσει σε σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων και θα έχει επιπτώσεις σε όλους τους μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς του νομού μας, διατυπώνουμε τη διαμαρτυρία μας για αυτό που επίκειται να συμβεί στον χώρο της εκπαίδευσης και δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται αντιμέτωποι αυτή τη στιγμή με επιλογές της Διοίκησης”.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα