Πολιτική

Ε.Αγαθοπούλου: Είκοσι φοιτητές μόνο εισακτέοι στο Τμήμα Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης

Πειραματικό: Τέσσερις μόνο αιτήσεις από χωριά σε σύνολο 129 μαθητών

Η «ελάχιστη βάσης εισαγωγής» κόβει και το τμήμα του Διεθνούς Πανεπιστημίου στο Κιλκίς, αφού φέτος θα έχουμε 86% λιγότερους εισακτέους.

Αυτό επισήμανε η βουλεύτρια Κιλκίς του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Ειρήνη Ελένη Αγαθοπούλου, στη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, τονίζοντας ιδιαίτερα ότι «με την επιστροφή του ΣΥΡΙΖΑ στη διακυβέρνηση της χώρας, το σχέδιο για εκδημοκρατισμό και αναβάθμιση της εκπαίδευσης θα συνεχιστεί από εκεί που το είχαμε αφήσει».

Συγκεκριμένα, η κ. Αγαθοπούλου απευθυνόμενη προς την υπουργό Παιδείας για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής τόνισε: «Μελέτη που έγινε από καθηγητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου, για την περιφέρειά μου, για το Τμήμα του Κιλκίς, Δημιουργικού Σχεδιασμού και Ένδυσης, του μοναδικού στην Ελλάδα, που γι΄ αυτό θα έπρεπε να το στελεχώνετε με μέλη ΔΕΠ και όχι να το απαξιώνετε, γιατί οι απόφοιτοί του έχουν πολύ καλή απορροφητικότητα από την αγορά εργασίας που σας ενδιαφέρει, το 2020 είχε 145 εισακτέους και με το φετινό σύστημα προβλέπεται να εισαχθούν μόνο 20. Δηλαδή, 125 φοιτητές λιγότεροι, ήτοι μείωση 86%»!

Παράλληλα, αναφερόμενη στη δημιουργία των πειραματικών σχολείων, η βουλεύτρια Κιλκίς υπογράμμισε ότι στο Κιλκίς, για τα νεοϊδρυθέντα πειραματικά υπήρχαν μόνο 4 αιτήσεις από 129 μαθητές που ζουν σε χωριά! «Φροντίσατε να τα επεκτείνετε σε όλη τη χώρα, υποτίθεται για να έχουν πρόσβαση μαθητές από όλη την επικράτεια. Σας ενημερώνουμε όμως ότι κάποιοι συνεχίζουν να μην έχουν καν το δικαίωμα να δηλώσουν την επιθυμία τους να φοιτήσουν σε αυτά. Και αυτά είναι τα παιδιά που ζουν σε χωριά. Γιατί ταυτόχρονα με την ίδρυση νέων πρότυπων και πειραματικών δεν φροντίσατε να αλλάξετε τη διάταξη που αφορά τη μεταφορά μαθητών, την οποία πρέπει να πληρώνουν από την τσέπη τους».

Η κ. Αγαθοπούλου έκανε λόγο για σύγκρουση δύο διαφορετικών ιδεολογιών και δύο διαφορετικών πολιτικών σχεδίων, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Το ένα είναι αυτό στο οποίο κυριαρχεί η δημοκρατία, η ισότητα, η διαφάνεια, ο διάλογος και στο οποίο η μόρφωση όλων ανεξαιρέτως λαμβάνεται υπόψη ως υπέρτατο δικαίωμα και ως υποχρέωση της Πολιτείας ώστε να δημιουργήσει ολοκληρωμένους πολίτες και το άλλο είναι το σχέδιο στο οποίο κυριαρχεί ο αυταρχισμός, ο συντηρητισμός, ο διχασμός, η ανταγωνιστικότητα μεταξύ μαθητών και μεταξύ καθηγητών και στο οποίο η παρεχόμενη γνώση επιδιώκεται να είναι στείρα και απόλυτα προσηλωμένη στην αγορά εργασίας».

Αναφερόμενη στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο έκανε λόγο για «ένα αυταρχικό μοντέλο, που δεν ταιριάζει σε μια σύγχρονη, δημόσια εκπαιδευτική διαδικασία, που σε καμία περίπτωση δεν δίνει ίσα δικαιώματα στην ευκαιρία» και συνέχισε λέγοντας ότι «στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνετε ένα είδος αξιολόγησης με εντελώς τιμωρητικό χαρακτήρα, που δεν διασφαλίζει ούτε την αντικειμενικότητα ούτε την αμεροληψία και που η μη συμμετοχή σε αυτήν συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, για το οποίο επιβάλλεται ποινή στέρησης αποδοχών τουλάχιστον ενός μήνα και αναστολή διαδικασιών εξέλιξης.»

Περισσότερα
Δείτε ακόμα

Φωτοσχόλιο

Συνάντηση Σούλη Καζαντζίδη με Βαγγέλη Μαρινάκη

Δεν είναι ασυνήθιστα πολλά;

Ο δήμος Παιονίας αποφάσισε την ανάθεση συγγραφής του ιστορικού λευκώματός του στον καταλληλότερο γι’ αυτόν τον σκοπό ερευνητή και συγγραφέα, […]