Πολιτική

Εντείνονται οι αντιδράσεις και των εργαζομένων στην «Εγνατία Οδό» ΑΕ εναντίον όλων των διοδίων

Σε 24ωρη απεργία κατήλθαν την Πέμπτη 27.7.17 οι εργαζόμενοι στην “Εγνατία Οδό” ΑΕ, καθώς αναμενόταν την ανωτέρω ημερομηνία η διενέργεια του διαγωνισμού για την κατασκευή σταθμών διοδίων σε Καβάλα και Στρυμονικό Σερρών.

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση τους, οι εργαζόμενοι στηρίζουν τις αντιδράσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης και των φορέων των τοπικών κοινωνιών όλης της Βορ.Ελλάδος ενάντια στην κατασκευή και λειτουργία πολών νέων μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας οδού και των κάθετων αξόνων της.

Υπενθυμίζεται, ότι και γιά την περιοχή του δήμου Παιονίας και του εκεί κάθετου άξονα στην Εγνατία οδό υπάρχει πρόβλεψη γιά την εγκατάσταση δύο σταθμών διοδίων, μετωπικών στην περιοχή των Ευζώνων, οι εργασίες εγκατάστασης των οποίων βρίσκονται στην φάση της τελικής ολοκλήρωσης, καθώς σύμφωνα με την σχετική κοινή υπουργική απόφαση θα πρέπει να λειτουργήσουν έως τα τέλη Αυγούστου, και πλευρικών στην περιοχή των κόμβων Πολυκάστρου, που είναι προγραμματισμένο να τεθούν σε λειτουργία έως τα τέλη Νοεμβρίου χωρίς ωστόσο έως σήμερα να έχουν εργασίες διαμόρφωσής των γιά την εγκατάσταση των τελευταίων έχει διατυπωθεί έως σήμερα καθολική αντίρρηση από πλευράς των τοπικών φορέων αλλά και ευρύτερα από πλευράς πολιτικών παραγόντων στο επίπεδο της περιφερειακής ενότητάς μας λόγω των ανεπαρκών γεωμετρικών χαρακτηριστικών στα τμήματα της εθνικής οδού από τον κόμβο Πολυκάστρου μέχρι της Χαλάστρας, που το καθιστά λίαν επικίνδυνο δεδομένων των πολλών θανατηφόρων ατυχημάτων, που έχουν λάβει χώρα σε αυτό τις τρεις τελευταιες δεκαετίες.
ΜΑΓΚΡΙΩΤΗΣ ΣΙΣΜΑΝΙΔΗΣ ΚΟΤΑΝΙΔΗΣ
Διαπιστώσεις Γ.Μαγκριώτη για την κατασκευή διοδίων

Στην επισκεψή του την περασμένη Τρίτη ο συντονιστής της Κίνησης ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ, για την ανάπτυξη της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Γιάννης Μαγκριώτης μιλώντας για τις δημόσιες υποδομές δήλωσε για το επαρχιακό δίκτυο του Κιλκίς, ότι είναι ιδιαίτερο καταπονημένο, αφού για πολλά χρόνια δεν έχουν γίνει εργασίες βελτίωσής του. Δυστυχώς η περιφέρεια, δεν αξιοποίησε τις μελέτες, που τις πρόσφερε η ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και αφορούσε συνολικά 190 χιλιόμετρα.

Ακόμη χειρότερα, δεν αξιοποιήθηκε η προκαταρκτική μελέτη, που είχε εκπονηθεί, το 2011, από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και αφορούσε το ιδιαίτερα επιβαρημένο οδικό άξονα Δοϊράνη-Όρια με Περιφερειακή Ενότητα Σερρών-Γέφυρα Στρυμόνα. Ένα επικίνδυνο οδικό άξονα, που θα γίνει, ακόμη πιο επικίνδυνος, όταν τοποθετηθούν τα δύο πρόσθετα διόδια στοναΑυτοκινητόδρομο Προμαχώνα – Θεσσαλονίκης.

