«Σενάρια» υποβιβασμού του τελωνείου Κιλκίς από α΄σε β΄τάξης

Οικονομία /

«Αναζωπυρώθηκαν» τον τελευταίο καιρό τα δημοσιεύματα με αναφορές σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του τομέα των τελωνείων, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται υποβιβασμός του τελωνείου Κιλκίς από α’ τάξης σε β’, με ταυτόχρονη υπαγωγή του στο αντίστοιχο των Σερρών, ως τέταρτο τμήμα του.
Μάλιστα, υπήρξε και αναφορά σε προσχηματικές διαβουλεύσεις επί των διαφόρων προτάσεων, εν είδει «προπετάσματος καπνού», που να «κρύβει» μία ήδη ειλημμένη απόφαση.
Η «φιλολογία» περί υποβιβασμού του τελωνείου Κιλκίς χρονολογείται από διετίας.
Πρόκειται γιά ένα τελωνείο που βρίσκεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, εφαρμόζει όλα τα τελωνειακά καθεστώτα και εξυπηρετεί δεκάδες εξαγωγικών επιχειρήσεων του νομού, μερικές εκ των οποίων βρίσκονται σε αξιοζήλευτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη. Λειτουργεί υποστελεχωμένο επί μία πενταετία με τους υπαλλήλους του να ξεπερνούν τις φυσικές αντοχές τους, ανθρώπινες και υπηρεσιακές. Εξυπηρετεί τρεις ΒΙΠΕ (Κιλκίς στο Σταυροχώρι, Ν.Σάντας, Α.Παντελεήμονος, Πολυκάστρου). Βρίσκεται στους δύο οδικούς «άξονες» που οδηγούν σε Ευρώπη και λειτουργεί ως το μοναδικό τελωνείο τελωνισμού σε επίπεδο νομού. Είναι από τα καλύτερα περιφερειακά τελωνεία της Ελλάδος από άποψη εξαγωγών, επίτευξης στόχων και εισπράξεων, και στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της τελωνειακής υπηρεσίας να κινδυνεύει με την «επιβράβευση» της …υποβάθμισης σε πρώτο στάδιο και της «σιγουριάς» της κατάργησης σε δεύτερο.
Εκείνο, που διερωτώνται γνώστες των τεκταινομένων στο επιχειρείν και στην οικονομία του νομού είναι: «’Αραγε οι «σοφοί» σχεδιαστές επί χάρτου αναρωτήθηκαν ότι ο νομός Κιλκίς έχει δύο συνοριακά τελωνεία, των οποίων η τύχη σε ορατό χρονικό διάστημα είναι αμφίβολη λόγω της προενταξιακής διαδικασίας ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ. Μετά την είσοδο της Βουλγαρίας και της ενδεχόμενης (και πολύ σύντομα) ένταξης των Σκοπίων και της κατάργησης των μεθοριακών σταθμών, τελωνείων κλπ, όπως το τελωνείο Προμαχώνα ποιά θα είναι τα τελωνεία που θα προβαίνουν σε πρόληψη-καταστολή όλων των ειδών παραβατικότητας (όπλα, ναρκωτικά, παραχάραξη, σωματεμπορεία, νομευθένα ποτά, καπνικά) σε επίπεδο νομών Κ.Μακεδονίας, στην ευρύτερη περιοχή Ν.Σερρών, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας;
Μήπως άραγε τα τελωνεία του νομού Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο μιάς συνειδητής αποκέντρωσης-υπερσυγκέντρωσης;
Με συνειδητή την υποβάθμιση και υποστελέχωση των περιφερειακών τελωνείων αναβαθμίζονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες; Εξυπηρετείται το εξαγωγικό εμπόριο; Διασφαλίζονται θέσεις εργασίας; Προασπίζονται η δημόσια υγεία, ασφάλεια, πρόληψη και καταστολή λαθρεμπορείου; Εξυπηρετούνται οι δημοσιονομικοί στόχοι Ελλάδος και Ευρώπης; Εκτίμησή μας είναι ότι κανείς από τους «άξονες» που θέλουν να υπηρετήσουν επιλογές αυτού του είδους, δεν εξυπηρετείται. Είναι χρέος μας θεσμικό, όπως και όλων των φορέων του νομού Κιλκίς, να κινηθούμε δυναμικά γιά να μην έχουμε αποτέλεσμα όπως την κατάργηση όλων των στρατοπέδων της περιοχής μας, την συστηματική υποβάθμιση των δύο νοσοκομείων του νομού μας, την συστηματική συγχώνευση των δύο ΔΟΥ σε μία (Κιλκίς-Γουμένισσας) που οδήγησε σε κατάργηση της μίας (Γουμένισσας), υποβάθμισης αρχικώς της άλλης (Κιλκίς) και μετατροπής της σε ΚΕΦ με ό,τι αυτό σημαίνει γιά το παραγωγικό δυναμικό αιχμής που απέμεινε σε θεσμικό επίπεδο στον νομό μας».

Περισσότερα

ALUMIL: Η μοναδική ελληνική εταιρεία που παράγει ανακυκλωμένο, «πράσινο» αλουμίνιο γιά όλα τα αρχιτεκτονικά της συστήματα

Η ALUMIL βρίσκεται σταθερά μπροστά στους τομείς της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας. Η βασική αιτία πίσω από αυτή την εξέλιξη είναι το γεγονός ότι […]

Δείτε ακόμα