Οικονομία

Αλουμύλ: Το στρατηγικό πλάνο αποδίδει καρπούς

Η εισηγμένη Αλουμύλ μπορεί να κλυδωνίστηκε έντονα από την κρίση αλλά στο σωστό timing, ο ιδρυτής και πρόεδρος του ομίλου Γιώργος Μυλωνάς ενεργοποίησε το επιχειρησιακό πλάνο αναδιάρθρωσης, το οποίο αρχίζει να αποδίδει καρπούς.

Οι εκτιμήσεις της διοίκησης για το 2019 (χρονιά ορόσημο καθώς η εταιρία γιορτάζει τα 30 χρόνια από την ίδρυσή της), προβλέπουν ΕΒΙTDA Ομίλου 25 εκατ. και σχέση καθαρού δανεισμού προς ΕΒΙΤDA περίπου 6,5 φορές.

Η οικονομική κρίση της τελευταίας δεκαετίας επηρέασε σημαντικά τα μεγέθη της Αλουμύλ. Από το 2008 έως το 2016 η εταιρεία είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 40% και το EBIDTA κατά περίπου 80%. Ο όμιλος αναγκάστηκε να απορροφήσει σημαντικές επισφάλειες τρίτων και να αλλάξει στρατηγικά και άμεσα μοντέλο λειτουργίας. Η αλλαγή αυτή φαίνεται να αρχίζει να αποδίδει καρπούς, την ώρα που οι συζητήσεις για τη ρύθμιση των δανείων της – με ή χωρίς είσοδο νέου επενδυτή – έχουν μπει στην τελική ευθεία.

Κωδικός «εσωτερική αναδιάρθρωση»

Από το 2013 η εισηγμένη εφάρμοσε με ταχύτητα ένα δραστικό πλάνο εσωτερικής αναδιάρθρωσης με βασικούς άξονες την παραγωγή νέων προϊόντων υψηλών προδιαγραφών και την εξωστρέφεια.

Η διοίκηση, με την αρωγή της νέα γενιάς Μυλωνά που ασχολείται ενεργά τα τελευταία πέντε χρόνια, επιδόθηκε σε επιθετική εμπορική πολιτική: πολλά νέα προϊόντα παγκοσμίου επιπέδου και υψηλών προδιαγραφών, νέες πατέντες, άνοιγμα σε πολλές νέες αγορές, συνεργασίες με μεγάλα διεθνή μελετητικά γραφεία (Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Ρώμη, Σιγκαπούρη, Ντουμπάι, κλπ.) και πελάτες παγκόσμιας εμβέλειας, δεκάδες παρουσίες με νέα προϊόντα στις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις, νέο Branding, επένδυση σε ιντερνετικές custom πλατφόρμες προβολής.

Μοναδικός στόχος των κινήσεων αυτών ήταν και είναι η αύξηση των πωλήσεων με προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, σε «ακριβότερες» και απαιτητικότερες αγορές, καθόσον το «break even σημείο» της ΑΛΟΥΜΥΛ ήταν υψηλότερο από τα αποτελέσματα του 2014.

Αν υπολογισθεί ότι ο χρόνος ανάπτυξης ενός νέου προϊόντος, κατάλληλου για τις διεθνείς αγορές, είναι δύο χρόνια, ενώ ο αντίστοιχος χρόνος έναρξης κερδοφορίας του είναι δύο με τρία χρόνια (ενημέρωση, εκπαίδευση, θέσπιση προδιαγραφών, δοκιμαστική χρήση, έργα μεγαλύτερης κλίμακας κλπ.), μαζί με την οργάνωση που χρειάζεται για να υποστηριχθεί μια τέτοιας κλίμακας εμπορική πολιτική, το 2018 εικάζεται ότι θα είναι η πρώτη χρονιά που η συστηματική προσπάθεια και η δουλειά των τελευταίων ετών θα αποδώσουν, ενώ οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεων των νέων προϊόντων προβλέπονται τριψήφιοι.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα η Οικογένεια Μυλωνά προχώρησε στην αναδιοργάνωση της παραγωγής στο κεντρικό εργοστάσιο του Κιλκίς, εξοικονομώντας περίπου 1 εκατ. σε ετήσια βάση, ενώ παράλληλα επανασχεδίασε, μετά από μακροχρόνια μελέτη, την δομή των logistics του ομίλου για το δίκτυο διανομής στα Βαλκάνια, δημιουργώντας δίκτυα απευθείας μεταφοράς προϊόντων και εξοικονομώντας πόρους.

Παράλληλα, επένδυσε σημαντικά ποσά για την πρόσληψη τεχνικών και μηχανικών για την ανάπτυξη καινούριων προϊόντων, την τεχνική υποστήριξη των πωλήσεων, το engineering των μεγάλων έργων, την μεταστροφή της εταιρείας από διανεμητική σε knowledge based, την πρόσληψη συμβούλου εκπαίδευσης μακράς διαρκείας και τη δημιουργία της Alumil Academy.

Εκτός συνόρων, η Αλουμύλ ξεκίνησε επένδυση, ύψους 5 εκατ. ευρώ, στην Αίγυπτο, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2019, χρηματοδοτούμενη από Αιγυπτιακή Τράπεζα με χαμηλότοκο μακροπρόθεσμο δανεισμό. Η επένδυση αυτή αναμένεται να εδραιώσει την Αλουμίλ στις αγορές της Ανατολικής Αφρικής.

Εντός του 2018, η Αλουμύλ αναδιοργάνωσε πλήρως την θυγατρική στις ΗΠΑ, με σκοπό την αύξηση των κερδών και την μείωση των πωλήσεων και απελευθερώνοντας κεφάλαια κίνησης.

Ταυτόχρονα, ενίσχυσε την –πενταετή πλέον- επένδυσή της στην Ινδία, επιτυγχάνοντας θεαματική αύξηση πωλήσεων, με περιορισμένους διαθέσιμους πόρους.

Τέλος, σε εξέλιξη βρίσκεται η αναδιοργάνωση της εμπορικής της παρουσίας της εταιρείας στην Τουρκία, με γνώμονα την μείωση του κόστους και κατ’ επέκταση τον έλεγχο της Εγγύς Ανατολής απευθείας από την Κωνσταντινούπολη.

Η Αλουμύλ απασχολεί σήμερα 2400 άτομα, εξάγει προϊόντα σε 63 χώρες (άνω του 85% των πωλήσεών της), διαθέτει πάνω από 25 θυγατρικές σε διάφορες χώρες.

Του Θάνου Ξυδόπουλου από το fmvoice.gr

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Ένα 24ωρο με τη Μαρίνα Σάττι – Το vlog της τραγουδίστριας λίγο πριν αναχωρήσει για το Μάλμε

Μια μέρα μαζί με τους fans της και το Eurojackpot, μεγάλο χορηγό της ελληνικής συμμετοχής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού, πέρασε η Μαρίνα Σάττι. Η ταλαντούχα τραγουδίστρια μοιράστηκε τον ενθουσιασμό της για την αγάπη που της δείχνει ο κόσμος, μέσα από ένα vlog στα social media. Πλήθος κόσμου βρέθηκε στο κατάστημα ΟΠΑΠ στο Αιγάλεω για να δει τη […]

Φωτοσχόλιο

Από την επίσκεψη του δημοσιογράφου και υποψηφίου ευρωβουλευτή της “Ελληνικής Λύσης” Γιάννη Σκάλκου στη Γουμένισσα