Τα προβλήματα θα ενταθούν, με την τοποθέτηση μεγάλου αριθμού διοδίων στην Εγνατία Οδό και ειδικότερα στο Κιλκίς, τις Σέρρες και την Θεσσαλονίκη, τα οποία θα επιβαρύνουν σοβαρά το μεταφορικό κόστος, αλλά και θα επιβαρύνουν το επαρχιακό οδικό δίκτυο, το οποίο θα επιλέγουν φορτηγά και ΙΧ, για να αποφεύγουν τα πολλά και ακριβά διόδια.

Ερώτηση Ευρωβουλευτών ΚΚΕ για τα διόδια

Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για την απαράδεκτη πρόταση που γενικεύει την επιβολή διοδίων.

Τη γενίκευση των διοδίων με επιβολή ψηφιακών χρεώσεων ανά χιλιόμετρο σε επιβατηγά και φορτηγά απεργάζεται η ΕΕ, αρχής γενομένης από τις διακρατικές μετακινήσεις, με την πρότασή της «για την αύξηση της διαλειτουργικότητας μεταξύ των συστημάτων διοδίων», καταγγέλλει με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.

Η ΕΕ προκλητικά βαπτίζει αυτήν την πρόταση που φορτώνει ένα ακόμη βάρος στους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα ως «εκσυγχρονισμό της κινητικότητας και των μεταφορών στην Ευρώπη».

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης στην ερώτησή του μεταξύ άλλων τονίζει ότι στην Ελλάδα οι εργαζόμενοι έχουν ήδη πικρή πείρα από δρόμους που έχουν πληρώσει δυο και τρεις φορές για να γίνουν και τώρα καλούνται να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να τους διασχίσουν με την απαράδεκτη περαιτέρω αύξηση των καταβαλλόμενων τελών διοδίων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Ολυμπία και η Ιονία οδός όπου τα διόδια που έχουν επιβληθεί με τις συμβάσεις παραχώρησης τριάντα και πλέον ετών μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, και των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων διαρκώς αυξάνονται προκειμένου να εξασφαλιστούν τα κέρδη των μονοπωλίων όπως προβλέπεται στις συμφωνίες. Στη δε Εγνατία μόνο φέτος προστίθενται 10 νέοι σταθμοί διοδίων, φτάνοντας στο σύνολο τους μόνο στο συγκεκριμένο δρόμο τους 38 σταθμούς! Όλα αυτά τα εκατ. ευρώ που εισπράττονται από τα διόδια καταλήγουν στις τσέπες των μεγαλοκατασκευαστών, πριν καν παραδώσουν το έργο, ενώ τα εργατικά λαϊκά στρώματα αδυνατούν να κάνουν χρήση των εθνικών οδών με τα τσουχτερά διόδια, καταφεύγοντας σε διαδρομές από παράδρομους και πεπαλαιωμένες, επικίνδυνες οδούς.

Παράλληλα, οι ίδιοι όμιλοι καρπώνονται πακτωλό χρημάτων από ευρωενωσιακά κονδύλια, αλλά κι από κρατικούς πόρους, δάνεια με κρατική εγγύηση κ.α δηλαδή χρήματα από τη βαριά φορολογία των εργαζομένων, προκειμένου να πραγματοποιήσουν τα σχετικά έργα, χωρίς να υπολογιστούν τα διάφορα εκβιαστικά “πανωπροίκια” προκειμένου να παραδώσουν τελικά το έργο.

Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, απευθύνει το εξής ερώτημα :

“Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο δίκαιο αίτημα των εργαζομένων για πλήρη κατάργηση των διοδίων κι άμεση απόσυρση οποιασδήποτε πρότασης γενικεύει την επιβολή τους;”.

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Δεν είναι ασυνήθιστα πολλά;

Ο δήμος Παιονίας αποφάσισε την ανάθεση συγγραφής του ιστορικού λευκώματός του στον καταλληλότερο γι’ αυτόν τον σκοπό ερευνητή και συγγραφέα, […]